SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Apps kwijt
Geplaatst op 18 september 2018 om 15:19 door Jos h.

Helpie, helpi. Aub
was bezig met labtop en iPad om de nieuwe updates te installeren, ging niet zo goed, waren wat fouten. Gestopt, maar nu zijn er een antal apps weg (zal wel ergens opgedrukt hebben)
er is toch een mogelijkheid om ze terug te krijgen, maar dat is wat ik niet voor elkaar krijg en durf ook niet zo goed. Wellicht kunnen jullie mij helpen. Op mijn oude ipad staan ze nog wel, behalve internet bankieren. Hoop, dat het in orde kan komen, met dank voor de aandacht,josh

11 reacties
nnsa zegt:

Apps die U met uw AppleID heeft gedownload en/of heeft gekocht kunt U weer gratis opnieuw downloaden via de App store app. Zoek naar de naam van de app en download / installeer opnieuw.

Dit zelfde geldt voor een MacOs systeem.

Internet bankieren is een app (van welke bank ?) of een snelkoppeling naar een internet url.

18 september 2018 om 18:48.
Jos h. zegt:

Nnsa, ja, dat wist ik wel, op mijn oude iPad is dat zo, maar op mijn nieuwe staan ze niet vermeld ( op de oude vermeld onder aankopen) Op de nieuwe staat dit kopje niet en kan ze wel vinden in het zoek/typegebeuren, echter dan staan ze vermeld als open en kan ik er niets mee. Vandaar mijn vraag, hoe nu verder?
sorry ik ben 89 en durf niet zo te expirimenteren, vast bedankt voor de aandacht, josh
Ps de bank was ing en dat is in orde

19 september 2018 om 11:48.
nnsa zegt:

Druk dan eens op Open, misschien staan de apps er nog gewoon op...

Anders misschien even met de iPad Senior Helpdesk / Hulp raadplegen of een inloop spreekuur bij bijv. een bibliotheek binnenlopen.

19 september 2018 om 12:26.
Jos h. zegt:

Nysa, dat heb ik bij diverse apps geprobeerd, echter zonder resultaat.
ik kan mijn oude iPad ook nog wel gebruiken, maar ik vind het wel een vreemde zaak
ik wacht maar even af, wellicht weet iemand anders nog een oplossing, in ieder geval mijn dank, josh

19 september 2018 om 17:17.
nnsa zegt:

Bij het in gebruik nemen van een nieuwe iPad (of iPhone) is de aanbevolen methode om over een backup te beschikken (en te blijven beschikken). Dit kan in iTunes (met een usb-kabeltje op de laptop aansluiten) of via het maken van een backup in iCloud (aanbevolen methode). 5 Gb is gratis, maar in de praktijk meestal te weinig.

Bij het ingebruik nemen van de nieuwe iPad komt dan de vraag of je een backup wilt terugzetten. Dan moeten de meeste programma's ook weer op de nieuwe iPad verschijnen. Ergens is er dus iets niet goed gegaan. Dat wist U al, maar lastig op afstand vasttestellen.

19 september 2018 om 17:45.
Jos h. zegt:

Ja nnsa ik heb ontdekt, dat via aankopem de apps op Recent komen, maar dat schuift op naarmate je er meerdere op zet. Kunst is nu om ze van Recent op hun eigen plek terug te krijgen.
wellicht moet ik eens met helpdienst van seniorweb praten, maar.......als het bij de club niet bekend is vrees ik dat ook zijgeen antwoord weten.
je hoort het vervolg nog wel josh

20 september 2018 om 09:51.
nnsa zegt:

Ik ben er bijna zeker van dat een SeniorWeb helpdesk medewerker je wat verder kan helpen.

Ik heb te weinig aanknopingpunten van wat er nu werkelijk is gebeurd / is fout gegaan, om het weer te herstellen. Ik weet dus niet wat je hebt gedaan om je nieuwe iPad in gebruik te nemen.

Heb je de nieuwe iPad al eens een reset gegeven ? : Aan/uit knop PLUS home knop (midden onder) samen ingedrukt houden tot het Appeltje weer verschijnt. Dan los laten en rustig wachten tot de iPad weer is opgestart. Je raakt hierbij geen gegevens kwijt.

20 september 2018 om 10:25.
Jos h. zegt:

Nnsa, goeiemorgen, de recet heeft ook niets opgeleverd, dus heb ik vanochtend besloten onze leverancier te bellen.(hij is al plm.10 jaar onze man voor de computers, labtop en ipads) heeft ook deze iPad ingesteld. Hij komt volgende week, zodra het euvel is opgelost, laat ik het weten.o.k? Goed weekend en nochmaals dank voor de attentie josh

21 september 2018 om 11:38.
nnsa zegt:

Josh, bedankt voor de terugkoppeling. Hoor graag de (goede) afloop...
Fijn weekend.

21 september 2018 om 12:17.
Paul-B zegt:

Ik heb nog niet gehoord dat uw probleem is opgelost dus misschien is dit wat u zoekt.
Op uw iPad;
Ga naar de App Store, Het blauwe icoontje met de letter A erin;
Onderin ziet u 5 iconen staan, de tweede van rechts heet Updates, klik daarop;
Rechts bovenin ziet u als het goed is de foto die u aan uzelf heeft gegeven of anders een grijs vlakje, klik daarop.
Dan ziet als tweede van boven het woord 'Aankopen >' staan.
Wanneer u daar op klikt ziet u het scherm: mijn aankopen >.
Als u vervolgens ook hier weer op klikt ziet u alle app die u ooit gekocht heeft staan met daarboven een grijs zoek venster voor als u de naam van de app weet.
Uw apps die verdwenen zijn zijn daarin terug te vinden en herkenbaar met een wolkje.
Het wolkje geeft aan dat hij van u is maar niet op uw iPad staat, klik op het wolkje en hij wordt weer op uw iPad terug gezet.
Extra info:
1) Wanneer er een grijs vlak achter de app staat (dus niet 'open' of het wolkje) betekend dat dat de app zelf niet meer geschikt is voor het besturingsprogramma dat met iOs 11 van 32 bit naar 64 bit is gegaan.
2) Alle apps die u ooit heeft aangeschaft, gratis of betaald noemt Apple gekocht, dus ook als u er niet voor betaald heeft.

Op de Mac werkt dit precies hetzelfde, alleen zijn de stappen wat minder, u krijgt bij updates al uw ooit aangeschafte apps te zien ook daar klikt u op het wolkje om de app teug te zetten.

Veel succes en ik hoor graag wanneer het opgelost is.

25 september 2018 om 19:54.
Jos h. zegt:

Heren,
storm in een glas water! “onze man in Dokkum” kwam, zag en over Won!!!
hij opende de iPad, streek over het eerste scherm, over het tweede (waar de 4 nieuw door mij gedownloade apps stonden), toen over het 3e en het 4e......en tot mijn stomme verbazing waren daar alle apps weer. Hoe? Hij zegt gebeurt wel meer bij een grote update, dat de iPad er langer over doet. Heb meteen scherm 3 weer schoongemaakt en klaar is kees. Dus misschien is het vreemd, maar het is nu weer klaar. Allebei dank voor de aandacht, hartelijke groet Josh
ps Paul, ik was daar inmiddels ook achtergekomen hoor

26 september 2018 om 14:46.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club