Berichtdetails
Even een vraag,
ik heb een iPad Air 2
Ik kan niet inloggen bij in “INSTELLINGEN” FaceTime en berichten”
De knop “inloggen” blijft grijs ( niet actief)
Ik werk met iOS 12
Wat doe ik hier fout?
Kijk eens bij instellingen onder de betreffende Apps, of er een mailadres en/of tel.nr. is geactiveerd om te gebruiken, om je te benaderen (v-tje)
Marita,
Bij mijn instellingen lukt het dus niet ( zie afbeelding)
Zou daar toch moeten kunnen.
En nu het "vreemde"
Wanneer ik rechtstreeks op de App's zelf klik kan ik wèl inloggen .
Ook wordt ( soms) de tekst "Berichten" weergegeven in het Engels "iMessage"
Rara
Zo zijn we weer lekker bezig.

Ik herken de rechterkant van de schermafbeelding totaal niet. Al een reset gegeven ? (Aan/uit knop + homeknop samen ingedrukt houden tot appeltje verschijnt).
Even voor de duidelijkheid,
Nadat ik iOS 12 geïnstalleerd had wilde ik een bericht maken in de App “Berichten” en ging naar de
“Instellingen” en klikte daarin ( voor de eerste keer) op de App berichten.
Toen kreeg ik het scherm dat in mijn eerdere mail als bijlage staat.
Omdat het daar niet lukte heb ik natuurlijk een harde reset uitgevoerd. ( echter zonder resultaat)
Voordat ik de App “Berichten” en FaceTime kon gebruiken moest ik “ergens” anders inloggen om er me te kunnen werken.
Uiteindelijk heb ik in de App’s zelf wèl kunnen inloggen.
(Het rechter gedeelte van mijn printscreen van “Instellingen” is nu (pas) ook gevuld met opties)
Blijft héél vreemd dat ik in éérste instantie in de “Instellingen” niet kon inloggen.
Of is het inloggen op dàt scherm n.v.t. voor het activeren van de App’s “Berichtrn en FaceTime?
in iOS 11 waren deze App’s toch al standaard geactiveerd?
En dat daar het “inloggen alléén geldt wanneer je de Apple ID of wachtwoord vergeten bent?
(Ik doe máár een gooi!!)
De iPad-taal staat op Nederlands en Regio op Nederland ingesteld

Misschien een extra controle (of inlog) voor AppleID en wachtwoord om de apps te kunnen gebruiken.
Oorzaak gevonden.
Gisteren heb ik bij een vriend iOS 12 op zijn iPad igeïnstalleerd (die dit jaar een gewone iPad heeft gekocht.
Hij had de iPad tot vanmorgen nog niet gebruikt.
Dus belde ik hem om voor mij even bij de instellingen op “Berichten” te klikken .
Rechts in dàt scherm kreeg hij direct het goede scherm met opties die ik pas later kreeg nadat ik in de Apps mijn Apple ID had ingevoerd om de Apps te activeren.
Hij kreeg dus niet het (verkeerde) scherm dat in mijn printscreen staat.
Oorzaak; het ligt (lègt) aan de software van iOS 12 op mijn iPad Air 2
Gemeld bij Apple en heb ook maar gelijk de wijziging van knoppen op het toetsenbord aangekaart, krijg binnen twee werkdagen een reactie van Apple
Ben benieuwd!!
(Voor elke oplossing is er een probleem en ben weer lekker bezig)
Bij grote updates wacht ik in het vervolg ook met het installeren.
Freedom
Verstuurd vanaf mijn iPad

Bedankt voor je terugmelding 👍
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club