SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Wifi probleem
Geplaatst op 6 juni 2018 om 17:08 door August50

Hallo niek
hierbij nogmaals mijn vraag over de wifi.
ik krijg iedere keer een melding dat er geen contact met het netwerk gemaakt kan worden terwijl ik weet dat het wachtwoord goed is
is zelfs door ziggo opnieuw aan gemaakt

11 reacties
nnsa zegt:

Dag August, we gaan eerst een paar eenvoudige testjes doen. Heb je dit probleem met al je apparaten ? Helpt het als je bijvoorbeeld met een iPhone / iPad dichter bij je Ziggo router gaat staan: heb je dan ook de melding dat er geen contact kan worden gemaakt ? Hoeveel ‘streepjes’ WiFi ontvangst heb je ? (en op je mac ?).

De meeste WiFi klachten komen omdat de apparatuur te ver van het Ziggo modem afstaat. Dat modem staat meestal in de meterkast. Het volgende probleem is het WiFI kanaal. Wordt dat beïnvloed door andere WiFi zenders ? (dat heb je bijvoorbeeld in een apartementen-gebouw).

Wat regelmatig moet gebeuren bij zo’n Ziggo modem is een herstart. Adapter uit stopcontact, 3 minuten wachten en weer terugsteken. Kijk eens of dat helpt. Deze handeling varieert van één keer per week tot één keer per maand.

Dan de vraag welk Ziggo modem heb je ? Een al wat ouder zwart Cisco kastje of een nieuwere witte staande connect box. Die laatste is aanmerkelijk beter dan de oude zwarte cisco kastjes. Ook het WiFi signaal komt verder en is sterker.

Je zou Ziggo om een nieuw modem kunnen vragen en je dan niet met een kluitje in het riet laten sturen.

Kan je hier wat antwoorden opgeven, daarna kijken we weer verder wat er is te verbeteren. Beter is om geen WiFi-repeaters te gebruiken, maar om voor een andere oplossing te kiezen, maar daarover later meer...

6 juni 2018 om 17:36.
August50 zegt:

Eigenlijk is telkens de melding het wachtwoord is onjuist.
maar het wachtwoord is juist.
ik heb een horizon box met ingebouwde router en wifi.

6 juni 2018 om 18:16.
nnsa zegt:

Heeft het ‘ooit’ goed gewerkt ?
Durf je je Horizon box opnieuw te configureren ?
Als het wachtwoord niet wordt onthouden, lijkt me dit een Ziggo probleem ?

Er zijn er meer met dit probleem bij Ziggo:

Ziggo wachtwoord probleem

6 juni 2018 om 18:38.
August50 zegt:

Iedere keer verplaatst het probleem
ik heb telkens alle streepjes op ieder apparaat
de horizon box opnieuw configureren is dat van uit de fabrieks instellingen??
telkens de melding wachtwoord niet goed

6 juni 2018 om 21:17.
nnsa zegt:

Ja, dat is vanuit de fabrieksinstellingen, maar ik adviseer dat samen met Ziggo webcare te doen, om het probleem nog niet erger te maken. Risico is dat de Horizon box het dan helemaal niet meer doet. Tevens komt of is er een nieuwe Ziggo Media box. Er zijn veel problemen met de Horizon box en de mijna staat 'wegens succes' in de berging...

6 juni 2018 om 21:23.
August50 zegt:

Ok
ik ga weer contact met ziggo opnemen.
tot zover bedankt niek
ik hou je op de hoogte

6 juni 2018 om 21:32.
nnsa zegt:

Ja doe dat. Misschien kan je een Ziggo Connect box afdwingen, daar kan je veel meer mee oplossen. De Horizon Box kan je ook alleen als Mediaspeler/ontvanger gebruiken. Dan wel opnieuw configureren.

6 juni 2018 om 22:02.
August50 zegt:

Goedemorgen niek
ik heb contact met ziggo gehad en krijg de connectbox opgestuurd.
ze erkennen ook dat er problemen zijn en zeggen dat het rond 11 juni opgelost moet zijn.
maar ik ben blij met de connectbox en blij met jouw advies.
over 2 dagen zou ik hem moeten hebben.
ik laat je het resultaat weten.
groeten guus

7 juni 2018 om 09:35.
nnsa zegt:

Dat heb je snel geregeld, compliment en ook aan Ziggo. De connectbox is in iedergeval een goede basis voor een betere WiFi. Daarna zijn er eventueel nog andere mogelijkheden, maar daar kom ik wel op terug als de Connectbox werkt. Succes !

7 juni 2018 om 09:49.
August50 zegt:

hallo niek
ik heb de connectbox geïnstalleerd.
wat een genot!!!
alleswerkt weer als vanouds.
en sneller verbinding.
heel blij mee.nogmaals bedankt vooral advies.
groeten guus doorn.

9 juni 2018 om 13:56.
nnsa zegt:

Graag gedaan en fijn dat het zo snel is opgelost. Ook de complimenten voor Ziggo.

9 juni 2018 om 14:00.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club