SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Facebook app i.p.v. via Browser (iPad Mini)
Geplaatst op 18 juli 2018 om 14:36 door Pounamu

Om mij moverende redenen gebruik ik nooit de Facebook app op mijn iPad, ik doe het dus gewoon via de browser (Safari). Dan ziet alles er net zo uit als op m'n iMac.
Maar sinds vandaag ziet het er naar uit dat me die mogelijkheid is ontnomen. Facebook opent met een niet gebruikelijke lay out. Ik zie de omslag foto wel over de hele breedte maar m'n profielfoto staat in het midden (hoort links) en de tijdlijn is nergens te bekennen.
Heb gecontroleerd op updates, voor het geval dit een vergissing is. Er was een update, namelijk iOS 11.4.1 maar dat verandert niets aan wat ik hierboven omschreef.
Ik denk dat FB mij wil dwingen de app te installeren, herkent iemand dit, of gebruiken jullie allemaal de app?

6 reacties
Freedom zegt:

Ik denk dat je op de iPad, als je Safari gebruikt, de desktop site moet vragen, want je gebruikt anders de mobiele browser.
Ga in Safari naar Facebook.com en als die geopend is klik je op het delen symbool rechts van de adresbalk (rechthoekje met pijltje naar boven) en in het volgende menu tik je in de onderste rij op: “vraag om desktopsite".
Valt te proberen.

18 juli 2018 om 18:21.
Pounamu zegt:

BINGO!!! Mijn dank is groot, Freedom.

18 juli 2018 om 20:12.
nnsa zegt:

Facebook moet nog steeds goed zijn te raadplegen via de Safari app op je iPad (mini).

Wat je zou kunnen doen is, de iPad een reset geven. Dit doe je door de Aan/uit knop tegeliojk met de homeknop ingedrukt te blijven houden (negeer siri, gewoon ingedrukt houden) tot het witte Appeltje verschijnt, dan kunnen de knoppen worden losgelaten. Wachten tot iPad is opgestart en kijken of het heeft geholpen.

De bijdrage van Freedom kan ook helpen.

Als het niet heeft geholpen zou een volgende stap kunnen zijn om de cache van Safari te wissen.
Dat gaat als volgt:

Instellingen / Safari / Wis geschiedenis en websitedata

Laat maar weten of we er verder moeten in duiken ?

18 juli 2018 om 20:16.
Pounamu zegt:

Freedom gaf de oplossing, ik ben helemaal blij.

18 juli 2018 om 20:18.
nnsa zegt:

Dan hulde en credits voor Freedom. Fijn dat het is opgelost.

18 juli 2018 om 20:29.
Freedom zegt:

Graag gedaan en bedankt voor de terugmelding.

19 juli 2018 om 06:14.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club