Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mededeling - zaterdag 9 juni 2018
Beste Apple clubleden,

Sinds 8 juni 2018 is er een nieuwe medebeheerder in de Apple club, profielnaam nnsa (Niek Noordegraaf)
nnsa heeft veel verstand van Apple producten en is daarmee een waardevolle aanvulling in de Apple club.
nnsa (Niek) welkom en veel succes.
iCloud voor Windows
Geplaatst op 17 februari 2018 om 09:18 door Freedom

Ik kreeg vanmorgen een update 7.3.0 van iCloud voor windows 10
Deze kon ik niet installeren en kreeg een foutmelding.
Als deze melding vaker voorkwam moest ik op “Extra’ in het schermpje klikken voor handmatig te downloaden.
Dus heb ik op “Extra” geklik met het gevolg dat het hele schermpje verdween.

Wat kan ik doen om deze update handmatig te downloaden installeren?

7 reacties
MaritaA zegt:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204363

Hierin staat:
Als iCloud voor Windows niet wordt bijgewerkt door Apple Software Update 2.3, gaat u naar het Windows-configuratiescherm > 'Netwerk en internet' > 'Internetopties'. In het dialoogvenster 'Internetopties' klikt u op de tab 'Geavanceerd'. In het gedeelte 'Instellingen' zorgt u dat onder 'Beveiliging' het aankruisvak bij 'Versleutelde pagina's niet op schijf opslaan' is uitgeschakeld. Probeer nu nogmaals om iCloud voor Windows bij te werken.

Antivirus uitgezet?
17 februari 2018 om 09:53.
Freedom zegt:

/citaat;
"Versleutelde pagina's niet op schijf opslaan' is uitgeschakeld. Probeer nu nogmaals om iCloud voor Windows bij te werken. (zie bijlage)
MaritaA, bedankt voor je reactie.
Het is nog niet gelukt om de update 7.3.0.voor iCloud voor Windows uit te voeren. ( virusscanner uitgeschakeld)
(Ik zie het schermpje tot heden van die update ook niet meer langskomen.
Alle Windows updates zijn up to date

- Vraag; waar kan ik zien welke (versie)update er NU in mijn iCloud voor Windows staat??
Om te kunnen controleren!.
- Kan ik ergens nog die update downloaden?

NIETingesteld.jpg
17 februari 2018 om 18:12.
Freedom zegt:

Goedemorgen MaritaA,
Inmiddels heb ik oude versie (7.1.0.34) van iCloud in Windows kunnen achterhalen, maar krijg het niet voor elkaar om de nieuwste
versie 7.3.0 te downloaden.
Ik heb nu de iCloud voor Windows helemaal verwijderd van mijn computer en opnieuw opgestart.
Daarna heb ik geprobeerd de iCloud voor Windows opnieuw downloadden en installeren in de hoop dat zo toch de nieuwste versie geïnstalleerd werd.
Maar het lukt nu helemaal niet meer om de iCloud voor Windows (met versie 7.3.0) op mijn computer te installeren.
Tijdens het downloaden/installeren krijg ik de onderstaande melding dat er een probleem is met de “Windows installer-pakket”
Is dit het einde van de iCloud voor Windows op “mijn’ computer??? (of toch niet??)
Is hier toch wel een oplossing voor?
Nu weet ik eigenlijk niet of deze vraag in de Apple of de Windows-club thuishoort

WAARSCHUWINGiCLOUD.png
18 februari 2018 om 10:40.
MaritaA zegt:

Mogge Freedom,

Lees deze eens:
https://support.apple.com/nl-nl/HT205788

Lukt het nog niet dan Apple support bellen.

18 februari 2018 om 11:33.
Freedom zegt:

Môrghe maritaA,

Gisteren heb ik a.d.v. jou site alle mogelijkheden uitgevoerd maar wat ik ook doe, het werkt niet om de versie 7.3.0 ( icloud voor Windows op mijn pc te installeren.

Ik heb nèt contact opgenomen met Apple-Care , die hebben een mail naar de ingenieurs gestuurd om dit probleem te onderzoeken.
Duurt ongeveer 4 werkdagen .

Ik hou je op de hoogte,
Freedom

19 februari 2018 om 09:30.
Freedom zegt:

MaritaA, ik ben vanmiddag teruggebeld door Apple.
Ze hebben mijn "probleem" perfect opgelost!!
(ik had bijna dezelfde stappen doorlopen maar ik had "te véél" bestanden verwijderd.
Nadat ik deze drie bestanden verwijderd had kon ik weer iCoud voor Windows opnieuw downloaden en het werkt weer perfect.
MaritaA bedankt voor je hulp!
Freedom

oplossing24.png
23 februari 2018 om 16:31.
MaritaA zegt:

Mooi Freedom, jij kan weer vooruit.

23 februari 2018 om 18:38.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club