SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Problemen Time Capsule
Geplaatst op 24 augustus 2018 om 11:10 door Elz144

Het oranje lampje knippert regelmatig. Als ik de stekker er uit haal en na ca 20 seconden er weer in stop gaat het weer een tijdje goed.
Ik zie nu ook dat er er van vóór 27 november 2017 niets meer op staat terwijl ik hem al een fors aantal jaren heb. Rond die datum had ik problemen en en heeft er iemand van een computerbedrijf naar de Mac gekeken. Er moest een nieuwe harde schijf in. (ik was mijn foto's kwijt maar die konden gelukkig naderhand teruggezet worden van de oude harde schijf). Na 27 november 2017 heeft hij wel gewoon backups gemaakt. Denk dat er toch iets mis is gegaan.

Is er een manier om deze oude backups van de TC nog terug te vinden?
Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Ik heb de oude schijf nog wel in mijn bezit.

4 reacties
nnsa zegt:

De oorzaak van een knipperend oranje lampje op de Time Capsule kan diverse oorzaken hebben:

Dit document heeft Apple hierover. Het makkelijkst zou zijn als er een software update beschikbaar is voor deze Time Capsule. Dan knippert het oranje lampje ook. Een software update kan worden toegepast met het programma Airport-Configuratieprogramma.

Een andere (eenvoudige) poging om het probleem op te lossen, is het herstarten van de internet router. Er zou een IP-adres probleem kunnen zijn.

Eén van de eigenschappen van Time Machine is, dat bij onvoldoende schijfruimte op de Time Capsule, oude backup's worden gewist, om de nieuwe te kunnen plaatsen, maar dat wordt dan wel altijd gevraagd middels een dialoog-scherm.

Verder is het (mij) niet bekend of U inderdaad data mist uit het verleden. Ik mag aannemen dat alles is overgezet op de nieuwe hardeschijf ? Het ziet er naar uit de de backup's opnieuw zijn begonnen, na het plaatsen van de nieuwe hardeschijf (dat is op zich niet ongebruikelijk).

24 augustus 2018 om 12:12.
Elz144 zegt:

Eris zeker nog genoeg ruimte ode TC.
Vragen:
Howeet ik of er een software update voor de TC is?
Wat is Airport Configuratieprogramma?
Hoe herstart ik de Internet router?
Kortom ik weet niet wat ik nu moet doen.

29 augustus 2018 om 23:34.
MaritaA zegt:
Mieke ik heb je diverse malen geholpen met problemen met de TC
O.a. HIER is weer eens uitgelegd waar je Airport-configuratieprogramma kan vinden!
30 augustus 2018 om 00:08.
Elz144 zegt:

Sorry Marita,
Mijn geheugen laat me helaas regelmatig in de steek.
Ook ging het de vorige keer o.a. nog over Telfort maar dat hebben we sinds medio vorig jaar niet meer omdat we alles van Ziggo hebben.
Alles is nu bijgewerkt en de TC geeft weer het groene lampje.
Dank voor het meedenken en groetjes,
Mieke

30 augustus 2018 om 08:48.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club