Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
ipad2
Geplaatst op 15 mei 2018 om 11:10 door jopie2

goedemorgen,
ik kan mijn email niet meer lezen. er worden er 2 gemeld maar het scherm blijft leeg. wat kan ik daaraan doen?

15 reacties
Freedom zegt:

Voer een “Harde” reset uit.
Druk gelijktijdig de ronde thuisknop en de aan/uit-knop in en wacht totdat het appeltje verschijnt.
Daarna de twee knoppen los laten.

“probeem” opgelost of niet?

15 mei 2018 om 15:37.
jopie2 zegt:

Nee probleem niet opgelost, scherm blijft helemaal leeg.

15 mei 2018 om 16:30.
Freedom zegt:

Zet de iPad eens 45 minuten hélemaal UIT (zodat die helemaal tot rust komt) en start de ipad daarna weer op.

15 mei 2018 om 17:11.
jopie2 zegt:

Ik heb de ipad afgelopen nacht uit gelaten en vanmorgen nog steeds een leeg scherm. Terwijl er wel berichten aangekondigd zijn.

16 mei 2018 om 07:51.
Freedom zegt:

Jammer maar helaas. da's pech!!
Ik denk dat de ipad2 ( 2011 ??) het opgeeft.

16 mei 2018 om 08:02.
MaritaA zegt:

Ben je niet aan het eind van je opslag? (vermoedelijk 16 gb opslag en zeker 15% daarvan moet vrij blijven)
Prullenbak geleegd?

Probeer dit eens:
Ga naar instellingen>mail.agenda en contacten en zet daar "Laad afbeeldingen" uitzetten. Opnieuw opstarten en wie weet...

16 mei 2018 om 09:06.
jopie2 zegt:

Opslag: 10,7 GB beschikbaar 1,9 GB. Heb er foto's afgegooid, maar helaas geen resultaat. Ook "laad afbeeldingen"uitgezet.

17 mei 2018 om 08:20.
MaritaA zegt:

Verwijder de email account(s) eens helemaal dan herstarten en weer toevoegen, nadat je de iPad helemaal hebt uitgezet.

Het beste is om email-accounts via het IMAP protocol te installeren.
Heb je nog een ander apparaat waarop die zelfde e-mail account(s) worden gebruikt, dan is het van belang dat ook die daar met IMAP zijn geïnstalleerd.

Je hebt Ziggomail zie ik, op hun website kan je de instellingen voor IMAP vinden.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

Kan je de mail wel vinden in de webmail van Ziggo en eventuele andere "providers" (Gmail, Outlook b.v., als je daar accounts van hebt)

17 mei 2018 om 08:59.
jopie2 zegt:

ik kan de emails wel op mijn laptop openen. emails verwijderen en weer toevoegen durf ik niet, sorry.

18 mei 2018 om 12:45.
MaritaA zegt:

Vraag eens hulp aan huis aan van SeniorWeb, Jopie, zo blijf je tobben en als het een kwestie is van de mail Accounts eraf en er weer op (ook PC eventueel) met IMAP is (als jij de ww en gegevens bij de hand hebt) binnen 20 minuten max. gebeurd. Dan heb je duidelijkheid.

18 mei 2018 om 12:50.
jopie2 zegt:

Zal ik doen Marita, hartelijk dank voor de goede raad. Ook Freedom bedankt.

18 mei 2018 om 14:15.
jopie2 zegt:

inmiddels ben ik naar de applewinkel gegaan. Daar werd een reservekopie van de ipad gemaakt, daarna naar fabrieksinstellingen en dan de kopie teruggezet. De ipad is weer als nieuw, ook een stuk sneller en de email is weer te lezen!

27 mei 2018 om 21:22.
MaritaA zegt:

Fijn voor je Jopie, bedankt voor het melden.
Kan je zelf ook doen als je een pc hebt, via iTunes....

27 mei 2018 om 21:28.
Freedom zegt:

Ja Jopie heel fijn dat het weer werkt.
Zoals MaritaA schrijft kan je dit ook zelf doen.
Het is ook gelijk weer een uitdaging en leuk om ook eens onder de motorkap ( van de iPad) te werken.
Van het zelf doen leer je het meest van je iPad en het iOS systeem.
Nooit bang zijn dat je iets verkeerd doet!
Met de Appleclub achter de hand is het een hele geruststelling.

28 mei 2018 om 10:33.
jopie2 zegt:

helemaal mee eens, maar inderdaad bang om iets fout te doen. Ik ga mijn leven beteren.

28 mei 2018 om 17:25.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club