Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
iTunes titel verwijderd
Geplaatst op 31 januari 2018 om 10:06 door Neuzenvreugd

Bij mijn gekochte muziek in de iTunes store constateerde ik onlangs dat een door mij gekocht album is verdwenen. De naam is Cum Laude met o.a. Rick van der Linden en Rein van de Broek. Dit nummer kan ik ook niet meer in de iTunes store vinden. Mijn vraag is of je in een dergelijk geval recht hebt op teruggave van de aankoopprijs dan wel het aanbieden van een alternatief.

11 reacties
Freedom zegt:

Als je altijd hetzelfde Apple-ID hebt gebruikt is de aangekochte muziek nooit verdwenen. Tenzij je toch een ander Apple-ID hebt gebruikt.
De aankopen zijn altijd gekoppeld aan het Apple-ID.
Wanneer je Windows 10 hebt tik dan linksonder in het scherm op het vergrootglas ( bij een Mac in het zoekveld)
en type daar de titel van het nummer in.
(Als het goed is moet je naast iTunes ook het nummer in een map van iTunes op je computer vinden)
Als je het nummer wel op je computer maar niet in de bibliotheek staat
moet je het nummer ( even kopieren en voor de zekerheid in een andere map zetten) in die gevonden map van iTunes verwijderen.
Daarna kan je het nummer weer opnieuw downloaden en komt dan direct in de biblotheek van iTunes en in de juiste map "Aangeschaft"

Als het nummer nog niet boven water krijgt log je met je Apple-Id en wachtwoord in in iTunes.
Nadat je bent ingelogd naar beneden scrollen naar“ iTunes in de cloud / verborgen aankopen/ beheer.”
Wanneer het nummer verborgen is met je rechter muisknop het nummer selecteren en kies dan op "Weergeven"

De Appleclub zal het zeer op prijs stellen als u even laat weten of u het nummer terug hebt kunnen halen of niet. (daar leren ook andere leden van)
Freedom

Cloudz.png
31 januari 2018 om 10:40.
Neuzenvreugd zegt:

Nog hartelijk bedankt voor het advies. Helaas heb ik desondanks het album niet terug kunnen halen. Als ik het probeer te downloaden krijg ik de mededeling "niet meer beschikbaar". Ik ga via de servicedesk van Apple e.e.a. aankaarten om te vragen om een oplossing hetzij een alternatief. Als ik meer weet laat ik dit hier even weten.

1 februari 2018 om 12:15.
Freedom zegt:

Hartelijk dank voor je reactie.
Heb je het nummer ook niet op je computer gevonden?
Werk je met Windows of Mac?
Heel vreemd, dit is ook nieuw voor mij.
Ik ben zeer geïnteresseerd en benieuwd wat de reactie van Servicedesk van iTunes is omdat ik die melding “niet meer beschikbaar”nog nooit tegen ben gekomen en (we) wacht(en) het in spanning af
m.v.gr Freedom

1 februari 2018 om 12:29.
Neuzenvreugd zegt:

Hoi Freedom.
Ik werk met Windows 10 op een desktop PC. Enige maanden geleden had ik Windows 10 opnieuw geïnstalleerd en pas kort geleden zag ik dat het betreffende album niet meer in iTunes voorkwam en al evenmin kon ik het downloaden bij de iTunes store.
Gelukkig heb ik het album nog op een iPad Pro staan, op mijn iPhone 6s plus was het ook gewist omdat ik deze gesynchroniseerd had met de PC. In dit geval dom, maar dat bemerkte ik pas achteraf. Het album staat ook niet in de bibliotheek van de PC.
Inmiddels heb ik een antwoord van Apple binnen waarvan onderstaand een kopie. Zij bevestigen dat een album verwijderen inderdaad kan en geven een oplossing in de eerste daarin vermelde link. Helaas staat in die link niet hoe ik een album vanaf mijn iPad Pro naar de PC kan kopiëren hoewel zij dat wel suggereren. Daarom heb ik Apple opnieuw gemaild voor een oplossing. Ik hou uiteraard jullie op de hoogte.
Onderstaand de kopie van de inhoud van de mail:

"We stellen het op prijs dat u hebt gekozen voor Apple.
Beste Piet,

Welkom bij iTunes Store Support! Bedankt dat u de tijd neemt om contact met ons op te nemen.

Voordat we verder gaan, stel ik me graag aan u voor. Mijn naam is Hilbert en ik ben u graag van dienst.

Ik begrijp dat u het eerder aangekocht album “Cum Laude” niet terug kunt vinden. Ik kan me goed voorstellen dat het erg vervelend is dat u hierdoor niet meer kunt genieten van het album. Daar help ik u graag mee.

Ik heb dit onderzocht en ik heb ontdekt dat het album is verwijderd uit de iTunes Store. Daar kan de uitgever of Apple verschillende redenen voor hebben gehad. De uitgever van een album bepaalt welke albums hij aanbiedt. Bij de iTunes Store kunnen we u het album daarom niet opnieuw aanbieden. Als u meer informatie wilt over de precieze reden, dan kunt u het beste contact opnemen met de uitgever.

Omdat het album niet meer aangeboden wordt via de iTunes Store, is opnieuw downloaden geen optie. Als u het album nog op andere apparaten heeft, dan kunt u het album overzetten naar een computer (tenzij het album al op een computer staat) en vandaar naar uw apparaten. Om u daarbij te begeleiden heb ik de volgende artikelen gevonden.

In dit artikel kunt u lezen hoe u inhoud kunt overzetten van een iOS-apparaat naar een computer:

iTunes Store-aankopen opnieuw downloaden of overzetten van een iPhone, iPad of iPod naar een computer
https://support.apple.com/nl-nl/HT201267

In dit artikel wordt vervolgens uitgelegd hoe u artikelen van uw computer weer kunt overzetten naar een iOS-apparaat:

Door te synchroniseren:

Een iPhone, iPad of iPod touch synchroniseren met iTunes via USB
https://support.apple.com/nl-nl/HT201253

Door te verplaatsen:

Inhoud verplaatsen van iTunes op de computer naar een iPhone, iPad of iPod touch
https://support.apple.com/nl-nl/HT201593

Mocht u een reservekopie hebben gemaakt van het album, dan kunt u ook proberen om het album van daaruit te herstellen.

Om er zeker van te zijn dat u uw aankopen altijd kunt terugzetten, adviseren we om altijd een reservekopie van uw aankopen te maken. Stappen voor het maken van een reservekopie van uw iTunes-bibliotheek, vindt u op deze pagina:

Uw iTunes-mediabibliotheek beheren en er een reservekopie van maken
https://support.apple.com/nl-nl/HT201625

Ik wens u een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,

Hilbert
iTunes Store - Klantenservice
www.apple.com/support/itunes/ww/
Apple Inc., namens Apple Distribution International


On Feb 1, 2018, at 12:25 Piet van Dijk wrote:
Product iPhone 6
Supportcategorie App Store, iTunes Store en Muziek
Supportonderwerp Ontbrekende aangeschafte artikelen terughalen
Aanvullende gegevens
Apple ID
Kies de iTunes Store of App Store voor uw land: Nederland
Itemtitel: Cum Laude
Bestellingsnummer:

Aanvullende opmerkingen
Op 27-2-2013 kocht ik het muziekalbum Cum Laude met o.a. Rick van der Linden en Rein van de Broek. Dit album is ineens van al mijn apparaten verdwenen en ook kan ik dit niet meer vinden in de Itunes Store. Het transactienummer is: xxxxxxxx en het album kostte Euro 9,99. Graag zou ik er weer over willen beschikken omdat het zulke prachtige muziek is. Kunt u mij helpen?



TM en copyright © 2018
Alle rechten voorbehouden / Privacybeleid / Support
On behalf of Apple Distribution International"

2 februari 2018 om 13:32.
Freedom zegt:

Oh!
Dan wordt het moeilijk ( misschien ook niet)
Open iTunes eens op je pc en sluit je ipad aan op de pc.
Selecteer links bovenin “Muziek”
Je ziet links in het tweede gedeelte “Apparaten” met daar onder “
”iPad van “jouw naam”
Scroll dan een klein beetje naar beneden en klik op de afspeellijst
waar het bewuste nummer in staat.
Rechts je zie dan de nummers die in die afspeellijt staan.
Sleep nu het nummer naar een afspeellijst in het onderste gedeelte” Alle afspeellijsten”
Dus je sleept het nummer van je ipad naar de computer.

Als dit lukt zoek dan weer in het vergrootglas op je Windows pc.

Ben benieuwd.

2 februari 2018 om 16:55.
Freedom zegt:

Het laat mij niet los!
Heb je ook in je iCloud of een andere cloud ( bijvoorbeeld Dropbox) gekeken?

Stuur eens vanaf je iPad een email aan jezelf en voeg daar een bijlage toe.

Je opent een nieuwe mail (aan jezelf) en klik in een leeg gedeelte
Dan verschijnen er een aantal opties ( zie bijlage)
Klik dan voor “Voeg bijlage toe
Dan krijg je een scherm waar je op “Toon Alles” klikt ,zoek daar het bewuste nummer.Als je het nummer gevonden hebt klik je erop. Het bestand wordt dan toegevoegd in je mail.
Verzend de mail (aan jezelf)
Wanneer je de mail op je Windows computer weer ontvangt kan je het bestand opslaan op je W10 computer.
Het is heel simpel maar wie niet waagt wie niet wint

4D0A9FFD-059D-470C-8195-BFBD5CF37AD3.jpeg
2 februari 2018 om 19:27.
Neuzenvreugd zegt:

Jouw in je laatste reactie gedane suggestie werkte bij mij helaas niet, Op mijn iPad Pro kreeg ik bij een bijlage bij een mail toevoegen de keuze uit recent of mappen. In de mappen stond geen muziekmap, toon alles stond er niet bij. Misschien is dit een andere optie bij de iPad Pro.

Echter, je in je voorlaatste reactie gesuggereerde oplossing was ook werkelijk de oplossing. Het album Cum Laude gesleept naar alle afspeellijsten en het album stond weer netjes op de PC.

Ik heb van dit alles wel wat geleerd. Direct daarna heb ik alle muziek op de PC naar een externe harddisk gekopieerd. Normaliter maak ik ook zeer regelmatig een backup van C: en de partitie met onze persoonlijk bestanden, maar de muziek van iTunes stond op een andere partitie. Dit in de veronderstelling dat ik toch wel zo nodig de muziek van iTunes weer kon downloaden. Dit keer echter niet, het blijkt dus dat muziek toch wel eens uit iTunes zelf kan verdwijnen, om welke reden dan ook.

Freedom, hartelijk bedankt voor je geweldige hulp en hopelijk hebben andere leden van deze club in een vergelijkbare situatie er ook wat aan.

Prettig weekend.

3 februari 2018 om 12:26.
Freedom zegt:

Neuzenvreugd / Piet, gewèldig dat het toch gelukt is en heb het heel graag gedaan.
Zulke trucjes heb ik ook hier in deze geweldige Apple-club geleerd!!,
Persoonlijk vind ik het oplossen van probleempjes het leukste van computeren en is het voor mij weer een uitdaging!!
("Máár het hebben van de záák is het einde van het vermáák"!!)
Never give up! Never!

prettig weekend.
Freedom

3 februari 2018 om 13:52.
Freedom zegt:

Neuzenvreugd/ Piet.
In jou bericht van 2 februari jl om 13,32 (staat JOU email vermeld!!!!
Bespaar jezelf een ..................
VERWIJDER JE EMAIL-ADRES VOOR JE EIGEN VEILIGHEID.

(Op internet is het altijd "SCHERP" OPLETTEN!!!
Freedom

3 februari 2018 om 16:16.
Neuzenvreugd zegt:

Hartelijk bedankt Freedom. Op het internet kan je inderdaad niet voorzichtig genoeg zijn.
Goed dat je het even laat weten want ik had het over het hoofd gezien. Nogmaals bedankt.

3 februari 2018 om 17:32.
Freedom zegt:

Graag gedaan.

3 februari 2018 om 17:48.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club