Berichtdetails
Ik heb iemand geholpen en op de ipad een nieuw i-cloud e-mailaccount toegevoegd. Het oude is een upc-mailaccount ( is nu Ziggo) en wordt ook gebruikt als Apple ID
Vreemd genoeg kwam die dag de email in 'inkomende postbussen' op beide adressen binnen maar de 'upc-mail' nu niet meer.
Kan iemand mij een tip geven wat te doen?
groet, Ada

Omdat er uit uw verhaal niet is te destilleren wat er precies is gedaan adviseer ik de emailaccounts te verwijderen en opnieuw aan te maken.
Binnen de Apple mail app moet er dan een account aanwezig – en actief zijn: xyz@ziggo.nl en een account xyz@icloud.com
Als de xyz@icloud.com wel werkt, dan hoeft U die natuurlijk niet opnieuw aan te maken.

@Dirk : ja dat had Ada al vermeld: dat is het emailadres van upc/ziggo.
@AdaMudde
We horen niets meer van je..., laat even weten aan mensen, die reageren of het opgelost is svp.
Sorry dat ik niet meteen heb gereageerd. Ik ben blij met de antwoorden en ga er zsm mee aan de slag ; upc- mail verwijderen. maar vraag me af of dat kan omdat het gebruikt wordt voor Apple ID

Ik heb geadviseerd om de mailaccounts te verwijderen en daarna opnieuw aan te maken. Dat het upc-emailadres voor Apple ID wordt gebruikt heeft daarbij geen consequenties, zolang het wachtwoord maar bekend blijft van deze Apple ID.
Alvorens de emailaccount wordt gewist, zijn er nog wat andere controles mogelijk. Bijvoorbeeld of deze account wel actief staat etc.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club