SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
avatar
mail
Geplaatst op 19 februari 2014 om 17:08 door Ex-lid
Sinds enige tijd staat er op het icoontje van Mail op mijn I-pad 3 een getal:5520. Je zou nu denken dat er 5520 niet-gelezen berichten in mijn mailbox zitten, maar niets is minder waar. Het zijn er 0. Dat blijkt ook als ik naar 'niet-gelezen berichten' ga. Die box is leeg. Ik heb al een harde reset gedaan, maar ook dat helpt niet. Het irriteert me mateloos, maar ik heb geen idee hoe ik dat getal kwijt raak. Het staat er sinds de laatste grote update naar iOS7. Graag hulp.
3 reacties
MaritaA zegt:
Volgens mij heb je ditzelfde bericht ook in november vorig jaar geplaatst. Wat heb je met de adviezen(reacties) gedaan.
Toen is er gevraagd om wat voor soort account gaat het gmail, kpn, chello, upc, yahoo, outlook, noem maar op, want dan wordt het duidelijk of het een pop of imap, account is.
Dit is nodig om een eventueel gerichte oplossing te geven.
Heb je een mailaccount ingesteld of meerdere?
Zijn het er meerdere, dan is de hamvraag bij welk account die 5520 hoort.

Maar als het in november al op 5520 stond en nu in februari ook nog, wat is er dan in de tussentijd gebeurd, geen mail meer ontvangen?

Begin in eerste instantie eens met het volgende, verwijder dat account of als je meer accounts hebt helemaal te verwijderen.
Dan harde reset.
Opnieuw account(s) instellen, kijk of dan dat getal weg is.
19 februari 2014 om 17:51.
avatar
Ex-lid zegt:
Hartelijk dank voor de reactie. Het klopt dat ik al maanden met dit probleem zit, zonder een oplossing te vinden. Ik heb twee pop3 accounts bij Ziggo en een gmail account. Ik ben erg huiverig om die accounts te verwijderen omdat ik vrees dat ik dan hopeloze mailproblemen krijg. Ik heb dit al eerder geprobeerd en dat leidde ook tot niets, behalve dan tot een hoop gemier om alles weer prettig werkend te krijgen. Ik heb alle mappen op al mijn computers nagekeken en nergens staat bij deze accounts ongelezen mail. In geen enkele postbus of map. Dat past ook niet bij mijn mailgedrag. Ik gooi nooit iets ongelezen weg. Dat blijkt ook uit het feit dat ik al maanden 5520 ongelezen mails heb. Dat getal staat in feite al maanden voor nul. Als ik nieuwe mails krijg loopt het getal op. Als ik de mails weggooi loopt het getal terug tot 5520. Bij 5520 is er geen enkele ongelezen mail te vinden. Al mijn prullenbakken zijn ook leeg.

Hartelijk dank voor de moeite. Ik vrees dat ik ermee zal moeten leren leven.
19 februari 2014 om 21:53.
MaritaA zegt:
Ik respecteer je keuze rui404, maar dit moet op te lossen zijn.
Doe eens dit (als jij het wil). Log in via de webbrowser in je gmail (gmail heeft n.l bij het begin van ios7 veel van dit soort problemen gegeven) en kijk bij de instellingen daar of er ingesteld is om mails op de server te laten staan. verander dat.(met ziggo heb ik geen ervaring en dat is pop)

Andere mogelijkheid kijk op de iPad bij je instellingen in je mailaccounts onder geavanceerd, of er eventueeel gearchiveerd staat aangeklikt of nooit van de server verwijderen. Verander dat ook. Wie weet, opgeven kan altijd nog.
20 februari 2014 om 07:42.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club