SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
iTunes
Geplaatst op 29 oktober 2018 om 22:45 door Toon1954

Goedenavond ik heb op mijn W 10 laptop iTunes geïnstalleerd. Gisteren heb ik flink wat Cd's geïmporteerd in iTunes en gesynchroniseerd met mijn iPhone. Vanavond wil hiermee verder gaan, maar iTunes start niet op. Zowel niet via de snelkoppeling op het bureaublad als niet via de app.

Ik heb de computer opnieuw opgestart, maar zonder resultaat. Opnieuw installeren ligt nu voor de hand, maar dan ben ik n.a.w. alle geïmporteerde Cd's kwijt. Dit verwijderen van iTunes moet in een bepaalde volgorde heb ik ooit van MaritaA geleerd.

Waar zou het niet op willen starten van iTunes aan kunnen liggen?

Alvast dank voor uw reacties.

Toon

8 reacties
MaritaA zegt:

Probeer deze adviezen eens.
support.apple.com/nl-nl/HT203206

29 oktober 2018 om 23:17.
Toon1954 zegt:

Dank MaritaA. Het lijkt me het makkelijkst om iTunes opnieuw te installeren. Ik ga er morgen mee verder.
Ik heb nog wel de vraag of bij het opnieuw installeren van iTunes mijn bibliotheek ook zal zijn verdwenen?

29 oktober 2018 om 23:36.
MaritaA zegt:

Of bibliotheek eerst exporteren? Later weer importeren.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201625

Maar lees toch eerst eens door en probeer. (minimaal zonder internetverbinding op proberen te starten)

30 oktober 2018 om 00:02.
Toon1954 zegt:

Uiteindelijk iTunes verwijderd conform instructie op Apple support en opnieuw geïnstalleerd. Ook hierna wilde iTunes nog niet opstarten. Na verwijderen van Malwarebytes en opnieuw installeren van dit programma startte iTunes plots wel opnieuw op.

Vreemd maar waar en probleem opgelost. De al eerder geïmporteerde Cd's in iTunes zijn ook nog aanwezig.

Probleem opgelost. MaritaA dank voor je hulp.

Toon

30 oktober 2018 om 12:02.
MaritaA zegt:

Ja inderdaad malwarebytes, stom, stom totaal niet aan gedacht. Bekend dat die problemen geeft.
Sorry Toon, (te druk momenteel)

30 oktober 2018 om 12:17.
Toon1954 zegt:

Marita, ik heb niet vermeld dat ik Malwarebytes op de computer heb. (gratis versie). Dat je er in alle drukte niet opkwam is niet stom :) en daar hoef je je zeker niet voor de excuseren.

Je reageert altijd snel en deskundig op de gestelde vragen.

Overigens staat Malwarebytes weer op de computer maar start iTunes desondanks weer normaal op.

Toon
 

30 oktober 2018 om 20:42.
Toon1954 zegt:

Probleem stak de volgende dag weer de kop op. Ik wil de uiteindelijke oplossing graag met u te delen.

Oplossing gezocht met.
thuishulp op afstand:
Met Revo Uninstaller iTunes van de computer verwijderd en vervolgens de app uit de Microsoft Store geïnstalleerd. Helaas zonder resultaat. Advies contact opnemen met Apple Support.

Apple Support:
ca. een uur met medewerker van Apple Support aan de lijn gehangen, waarbij deze medewerker meekeek en adviseerde wat te doen. Feitelijk hetzelfde wat thuishulp op afstand adviseerde. Zonder resultaat. Ook nog Sr. medewerker van Apple Support gesproken en deze adviseerde programma iTunes van de Apple site te downloaden. Aanvankelijk werkte dit, maar na 1 synchronisatiepoging met mijn iPhone om muziek te synchroniseren kwam er een foutboodschap (was helaas te snel weer weg om te noteren) en was het weer hommeles. Apple adviseerde toen contact op te nemen met Microsoft, omdat het n.a.w. een Windows probleem was.

Ondanks goede hulp van thuishulp op afstand en vooral ook Apple Support had ik nog geen werkend programma.

Hoe heb ik het uiteindelijk opgelost?
iTunes nogmaals geïnstalleerd van de Apple site. Vervolgens met rechtermuisknop op snelkoppeling op het bureaublad gekikt en gekozen voor compatibiliteitsproblemen oplossen en vervolgens gekozen voor probeer de aanbevolen instellingen. Zie bijlage.

Nu werkt het programma al een paar dagen probleemloos en heb ik al diverse malen zonder problemen gesynchroniseerd met mijn iPhone.

Toon




 

iTunes.PNG
8 november 2018 om 13:20.
nnsa zegt:

Knap 👍

8 november 2018 om 13:52.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club