SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
iCloud
Geplaatst op 21 februari 2018 om 20:19 door Branderhorst

Wie kan mij helpen!! Ik heb een macbook pro 7 jaar oud. Het is normaal dat bij voorkeuren het icoon wolkje van icloud er staat. Helaas bij mij is de icoon verdwenen en werkt de icloud niet. Is het mogelijk dat de installatie van google chrome dit heeft veroorzaakt. Safari start ook niet meer op. Wie kan mij hiermee helpen. Vrg.

10 reacties
MaritaA zegt:

Google Chrome installeren verwijdert geen icoontjes uit systeemvoorkeuren.

Welk besturingssysteem draait er momenteel?
Al een herstart geprobeerd?
Probeer Safari eens te starten terwijl de shift-toets ingedrukt wordt gehouden, terwijl je op het icoon van safari klikt in het Dock.

Wordt het trackpad gebruikt?

22 februari 2018 om 15:04.
Branderhorst zegt:

het besturingssysteem is Macbook Pro 6.2 versie 10.6.8. Geen herstart geprobeerd want hoe doe ik dat ? het trackpad is niet ingeschakeld en wordt niet gebruikt , zou wel ideaal zijn maar hoe de instelling moet wet ik niet.

22 februari 2018 om 17:11.
MaritaA zegt:

Herstart:
>kies herstart

Trackpad inschakelen: systeemvoorkeuren> trackpad> alles inschakelen (wel muis uitschakelen)

U heeft een verouderd besturingssysteem!

22 februari 2018 om 17:17.
Branderhorst zegt:

Bedankt voor de info maar het probleem van iCloud heb ik nog wel. Het is een laptop van 2010 maar werkt verder nog prima.

22 februari 2018 om 17:22.
MaritaA zegt:

Al herstart gedaan?

22 februari 2018 om 17:42.
Branderhorst zegt:

Ja heb herstart uitgevoerd maar geen iCloud wolkje in voorkeuren helaas.

22 februari 2018 om 17:44.
MaritaA zegt:

Ik stel voor om een schijf ehbo uit te voeren, wellicht zijn er wat permissies (zoals dat officieel heet) niet goed meer.

Ga naar programma's
Klik op hulpprogramma's
Klik op schijfhulpprogramma.App
Kies/selecteer in de linkerkolom de harde schijf (wordt blauw)
Klik bovenin op schijf-ehbo
Laat de boel zijn werk doen, kan best even duren.
Is er iets niet goed, kan u voor herstellen kiezen, doe dat dan.(alles wijst zich vanzelf)
Herstart de mac, als alles hersteld/klaar is.

Dit wil niet garanderen dat alles dan weer goed is, het is zoeken en mogelijkheden aflopen.

22 februari 2018 om 17:51.
Branderhorst zegt:

ga het morgen uit proberen eerst bedankt.

22 februari 2018 om 18:53.
MaritaA zegt:

@Branderhorst

Hoe staan de zaken ervoor?
Andere clubleden zijn benieuwd of de schijf EHBO heeft geholpen, of niet, of niet gedaan, kortom een terugkoppeling, zodat wellicht een ander er wat aan heeft.

25 februari 2018 om 11:46.
Branderhorst zegt:

Heb het nog niet uitgevoerd nog geen tijd hoor gehad. Zodra ik het heb uitgevoerd bericht ik het resultaat.

25 februari 2018 om 14:13.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club