SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
WhatsApp multimedia synct niet met ander apparaat (iPad).
Geplaatst op 17 juni 2018 om 23:11 door Godfriedje

Hallo,
Ik heb een Iphone S5 en een Ipad 4.
Als ik op mijn Iphone via WhatsApp foto's of video's binnen kreeg werden deze foto's automatisch
opgeslagen op mijn Ipad onder de app foto.
Om een of andere reden gebeurt dit niet meer. Ondanks veel googlen ben ik niet tot een oplossing kunnen komen.
Wie heeft de oplossing? Bij voorbaat dank.

6 reacties
nnsa zegt:

Beste Godfriedje, als U een foto maakt met de iPhone 5S, komt die dan wel te voorschijn op de iPad ?
En staan de foto’s/video’s in Whatsapp ook in de Foto(bibliotheek) op de iPhone ?

De makkelijkste oplossing zou zijn als de radio-button (zie voorbeeld) niet "aan" zou staan:
(bij de instellingen in Whatsapp).

Whatsapp.png
17 juni 2018 om 23:22.
Godfriedje zegt:

Bedankt voor de snelle reactie.
Als ik foto's maakt met de Iphone zelf die komen ook op de Ipad.
De foto's/video's van WhatsApp staan niet in de Foto iPhone.
Ik kan het voorbeeld instellingen chats niet vinden. Op de iPhone of Ipad?
In afwachting en met vriendelijke groet.

 

18 juni 2018 om 21:06.
nnsa zegt:

OK, dan lijkt het er op dat de iCloud-synchronisatie wel werkt, maar dat er geen Whatsapp materiaal in de Foto-bibliotheek terecht komt. Dan gaan we eerst kijken of "Voeg toe aan Filmrol" aan staat.

Je komt hier in Whatsapp op de iPhone, door in je Chats-scherm te kiezen voor Instellingen (rechts onderin).
Bij Instellingen, kies voor icon Chats.
Bij Chats, kijk of Voeg toe aan Filmrol aan staat. Zo niet aanzetten en testen. Als het wel aan staat moeten we andere stappen doorlopen.

Als Toevoegen aan Filmrol wel aan staat, kan het soms helpen om dit uit te zetten, iPhone opnieuw op te starten met homeknop + Aan/uitknop tegelijk ingeduwd, totdat het witte Appeltje weer verschijnt. Knoppen los laten en opstart afmaken. Daarna Voeg toe aan Filmrol weer aanzetten en nogmaals testen.

Zorg er ook voor dat ALLE updates zijn uitgevoerd, van Whatsapp en van het iOS systeem, zowel op de iPhone als op de iPad.

Voorbeeld, zie bijlage:

VoegtoeaanFilmrol.png
18 juni 2018 om 21:40.
Godfriedje zegt:

Het probleem is opgelost!! Voeg toe aan Filmrol stond niet aan. De test is gelukt.
Bedankt voor de info!!
Ik heb de indruk dat de foto's/video's niet automatisch met terug werkende kracht
worden overgezet naar de Ipad.
Nogmaals bedankt.
 

19 juni 2018 om 00:08.
nnsa zegt:

Mooi dat we een stap verder zijn en de basis weer werkt. De foto's/video's die in de Foto-bibliotheek komen, zouden ook op de iPad moeten staan. Dus eerst even controleren of ze op de iPhone in de Foto-bibliotheek aanwezig zijn (= de Foto-stream). Zijn de oude foto's uit Whatsapp daar niet aanwezig, dan kun je overwegen om de belangrijkste er 'handmatig' naar toe te sturen. Dat gaat als volgt:

Klik op de bewuste foto/video in Whatsapp en kies links onderaan voor het 'delen' icoon.
Kies daarna voor Bewaren. (Voorbeeld zie bijlage).

Meer informatie over Whatsapp op SeniorWeb, klik hier.

NaarFotoBibliotheek.png
19 juni 2018 om 09:16.
nnsa zegt:

Extra stap (voor zover niet ingesteld):

Het is ook van belang dat de volgende instellingen juist zijn ingesteld op de iPhone:

1. Open "Instellingen" app;
2. Wacht (soms) even en scroll/blader naar Whatsapp app;
3. Geef daar een aantal toestemmingen;

Zie bijgaand voorbeeld (en de uitleg in de interessante cursussen van SeniorWeb):

Stappenplan.png
19 juni 2018 om 11:32.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club