SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Verwijderen van een niet te verwijderen (automatisch antwoord Gemeente) email.
Geplaatst op 9 juli 2018 om 14:09 door Nico2

Het lukt mij niet om een email van 29-05-18 te verwijderen/verplaatsen van mijn iPhone 7.
Het radartje blijft lang draaien en geeft dan aan dat het bericht niet is gedownload van de server.
Kan ik het doen op de manier zoals uitgelegd aan Amaro maar dan op de manier dat ik alleen het bericht van de gemeente kan verwijderen? Dus niet op het bovenste rondje.
Voordat ik het ga doen hoor ik graag of het OK is op die manier.
Nico

32 reacties
Freedom zegt:

Zet de wifi van je iPhone uit en probeer het opnieuw te verwijderen

9 juli 2018 om 14:41.
Nico2 zegt:

Beste Freedom bedankt voor het meedenken ik heb je advies geprobeerd maar ik krijg weer de melding "bericht" kan niet verplaatst worden.

9 juli 2018 om 14:50.
Freedom zegt:
9 juli 2018 om 15:14.
Dirk Boom zegt:

Is het bericht wel gedownload d.w.z. staat het compleet op de smartphone?

9 juli 2018 om 16:58.
Nico2 zegt:

Het is niet gedownload op de telefoon.
Het laatste advies van Freedom lukt nog niet op dit moment staat de mail nog uit volgens advies van Freedom en ik wacht nu langer om mail weer aan te zetten.
Eerdere pogingen mislukte, 1x na 40 min. wachten en opnieuw aanzetten was het weg maar kwam later alsnog weer bij inkomend te staan.

9 juli 2018 om 17:16.
Freedom zegt:

Ik neem even aan dat de mail nog uitgeschakeld is.
Voer eens een harde reset uit; druk GELIJKTIJDIG de RONDE HOME KNOP
EN DE AAN/UiIT in en wacht dan totdat het appeltje weer verschijnt, laat dan beide knoppen los.
Zet dan de mail weer aan.

9 juli 2018 om 17:29.
Dirk Boom zegt:
Ik denk dat het mailbericht ook nog op een ander apparaat staat. Lukt het om het daar weg te halen? Dan moet het op de i-phone ook verdwijnen (bij IMAP).
9 juli 2018 om 18:19.
Nico2 zegt:

Freedom: bij een eerdere poging vanmiddag had ook een harde reset gegeven ook toen is het niet gelukt.....maar
Bij een iPhone 7 gaat het anders: GELIJKTIJDIG DE AAN/UIT KNOP EN DE ONDERSTE GELUIDSKNOP.

Dirk Boom: het mailbericht staat niet op de iMac en iPad en ook niet op de iPhone 6 van mijn vrouw.
ik heb ook de Router gereset maar ook dat heeft niet geholpen.

9 juli 2018 om 18:32.
fred612 zegt:

Het bericht is niet compleet gedownload en misschien daarom niet te wissen , probeer het eens met een kabel ipv wifi?

10 juli 2018 om 10:39.
Nico2 zegt:

Ook met een kabeltje gaat het niet naar de prullebak

10 juli 2018 om 10:52.
fred612 zegt:

Nee, eerst goed en compleet downloaden van server!

10 juli 2018 om 11:00.
Nico2 zegt:

4 minuten een draaiend radertje gezien en dan krijg ik de melding “bericht is niet gedownload van de server”

10 juli 2018 om 11:06.
fred612 zegt:

Hoe goed en snel is de verbinding?

10 juli 2018 om 11:10.
Nico2 zegt:

De verbinding is heel goed door het hele apt. Incl. Balkon
De snelheid tot 100 Mb/s down- en 30 Mb/s upload.

10 juli 2018 om 11:39.
nnsa zegt:

Beste Nico, je zou de door mij beschreven methode aan Amaro kunnen proberen op de mailbox waarin het corrupte emailtje zit. Zorg er voor dat er één emailtje bovenaan staat, dat je middels het rondje kan selecteren. Desnoods even een emailtje aan je zelf sturen. De overige emails even veilig stellen en verplaatsen in een andere map. Je kunt hier ook de Map 'reclame' voor gebruiken, als je de emails straks maar weer terug zet.

Mocht het emailtje dan zijn verplaatst naar de prullenbak, leeg dan de prullenbak en start daarna je iPhone 7 opnieuw op, zoals eerder beschreven (reset).

Heeft dit geen resultaat, dan kan je nog proberen door eerst je iPhone in Vliegmodus te zetten, via Instellingen en kijken of je dan het corrupte emailtje weg kan gooien. Daarna ook weer een reset geven en de Vliegmodus weer uitschakelen.

Laatste redmiddel is het emailaccount definitief van je iPhone verwijderen, reset geven en indien nodig het account weer opnieuw aanmaken. Hopenlijk keert het vervelende emailtje dan niet meer terug. Bij een IMAP account komen dan ook de aangemaakte mappen weer terug.

Laat de afloop even weten...

10 juli 2018 om 20:51.
Freedom zegt:

Schakel in de cloud eens met de Mail app tussen uit/aan.

10 juli 2018 om 22:25.
nnsa zegt:

De bewuste email staat niet in iCloud, maar in de postbus van online.nl
De vliegmodus simuleert hetzelfde.

10 juli 2018 om 22:36.
WG-Beekhuis zegt:

Hoi Nico,
Het mailaccount van je telefoon verwijderen endaarna de mail app even helemaal stoppen zodat deze uit het geheugen verwijderd. Vervolgens het mailaccount weer opvoeren. De mailbox wordt dan opnieuw gesynchroniseerd met de server. Het resultaat zou dan hoogstwaarschijnlijk zijn dat de bewuste mail niet meer tevoorschijn komt.

11 juli 2018 om 00:53.
Nico2 zegt:

Alle adviezen van ieder die heeft meegedacht héél hartelijk bedankt.
ik heb alles van jullie geprobeerd, ook zelf nog iets gedaan, maar niets heeft geholpen.
Bij een email aan mijzelf kreeg ik een melding van "postmaster@mac.com: Delivery has failed"

Het enige wat mij rest volgens de adviezen is "mailaccount verwijderen en opnieuw installeren.
Maar daar wacht ik nog even mee.
Nogmaals bedankt voor jullie adviezen.

Groet Nico

11 juli 2018 om 15:41.
WG-Beekhuis zegt:

Hoi Nico,
Laat je nog wel even horen wat de oplossing was?

11 juli 2018 om 16:26.
nnsa zegt:

Beste Nico,

Als je zo'n soort melding krijgt van postmaster@mac.com dan zou je de postbus waaruit je verzend moeten veranderen in xxx@mac.com, xxx@me.com of xxx@icloud.com op het moment dat je de email aan je zelf verzend. Als alles goed is ingesteld moet dit zonder problemen kunnen.

Waarschijnlijk is je email-configuratie niet in orde (SMTP-server).

Een emailadres (of appleID) delen met je partner is vragen om Technische problemen.

Zorg dat bij je Instellingen / Mail > helemaal onderin Standaardaccount iCloud is, zie bijlage:

Mail1.png
11 juli 2018 om 18:37.
nnsa zegt:

En bij Instellingen / Accounts en wachtwoorden

Accounts iCloud, onderaan bij Geavanceerd > E-mail, de SMTP-server op iCloud-SMTP-server staat.

En dit bij uitgaande emails controleren of het inderdaad zou verzonden wordt. In de email-velden kan je dit indien nodig wijzigen.

Mail2.png
11 juli 2018 om 18:57.
Nico2 zegt:

Standaard account staat altijd op iCloud.com
smtp server: hoofdserver iCloud SMTP
bij andere SMTP server staat online ook aangevinkt.

11 juli 2018 om 20:04.
nnsa zegt:

Dan kan je geen foutmelding krijgen als je een email aan je zelf stuurt.

Je zou nog kunnen overwegen om de andere SMTP-servers ook op iCloud te zetten.

11 juli 2018 om 20:26.
nnsa zegt:

Heb je bij je AppleID al je (iCloud) emailadressen toegevoegd ?

Zie voorbeeld:

AppleID2.png
11 juli 2018 om 20:40.
Nico2 zegt:

De instellingen waren ingesteld zoals printscreens voorbeeld van NNSA.

De mail met de foutmelding komt denk ik omdat die verstuurt is vanaf de Mac.
wel met @icloud bij “aan” ingevuld (die keus kun je kiezen als in het AAN veld wil schrijven.
Later verstuurde e-mails vanaf mijn iPhone komen binnen in mijn cloud mailbox

Als ik bij Apple ID mijn andere cloud adressen invul krijg ik de melding ongeldig. Een @live.nl adres lukt wel, en daar krijg ik een verificatiecode om in te vullen.

13 juli 2018 om 11:51.
nnsa zegt:

Beste Nico,

Allereerst bedankt voor het blijven geven van een terugkoppeling. Daar kunnen veel leden nog wat van leren.

In mijn laatste bericht over het (eventueel) toevoegen van emailadressen (of het aanmaken van een alias die aan je emailadres is gekoppeld) aan je AppleID bedoel ik dat je EERST moet inloggen met je bestaande AppleID en wachtwoord en DAARNA pas emailadressen gaat toevoegen. Voor het oplossen van de email die niet weg wil is dit niet essentieel.

Ik ga nog even terug naar de basis-vraag en probeer deze te snappen. Corrigeer me als ik een onjuiste conslusie trek:

Je zegt nu dat de bewuste email (die niet weg wil) verstuurd is van de Mac. In een eerder bericht vertel je dat het een email is van de Gemeente. Die kunnen natuurlijk ook een Mac hebben, maar ik verwacht dit niet. Bedoel je dat deze email op je Mac is binnengekomen in je iCloud Postbus ?

Als je op je iPhone ook die iCloud Postbus hebt ingesteld dan komt de email normaliter ook daarin te staan.

Als het een iCloud Postbus probleem is zou je nog kunnen kijken met de Webmail van iCloud of je de email daar definitief kan wissen.

Bedenk verder (zie bijlage - voorbeeld) dat ALLE emails van verschillende Postbussen getoond worden in de Postbus "Alle Inkomende". Daaronder kan je nog kijken in welke Postbus/Mailaccount het vervelende emailtje werkelijk zit.

Als het allemaal zo is als hierboven geschetst, dan blijft er waarschijnlijk maar één definitieve oplossing over om je Postbus waar het mailtje in blijft zitten definitief te verwijderen, iPhone reset geven en daarna de Postbus weer opnieuw aanmaken. Zorg wel dat je zeker weet wat je inlognaam en wachtwoord is.

Postbussen.png
13 juli 2018 om 12:45.
Nico2 zegt:

Het vervelende mailtje zit in de online mailbox, dus ook bij “alle inkomende”

Ik heb ook het bewuste mailtje doorgestuurd naar mijzelf, waar het in Cloud box komt en in die box kan het verwijderen maar het blijft wel in de online box staan.
Het vreemde is dat ik eerdere diverse e-mails van de gemeente altijd kon verplaatsen of verwijderen.

Je wil weten waar het aan ligt om het te verwijderen, maar om nu die mailbox opnieuw te installeren/ opbouwen daar wacht ik nog mee.
Misschien verdwijnt het nog eens... dan laat ik het nog weten.

Bedankt en een bij een volgend probleem zal ik meer succes hebben met jullie altijd goede adviezen. 👍

13 juli 2018 om 13:07.
nnsa zegt:

Nico,

Wederom bedankt voor je reactie. Het is nu duidelijk dat het emailtje in je online emailaccount Postbus zit (en op je iPhone blijft zitten). Ik laat het verder rusten tot jij je weer meldt. Of een ander Clublid / Beheerder moet nog een idee hebben.

13 juli 2018 om 13:17.
nnsa zegt:

Nieuwe poging (deze hadden we nog niet):

Maak een nieuwe Postbus (folder) aan en noem deze bv Rommel. Verplaats het bewuste mailtje naar deze nieuwe Folder. Verwijder daarna de Folder Rommel. Wie weet werkt dit.

15 juli 2018 om 09:12.
Nico2 zegt:

Beste NNSA,

Het houdt ons wel bezig, mijzelf al vanaf juni voordat ik het melde bij SW.
Heel fijn dat je zo meedenkt. Ook ieder die meende een oplossing gevonden te hebben.
Maar helaas het laatste advies werkt ook
niet.
Zoals ik al in het begin melde dat het verwijderen/verplaatsen niet lukt.
Ik had die laatste poging al eerder meerdere malen zonder succes geprobeerd.
Het blijft spannend wie met een oplossing komt.
Groet en een fijne zondag.
Nico

15 juli 2018 om 13:36.
Freedom zegt:

Nico2;
Neem gewoon eens gratis contact op met Apple.

15 juli 2018 om 15:25.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club