SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
iPhone foto's
Geplaatst op 28 juli 2018 om 14:59 door Godfriedje

Hallo,

Ik heb een iPhone S5 en een Ipad 4 en maak gebruik van ICloud.
Als er een foto of video is gemaakt met Iphone gaat de foto en video automatisch naar de Ipad en wordt automatisch opgeslagen in iCloud. Maar sinds 17 juli j.l. gebeurt dit allemaal niet meer.
Via internet en Senior Web geprobeert om tot een oplossing te komen , is helaas niet gelukt.
De instelling van de iPhone is momenteel Foto's iCloud fotobiblioteek staat aan, Optimaliseer iPhone opslag staat een v-tje achter, Upload naar mijn fotostream staat aan..
Wat de iPad betreft bij Instellingen Foto';s en Camera staat iCloud fotobibliotheek ook aan, Optamaliseer iPad opslag staat ook een v-tje en upload naar mijn fotostream staat ook aan.
Dit geldt ook voor de instelling van iCloud op de iPhone en iPad.
De iPhone en iPad ook opnieuw opgestart, zonder resultaat.
Heeft iemand met deze gegevens de oplossing? Alvast bedankt!

14 reacties
MaritaA zegt:

Mag ik eens vragen hoe of wat via internet, alsmede Seniorweb? Nieuwsgierig!

U schrijft ik heb iCloud fotobibliotheek aan en Fotostream, dat maakt dat alles ook in ICloud (drive) staat.
(fotostream is een synchronisatie proces tussen Apple-apparaten voor 30 dagen of 1000 foto's per maand en snoept niets af van die gratis 5 gb gratis opslag in de cloud.)
Dus doordat iCloud Fotobibliotheek aan staat, wordt alles ook in iCloud Drive gezet, u heeft daar max. 5gb opslag (gratis)

Hierdoor bent u denk ik over de limiet van gratis 5gb opslag in iCloud,
Dit valt te controleren, ga naar:
Instellingen
Bovenin op uw naam klikken in linkerkolom
In volgende menu op iCloud
dan op: beheer opslag
Bovenin ziet u hoeveel er gebruikt wordt in iCloud. (tevens daaronder onderverdeeld per App, mits ingesteld om gebruik te maken van iCloud.

Heeft u een pc, log dan via de browser in bij www.icloud.com
Log verder in met Apple id en ww
Kijk of daar de foto's staan die u mist?
Ook daar is te zien hoeveel u gebruikt aan opslag in de cloud, wel eerst na inloggen rechtsboven op uw naam klikken en dan instellingen.

Zit u aan de grens, dan kan er ruime bijgekocht worden in iCloud, te beginnen met
50 Gb voor € 0,99 p/m.

Hier wat uitleg:
https://www.icreatemagazine.nl/workshop/fotos-opslaan-icloud-fotobibliotheek-fotostream-of-lokaal/

28 juli 2018 om 16:18.
Godfriedje zegt:

Bedankt voor de snelle reactie!
De iCloud heeft een opslag van 200 GB, waarvan momenteel beschikbaar zo'n 145 GB. Dit is het probleem dus niet. De vraag blijft wat is de oplossing?

Ik heb mijn probleem via internet laten weten . Je komt dan voor eventuele oplossingen o.a. bij Apple uit of bij Forums. Bij SeniorWeb heb ik gekeken bij Tips en Uitleg.
 

28 juli 2018 om 17:59.
MaritaA zegt:

Wat is de reden dat u fotostream aan (heeft (ge)zet?
Want als icloud fotobibliotheek aan staat, zorgt dit dat het op alle apparaten (wel met zelfde Apple id) 100% synchroon is, dat is het ideale er van. (mits natuurlijk ook aan op alle apparaten)

U heeft nog een pc? Daarop al via de browser naar www. icloud.com gegaan en ingelogd met uw Apple id en ww?
Als u voldoende ruimte heeft, wat het geval is, hoort u daar al uw foto's te zien.

Ik denk dat het e.e.a. veroorzaakt wordt door fotostream wat aan staat.

Ik zelf heb geen fotostream aanstaan , omdat ik icloud-fotobilbiotheek gebruik, dus ik zie alle foto's (mits aangezet in foto's op alle apparaten) ook effectief op alle apparaten,, twee iPhones, twee Macs, een iPad en Apple tv.
Dus fotostream is dan overbodig.

28 juli 2018 om 18:27.
Godfriedje zegt:

Als ik op de iphone de fotostream uitschakel komt de melding dat alle fotostreamfoto's op de iPhone worden verwijderd. Ik weet niet wat dan de gevolgen zijn voor alle foto's.
Op de iPad kan ik mijn fotostream zonder melding uit zetten.
Ik heb ook een laptop. Als ik iCloud opvraag dan zie je foto's gemaakt na 17 juli j.l. niet.
Dit is ook een onderdeel van mijn probleem.

28 juli 2018 om 19:11.
MaritaA zegt:

Ze staan in het album fotostream op de iPhone, een nieuw album maken en de foto's overhevelen?
of
Probeer eerst:
Hang de apparaten aan de lader, zet icloud- fotobibliotheek eens uit , iPhone uit zetten en na opstarten weer aanzetten.

Het lijkt een stopgezet synchronisatieproces.

28 juli 2018 om 20:19.
Godfriedje zegt:

Als ik op de iPhone de fotobibliotheek uitschakel komt er een melding, zie de bijlage.
De vraag is of je een kopie van de fotobibliotheek wilt downloaden op deze iPhone.
Daar is geen ruimte voor.
Plus foto's en video's die niet volledig zijn gedownload worden verwijderd van deze iPhone.
Dit is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb dus geannuleerd. Is het voor u duidelijk?

20180728_211859.jpg
28 juli 2018 om 21:37.
MaritaA zegt:

Eerst wat anders.

Open foto's op elk apparaat.

1. Is er een album alle foto's of filmrol, of misschien wel verschillend per apparaat?
2. Is er toevallig een album verborgen op 1 apparaat of beiden en zitten daar foto's in?


( u weet hoe u een schermafbeelding kan maken)?

28 juli 2018 om 23:39.
Godfriedje zegt:

Ik begrijp niet wat de bedoeling van uw vraag is, maar op de iPhone staat een map Foto's en op de laptop ook een map Foto's.

IMG_0925.PNG
30 juli 2018 om 12:28.
MaritaA zegt:

Dat is de App, Foto's zo te zien waarop u doelt, daarop klikken opent de App en dan kunt u uw foto's zien en organiseren/verbeteren.
Vervolgens ziet u na opening onderin een menu, 1 onderdeel daarvan is Albums.(dat is de goeie naam voor "mappen", dit om verwarring te voorkomen)
(zie schermafbeelding) Dit laatste bedoel ik in de geopende App.

Als u daar op (Albums) klikt ziet u als eerste linksboven een album Alle foto's, die wordt gemaakt, zodra iCloud Fotobibliotheek aangezet wordt. (op groen in de instellingen van de Foto's App), hetgeen u gedaan hebt.

Ziet u een album genaamd "Filmrol" dan klopt er iets niet, dit gezien uw vraag indertijd over WhatsApp foto's, daar werd over het album filmrol gepraat en dat alarmeerde mij, dit zou een oorzaak kunen zijn, omdat het vaak best een aardig gepuzzel is om de oorzaak van niet synchroniseren te vinden, hetgeen bij u het geval is.

Dus de vraag is, wat ziet u op beide apparaten in de geopende app Foto's>Albums
Alle Foto's of Filmrol?

Image-1A.jpg
30 juli 2018 om 12:50.
Godfriedje zegt:

Uw vraag is voor mij nu duidelijk. Ik zie alle foto's en geen filmrol op beide apparaten staan.

30 juli 2018 om 13:45.
MaritaA zegt:

U kunt nog beide apparaten aan de lader hangen, (stel het zodanig in in instellingen, dat ze niet in slaapstand vallen) leeg de cache van het modem eerst (stekker er uit voor 5 minuten en stekker er weer in)
Probeer dit voor een dag/lange avond (een uur of 6), wellicht dat het synchroniseren weer opstart door de permanente verbinding met uw wifi-netwerk. (even plannen dus en vergeet niet naderhand de tijd voor slaapstand weer in te stellen)

Zonder de apparaten in handen te hebben, wordt het lastig, ik adviseer toch Apple in te roepen, zij kunnen meekijken op de apparaten.
Doe dat via deze link en kies een apparaat en laat u terugbellen, dat gaat soms al binnen 5 minuten en leg uw probleem voor.

https://getsupport.apple.com/?caller=cups&PRKEYS=
 

31 juli 2018 om 07:58.
Godfriedje zegt:

Bedankt voor uw advies en als afsluiting wil ik u laten weten dat ik uw medewerking voor de oplossing heel prettig heb ervaren. Mocht het synchroniseren weer gaan lukken dat laat ik het u weten! Nogmaals bedankt!

1 augustus 2018 om 21:55.
MaritaA zegt:

Graag gedaan en ben inderdaad nieuwsgierig hoe het afloopt!

1 augustus 2018 om 21:58.
Godfriedje zegt:

Het synchroniseren lukt weer. Op vakantie stonden de foto's/video's ineens ook op de ipad en in de Icloud. De rede waarom is mij onbekend. Er zijn geen mutaties geweest bij instellingen.
De door u vermelde blokkade vanzelf opgeheven?? Het funcioneert gelukkig weer sinds enkele dagen.
Maar het blijft vreemd.


 

13 augustus 2018 om 14:34.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club