Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
IPhone doet niets meer
Geplaatst op 28 mei 2018 om 12:03 door Toon1954

Ik ben in bezit van iPhone SE met IOS 11.3.1. Het gebeurt me de laatste tijd vaker dat na een uitgaand telefoongesprek mijn
iPhone niets meer doet. Ook uitzetten lukt niet meer. Wel verschijnt het scherm voor de veegbeweging zet uit maar ook in dit scherm gebeurt er niets. De enige optie die nog helpt is een harde reset. Voor de goede orde vermeld ik nog dat dit euvel alleen vooorkomt na een telefoongesprek.
Weet iemand hiervan de oorzaak en de oplossing?

groet,
Toon

8 reacties
MaritaA zegt:

Toon, hoe voer je die harde reset uit?

29 mei 2018 om 15:48.
Toon1954 zegt:

Door de sluimerknop bovenaan en de thuisknop tegelijk in te drukken.

29 mei 2018 om 15:54.
MaritaA zegt:

En dan ingedrukt houden tot thet Apple logo verschijnt en daarna weer vanzelf opstart?
Hoe oud is de iPhone en waar gekocht?

29 mei 2018 om 16:02.
Toon1954 zegt:

Marita,
Idd, zoals jij beschrijft. De telefoon is in augustus 2016 aangeschaft bij Phone House.

29 mei 2018 om 16:29.
MaritaA zegt:

Maak je regelmatig backups van de iPhone in iTunes op je pc?
Zo ja zou ik herstel van de iPhone via iTunes overwegen.

Je kan ook terug naar fabrieksinstellingen toepassen en dan weer opnieuw ("vers uit de doos") de boel instellen, eerst je Foto's veiligstellen en Apps staan er zo weer op in samenwerking met je Apple id en mail is ook zo weer ingesteld.

Anders terug naar de winkel, Je hebt nog garantie!
 

29 mei 2018 om 17:46.
Toon1954 zegt:

Dank voor je reactie Marita.
Ik werk met een reservekopie in de iCloud. Kan dus toch ook terug naar fabrieksinstellingen en reservekopie terugzetten?
Mocht dit niet baten, dan kan ik dus nog terug naar de winkel. Ik dacht dat ik één jaar garantie had.

29 mei 2018 om 17:52.
MaritaA zegt:

Consumentenrecht geeft 2 jaar, laat je niets wijs maken....

Kan ook, van iCloud een backup terugzetten, maar duurt langer, geeft ook vaak de indruk dat er niets gebeurt.

Je kan ook naar de winkel terug eerst en het probleem laten zien, zijn ze eventueel voorbereid....

Je weet hoe het verder moet? Anders horen we het wel.
Succes in ieder geval.

29 mei 2018 om 17:55.
Toon1954 zegt:
Wettelijk idd 2 jaar.
Ik heb recent mijn IPad 2017 teruggezet naar fabrieksinstellingen en de reserve kopie uit de iCloud teruggezet. Was met een een kwartiertje gepiept en zelfs de e-mail hoefde niet opnieuw ingesteld te worden. Wel fantastisch dat dit allemaal zo goed werkt.
Ik weet wat me te doen staat en zal de winkel voorbereiden op een evt. claim onder de garantie.
Dank voor je hulp MaritaA.
29 mei 2018 om 19:05.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club