Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
iCloud werkt traag
Geplaatst op 6 september 2018 om 05:15 door robtjendol

Ik log in op mijn iCloud account, dat gaat goed, maar na een tijdje krijg ik het volgende scherm te zien, zie bijlage.
Heeft altijd gewerkt, maar nu krijg ik dit probleem, dat het netwerk te traag werkt is.
Dat is niet zo, want alle programma's werken prima.

Schermafbeelding2018-09-06om04.56.42.png
12 reacties
nnsa zegt:

Doe eens een internet-snelheidstest:

Ziggo Speedtest

en laat de uitkomst weten.

6 september 2018 om 08:19.
WG-Beekhuis zegt:

In sommige situaties bij dit specifieke iCloud probleem wordt geadviseerd om je router even uit en weer aan te zetten.
Heb je ook een idee na hoeveel tijd na het aanloggen op iCloud deze melding optreedt en met welke regelmatig dit probleem voorkomt?
Ik heb het zelf ook een paar keer gehad en toen heb ik Safari opnieuw gestart en weer ingelogd. Daarna ging het weer goed.
Ik heb ook de verbinding gecontroleerd en geconstateerd dat het verkeer over 64 Hubs (routers) ging naar de server iCloud.com/cn. Die staat in California en dat kan best heel druk verkeer worden vanuit de EU.Deze melding is dan soms heel terecht.

6 september 2018 om 16:41.
robtjendol zegt:

De router aan/uitzetten moet ik nog proberen.
De foutmelding komt na +/-een halve minuut
Safari heb ik opnieuw ingelogd, maar de fout blijft zich melden.
Andere internet activiteiten doen het prima, daar is niks mee.
Dus, morgen de router aan/uitzetten, maar ik vraag me af of dit zal helpen?
Internet doet het goed, snelheid als gewoonlijk.

6 september 2018 om 21:32.
WG-Beekhuis zegt:

Zou je nog eens kunnen proberen met het programma Netwerkhulpprogramma?
Zie de afbeelding:
1. Kies Tabblad Traceroute
2. Intoetsen iCloud.com in invulvak
3. Klik op Button Traceroute
In de tweede afbeelding staat een voorbeeld met PING. De waarden in milliseconden moeten ongeveer gelijk zijn aan die in de voorbeelden.
Als je veel hogere waarden hebt dan zullen we verder moeten onderzoeken wat er aan de hand is.
Ik heb nog een vraag. Welke programma's (Foto's/Pages/Numbers/etc.) gebruik je in iCloud.com? Ik wil dan eens kijken of ik dezelfde melding krijg

iCloud.com-traceroute-ping.png
6 september 2018 om 22:28.
Niekie zegt:

Ik keek hier even. Een kaart van actuele storingen.
Een grote vlek op Nederland.

Niek

7 september 2018 om 13:12.
MaritaA zegt:

Bedankt Niek, maar jouw link betreft de Apple Store.
Dit is iCloud en dan met name het onderdeel "Zoek mijn vrienden".
Volgens Apple systeem status waren er nergens storingen. (13.24)
https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/

7 september 2018 om 13:27.
Niekie zegt:

Oke thnx. Ik vond het ook al wat vreemd, want bij "alle storingen" kwam ik niets bijzonders tegen.

Niek

7 september 2018 om 13:49.
WG-Beekhuis zegt:

Vanmiddag ben ik er nog even dieper ingedoken. Het probleem ligt waarschijnlijk niet aan de netwerkverbinding. Ik heb met de Beta versie 12 van Safari gewerkt en daarbij kreeg ik bij de Apps Zoek Vrienden, Pages en Numbers een vastloper met een geheugendump, die ik naar Apple heb gestuurd voor verder onderzoek. Het waren in alle gevallen errors in JavaScript waarbij het laden van de App's de problemen ontstonden.Verder heb ik ook getest in Firefox en Opera met VPN.
Bij Firefox en Opera was de situatie veel sneller en stabieler.
In de netwerkmonitor van Little Snitch kon ik in alle testsituaties constateren dat er met de iCloud.com in Californie verbindingen waren.
Het is mogelijk dat Apple aanpassingen doet in het kader van de komende release MacOS Mojave en dat daarmee de iCloud minder stabiel is.

7 september 2018 om 18:16.
robtjendol zegt:

Beste mensen,
Mijn probleem is opgelost.
Bij het plaatsen van een shortcut naar het dock, is de URL met extensie gecopieërd.
De extensie was: Na de juiste URL geplaatst te hebben is het probleem opgelost.
Vraag me niet naar Waarom, maar het probleem is verdwenen!

8 september 2018 om 15:20.
WG-Beekhuis zegt:

Robtjendol, bedankt voor de terugkoppeling. Een bijzondere oplossing, deze ga ik ook proberen, want ik heb deze problemen ook ervaren.
Kun je de URL nog even vermelden, die is weggevallen in je antwoord.

8 september 2018 om 16:38.
robtjendol zegt:

De URL moet zijn: www.iCloud.com/
De link die ik (niet goed) gecopieërd had was: www.iCloud.com/#notities
Door de doorverwijzing naar de Notities is er iets misgegaan denk ik.
Succes!

8 september 2018 om 16:58.
WG-Beekhuis zegt:

Op woensdag 20-09-2018 is er een nieuwe MacOS versie van Safari Versie 12.0 (13606.2.11) uitgerold.
Op MacOS en op iCloud.com zijn o.a. ook Pages/Numbers en Keynote vernieuwd.
Ik heb alles nog even doorgetest en ik heb opnieuw een netwerk traagheid melding in Numbers, Keynote, Foto's en Contacten geconstateerd.
De oplossing is dan om na de melding de App af te annuleren (linksboven in de gele balk van de melding) en direct weer te starten.
Het alternatief is om de App's in MacOS te gebruiken en de documenten op iCloud op te slaan. Daarbij spelen de Netwerkproblemen niet.

iCloud.png
20 september 2018 om 08:55.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club