SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Apple ID
Geplaatst op 16 december 2018 om 16:48 door Bella

Goedemiddag,

Voor al mijn Apple apparaten, 2 x iMac, MacMini en iPad, heb ik één Apple id. Ik zou voor een iMac een aparte id willen aanmaken. Kan ik zonder meer het apparaat uit de lijst verwijderen en een nieuw id aanmaken?

mvg Bella

4 reacties
MaritaA zegt:

Uit welke lijst Bella?

Veranderen betekent wel dat gekochte Apps voor die Mac in de Appstore opnieuw aangeschaft moeten worden.
en
Allerlei zaken die synchroniseren via iCloud ( b.v. Contacten, foto,s en meer, ahankelijk wat je gebruikt, foetsie zijn op die Mac!)

Wil je de mac verkopen, weggeven?
Geen nieuwsgierigheid, maar meer om te bepalen of andere oplossingen beter zijn. Je hoeft hier geen antwoord op te geven als je dat niet wil.

16 december 2018 om 17:46.
Bella zegt:

MaritaA,

Met lijst bedoel ik het volgende:
"Lijst met apparaten van uw Apple ID controleren om na te gaan waar u bent ingelogd op:
https://support.apple.com/nl-nl/HT205064"
De betreffende iMac (OS X Yosemite,medio 2011) heb ik buiten de Cloud gehouden en is niet gesynchroniseerd met de andere apparaten. Mijn echtgenoot (zonder affiniteit met computers) gebruikt deze iMac voor eenvoudige zaken. De iMac wordt niet weggedaan al was het alleen al om de diskdrive en de mogelijkheid om oudere programma's (32 bits) te kunnen gebruiken.

Mijn vraag komt voort uit het volgende probleem waar ik nog geen oplossing voor zie:
Safari kan niet worden geopend vanwege een probleem. Zie bijlage.
Waar moet ik beginnen?

mvg Bella

safari.jpg
16 december 2018 om 21:08.
MaritaA zegt:

Bella, waar zal ik beginnen.

Als jij, zoals je schrijft, deze Mac buiten de cloud hebt gehouden, dus geen Apple id hebt ingevoerd, staat hij niet vermeld in die lijst. (maar het lijkt mij stug, want dan kunnen er ook nooit aankopen in de App store gedaan zijn b.v.)

Maar dat kan je heel simpel controleren:
Wil je dat svp doen.
1. Ga op die bewuste Mac naar systeemvoorkeuren > iCloud en kijk of daar een Apple id staat ingevuld (linkerkolom een naam en daaronder een mailadres = Apple id)
2, Ga op jouw mac, via Safari naar www.icloud.com.
Log in met je Aple id en ww
Klik rechtsboven op je naam
klik op iCloud instellingen
Vervolgens zie je je apparaten verbonden aan het Apple id, daar kan je controleren op deze bewuste mac er bij staat, zo ja zit er toch een Apple id aan vast.
Niet verwijderen als hij daar mocht bij staan.

Maar
Het is niet van belang voor het probleem, het wordt daarmee niet opgelost!

Yosemite (oudje hoor) is 64 bits maar kan inderdaad 32 bits programma's draaien.
Kijk een bij de Appstore
updates.
Ik vermoed dat er een update voor Safari niet is geïnstalleerd.

16 december 2018 om 22:02.
Bella zegt:

MaritaA,

Alle controles uitgevoerd. De bewuste Mac hangt aan mijn ID en wordt niet verwijderd.
Wat Safari betreft kijk of er een backup(Time Machine) is en anders wordt het inderdaad tijd voor een recenter OS X.
Dank voor de ondersteuning, ik kan nu verder.

mvg Bella

18 december 2018 om 22:14.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club