SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Onbeveiligd netwerk
Geplaatst op 16 december 2018 om 19:51 door Freedom

DEZE vraag heb ik ook in de veiligheidclub gesteld .
Ik weet echt niet waar deze vraag thuishoort.
Jullie moeten mij het maar niet kwalijk nemen.
Het Wireless-N netwerk is sterker dan mijn Ziggo.

Wat kan ik op mijn iPad onder Wifi-instellingen nog aanpassen zodat het Wireless-N netwerk helemaal niet meer voorkomt in het lijstje van netwerken?
- ik had al op mijn iPad bij het Wireless-N netwerk de instelling
“Verbind automatisch” UITGESCHAKELD”
Het gekke is dat ik nóóóóóóit op,een openbaar netwerk bezig ben geweest!!!
Toch komt de naam Wireless-N nog steeds voor in het lijstje.
Wat gebeurt er dat wanneer ik “Vergeet dit netwerk” ook “UITSCHAKEL” ?
Ben ik dan echt alles van het netwerk Wireless-N kwijt?
Hoe nu verder?

8 reacties
MaritaA zegt:

Vragen over Apple apparaten in de Apple club.

Ja je zit op de goede weg.

Op het moment dat je weer verbonden bent met dat netwerk, tik je op de blauwe " i" er achter.
In het volgende menu tik je op het blauwe: "vergeet dit netwerk".

IPad harde reset geven

Na weer opstarten zoek je je eigen Ziggo netwerk weer op en zorgt dat je verbonden bent/wordt. Wellicht gaat hij al automatisch verbinden...

En inderdaad onderin "vraag om verbinding" uitzetten, zie schermafbeelding.
Die zet je alleen aan als je ergens anders op een netwerk wil verbinden, dat je hetzij nog moet instellen hetzij al ingesteld was, maar weer contact mee moet maken.

PS je plaatst in de andere club een afbeelding van een Android apparaat, niet de iPad!
Ook weet ik dat je net van provider bnet gewisseld, dat veroorzaakt dit probleem ook, Apple apparaten onthouden veel...ondanks harde reset.

IMG_1471.png
16 december 2018 om 20:37.
Freedom zegt:

Hi MaritaA,
Tja ik ben "net"overgekomen van de KPN naar Ziggo.
Vanavond begon de ellende goed, ik heb alleen maar even naar Ziggo gebeld hoe ik de voicemail kon uitschakelen. ( gebruik dat nooit.)
Gewoon een (dacht ik) simpele vraag met groot gevolg.)
De eerste medewerker heeft er een puinhoop van gemaakt om echt alles te resetten.
Dus géén TV, telefoon,Wifi en de mediabox xl (van de TV) ging ineens op standby.
Zodat er morgenvroeg een monteur komt om alles te herstellen.
Wàs ik maar bij de KPN gebleven!!!!!!!!!

Ik ga nu ook op mijn iPad het Wireless-N netwerkt "Vergeet dit netwerk"aan te klikken en een harde reset geven.
Ben benieuwd of hetb Wireless-N netwerk weg blijft.
Overigens ben ik nog nóóóóóit op een open netwerk bezig geweest (kijk wel uit)

"Morghe" verder.
Freedom
 

16 december 2018 om 21:29.
MaritaA zegt:

Ja maar als ziggo er uit ligt, heb je dus geen internet en kan je geen verbinding maken, lijkt mij.
Ik hoor het wel en ja ik ben en blijf bij KPN....

16 december 2018 om 21:40.
Freedom zegt:

Ondanks dat ik bij het netwerk van Wireless-N de optie “Vergeet dit netwerk heb insgeschakeld blijft het wel zichtbaar in de netwerklijst op mijn iPad.
Is dat goed?
Je moet alles in je leven één keer gedáááán hebben, voor Ziggo geldt dit óók!

16 december 2018 om 21:55.
MaritaA zegt:

Als nu "vraag om verbinding" maar uitstaat (zie mijn schermafbeelding)


Dit maar even uitproberen Freedom, gaat het weer mis, kan er nog wat anders gedaan worden.

16 december 2018 om 22:10.
Freedom zegt:

@MaritaA,
De Ziggo-monteur stond vanmorgen al om 8;15 al voor mijn deur.
Die heeft alles weer vanuit de centrale laten herstellen van Ziggo wat die medewerker van de helpdesk echt verknald had.
Nee ik kan op dit moment niet meer terug ik heb Ziggo vanaf 29 november jl. (jammer)
Omdat ik bij het afsluiten van het Ziggo-contract 4 maanden een korting krijg krijg je direct
een "JAARCONTRACT" ( dat is het ....... onder het gras!)
Wanneer ik een Ziggo-contract was aangegaan "zonder" die vier maandelijkse korting had ik al ná één maand Ziggo kunnen opzeggen.
De helpdesk van Ziggo t.o.v. KPN is een ramp, iedereen doet maar wat.
Bij de helpdesk van de KPN zitten professionele mensen die er echt verstand van hebben.
De overstap naar Ziggo was niet moeilijk ( gewoon een leuk werkje als je je administratie op pijl hebt.
Tja iedereen doet wel iets stoms maar een jaar is zo om en dan ..............
"Vlug terug" (naar KPN)

MaritaA, bedankt voor je hulp, tot schrijfs in betere tijden.
Freedom

17 december 2018 om 10:58.
BenW zegt:

Sorry Freedom, maar jouw opvatting t.a.v. Ziggo is persoonlijk. De stelling dat bij KPN alleen maar 'professionele medewerkers' zitten is nog maar de vraag. Hier denken ze daar bijvoorbeeld heel anders over.
Mijn ervaringen met Ziggo, ook met het klantencontact, zijn juist heel goed. Voor mij overigens ook geen optie om over te schakelen, aanzien ik als Formule 1 fan races gratis kan volgen, terwijl ik bij een ander er € 15,- voor moet betalen.
Kortom, vervelend voor je dat het zo is gelopen bij Ziggo, maar is m.i. niet maatgevend voor de hele organisatie. Bij elke andere aanbieder zie je vergelijkbare ervaringen.

17 december 2018 om 11:11.
MaritaA zegt:

Zoveel mensen, zoveel meningen. Dit wordt welles/nietes.
Topic was afgesloten zie antwoord 17 december 10.58
Verdere berichten worden verwijderd.

17 december 2018 om 11:20.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club