SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
iPad niet te gebruiken
Geplaatst op 1 augustus 2018 om 20:14 door kruijswijk

Bij opstarten moet ik aanmelden met een Apple-id wat later, bij proberen wachtwoordherstel, niet blijkt te bestaan. Herstellen van de iPad in iTunes geeft foutmelding 11 hoewel in een eerder stadium firmware en IOS zijn geupdated (IOS 9.3.5) Na opnieuw opstarten blijft hij om aanmelding op het niet bestaande AppleID vragen (waar ik geen wachtwoord van heb). Lid heeft ook een iPhone6 en deze is aangemeld met een ander (bekend) Apple ID. Ondanks het feit dat die twee contact hebben gehad en ik de code van de iPhone op de iPad heb ingevuld geen soelaas. Ik ben nu ff leeg. Wie???

11 reacties
nnsa zegt:

Misschien helpt dit hulp-artikel van Apple ?

[Terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna backup terugzetten]

Anders Apple support benaderen.

1 augustus 2018 om 20:32.
Freedom zegt:

Voer éérst een harde reset uit:
Druk de ronde home-knop en de uit/aan knop gelijktijdig in totdat het witte appeltje weer verschijnt, laat dan beide knoppen weer los.
Laat even weten of het “probleem” opgelost is.

( als je bij de instellingen kan komen onder Safari “wis geschiedenis en websitedata”

1 augustus 2018 om 20:51.
kruijswijk zegt:

Werkt allemaal niet. Komt steeds terug in Activeringsslot. Ga morgen Apple bellen, heb al een incidentnummer aangevraagd.

1 augustus 2018 om 21:19.
Freedom zegt:

Als laaste; misschien wordt er iets geblokkeerd door een app.
Probeer eens (als laatste) één of meerdere apps te verwijderen!
( de wonderen zij de wereld (nòg) niet uit)

1 augustus 2018 om 21:26.
kruijswijk zegt:

Dank voor suggestie Freedom maar hoe kan ik nou apps verwijderen als ik er niet eens in kom?
Ik kom niet verder dan "Activeringsslot"

1 augustus 2018 om 21:42.
Freedom zegt:

Ja sorry Kruiswijk je hebt gelijk!!
”Foutje”
( ben wel benieuwd hoe dit door Apple opgelost wordt, laat het even weten,)

1 augustus 2018 om 22:11.
nnsa zegt:

Geachte heer Kruijswijk,

Misschien helpt deze tip van ©iCulture U nog wat verder ?

4 augustus 2018 om 14:44.
kruijswijk zegt:

Ik vond in heel oude mail een mail aan een oud emailadres van de vorige provider. Dacht laat ik dit eens proberen als AppleID. Zowaar dit was het. Toen kon ik het wachtwoord herstellen, het apparaat resetten en een back up uit de iCloud terugzetten. Alles werkt weer als vanouds. Later vond ik nog een recente mail van Apple met ditzelfde Apple ID. Was toen niet meer nodig.

4 augustus 2018 om 16:04.
nnsa zegt:

Bedankt voor de terugkoppeling en fijn dat het is opgelost. Nu goed administreren en regelmatig een backup maken. Aanbevolen (automatisch) in iCloud.

4 augustus 2018 om 17:09.
kruijswijk zegt:

@nnsa. Zeg dat maar tegen het lid dat ik hiermee heb geholpen. Ik doe Hulp aan Huis voor SeniorWeb als ambassadeur en dan kom je nog wel eens wat slordigheden tegen die wij dan, als vrijwilligers, mogen oplossen. Maar toch.... dankbaar werk (-:
Wij hebben een eigen forum (vergelijkbaar met de clubs maar dan alleen voor PC helpers) voor dit soort problemen maar soms plaats ik het ook bij een club als deze. 2 weten tenslotte meer dan 1.

4 augustus 2018 om 17:46.
Freedom zegt:

@Kruiswijk, gefeliciteerd dat je het zelf hebt kunnen oplossen.
Dat is het leukste en een voldaan gevoel.Dit overkomt je nooit meer.

Zelf gebruik ik voor het maken van een Apple-ID altijd een xxx@gmail.com of een xxx@icloud.com account i.p.v een e-mailaccount van de provider.
Zelfs wanneer je over zou gaan naar een andere provider blijft het Apple-ID hetzelfde dat dus altijd makkelijk te onthouden is.

5 augustus 2018 om 11:57.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club