SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Notities selecteren in NotitieApp
Geplaatst op 9 oktober 2018 om 11:56 door cesenD

Sinds kort, mogelijk na de laatste update naar IOS12 op iPad2air, reageert de notitieApp niet meer naar behoren op het selecteren van te hanteren identieke woorden/codes. Met behulp van mijn iPhone4S (IOS9), die wel goed werkt, kan ik de niet oproepbare notities op iPad2air achterhalen; zelfs op mijn oude iPad2 (IOS9) reageren ze correct. Door de notities op de goedwerkende apparaten een kortstondige push te gegeven synchroniseren ze weer met de iPad2air om echter daarna frustrerend genoeg weer uit beeld te raken. Onder IOS11 deed dit euvel zich niet voor.
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat het groene balletje bij ‘Op mijn iPad’-account bij Instellingen - Notities op beide iPads aanstaat. Bij de iPhone niet! Ik kan dat groene balletje niet naar blank schuiven, omdat ik dan eerst de notities moet verwijderen of verplaatsen; met de gevolgen dat ze overal verdwijnen. Maar ik vermoed dat dit niet het euvel is omdat die balletjes hoogstwaarschijnlijk al langer op groen staan. Zelfs de iCloud-faciliteit in Windows reageert op de gewenste selectie-identificaties.
Weet iemand een oplossing cq suggestie of ben ik genoodzaakt Apple in te schakelen?

Bij voorbaat dank, Cees

6 reacties
nnsa zegt:

Heeft U de nieuwste update iOS 12.01 al geïnstalleerd ? en zo ja, geeft dit verbetering ?

9 oktober 2018 om 12:01.
cesenD zegt:

Dat heb ik nog niet gedaan. Dit met de gedachte dat als het probleem hoogstwaarschijnlijk onder 12.0 is ontstaan, het herstel onder dezelfde versie zou moeten plaatsvinden;wellicht is dat een misverstand. Daarbij komt dat onder de probleemoplossingen bij 12.01 niets staat over notities. Het feit dat het toch moet, zal ik daar nu toe overgaan.

10 oktober 2018 om 08:59.
cesenD zegt:

Helaas heeft de installatie van de update 12.01 het probleem niet verholpen.
Ik ben inmiddels met mijn oplossingsgericht traject doorgegaan door niet alleen de notities op een goed werkend apparaat een kortstondige push te gegeven, maar onmiddellijk daarna ook op de bewuste iPad2air. Alsdan zijn ze weer correct na selectie oproepbaar. Echter, nadat ik de NotitieApp uitschakel door deze van het scherm weg te vegen, vervalt de selectie na activering van de App weer terug en ben terug bij af!

10 oktober 2018 om 10:35.
nnsa zegt:

Staat bij Instellingen / Notities > Het standaard account op iCloud en 'Op mijn iPad' uit ?

Staat bij Instellingen / Wachtwoorden en accounts > Nieuwe gegevens op "Push" ?

10 oktober 2018 om 11:24.
cesenD zegt:

Die suggestie heb ik nagelopen en ze staan allemaal correct met uitzondering van die ‘Op mijn iPad’. Ik ben er in mijn eerste bericht van 0910/11:56u., 2 alinea al op ingegaan. Mijns inziens kan die instelling niet belemmerend werken omdat op iPad/IOS9 ‘Op mijn iPad’ ook aanstaat en die wel goed reageert. Bij de Mappen-indeling van de App staan alle notities op iCloud ingesteld.

Ter aanvulling: de oproepbare notities die wel beantwoorden aan de selectie zijn steeds dezelfde; het is steeds een constante groep die niet reageert.
Ook zijn er wel eens uitvallen, waardoor de openstaande App op zwart springt als de cursor tussen twee letters staat. Een nog bijkomend fenomeen is dat als een sleutelwoord wordt weggehaald omdat de notitie niet meer binnen een selectie valt, de betreffende notitie in de selectie toch wordt meegenomen. Het maken van een kopie en de originele verwijderen is dan de oplossing.
Excuus dat ik meerdere tekortkomingen over de App naar voren breng, meer het lijkt erop dat het het toch een disfunctionerende App is.

10 oktober 2018 om 16:47.
nnsa zegt:

Als 'alles' goed staat, is het enige dat ik nog kan verzinnen (en als laatste redmiddel toepas) om uit te loggen uit iCloud, vragen goed beantwoorden en daarna weer opnieuw in te loggen. Dit wil wel eens helpen...

II: iemand anders nog een idee ?

III: Apple helpdesk.

10 oktober 2018 om 18:12.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club