SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Agenda terugkijken
Geplaatst op 5 januari 2019 om 16:11 door CDriessen

Heb een vraag,
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik agenda-items terug kan vinden uit het verleden?
Voorbeeld op iMac zoek ik naar Crematie en vind dan de items gewenst.
Op de iPhone en iPad lukt dat niet, maar volgens mij heeft dat wel altijd gekund daarom heb ik ook aanstaan dat alle items moeten worden gesynchroniseerd.
Ik gebruik overal de laatste versies behalve op de iMac (dat is 10.13.6) geen Mojave.
groeten Chris

14 reacties
avatar
Ex-lid zegt:

Op de iPhone:

Instellingen/Agenda/Synchroniseer > Alles of 6 maanden (bij ruimtegebrek).

5 januari 2019 om 16:36.
CDriessen zegt:

Beste nnsa, wat je nu adviseert dat is wat ik bedoelde met aanstaan dat alle items moeten worden gesynchroniseerd. Met andere woorden het staat dus zoals je zegt.
groeten Chris

5 januari 2019 om 21:04.
avatar
Ex-lid zegt:

Dan resten er een aantal vragen:

Staan die agenda-items niet op de iPhone / iPad, of staan ze er wel op, maar worden ze niet gevonden ? En:

- praten we over de apple agenda ?;
- wordt overal (op alle apparaten) dezelfde AppleID gebruikt ?;
- heeft synchroniseer alles altijd aan gestaan ?;
- is er nog voldoende ruimte over op iPhone / iPad ?;
- zijn de iPhone / iPad al een keer soft-gereset ?;
- is er een volledige backup van de agenda op de mac aanwezig ?;

Een verder advies houdt een risico in van 4 uitkomsten:

1. Agenda leeg op iPhone / iPad;
2. Agenda met dubbele gegevens op iPhone / iPad;
3. Geen wijziging / oplossing;
4. Probleem opgelost;

Dus die hou ik nog even achter de hand.

Hier nog en soortgelijk probleem (Agenda iPhone 5s leeg).

5 januari 2019 om 21:30.
CDriessen zegt:

- praten we over de apple agenda ?; Uiteraard (Apple-club)
- wordt overal (op alle apparaten) dezelfde AppleID gebruikt ?; Natuurlijk
- heeft synchroniseer alles altijd aan gestaan ?;Ja
- is er nog voldoende ruimte over op iPhone / iPad ?; Ja
- zijn de iPhone / iPad al een keer soft-gereset ?; Ja
- is er een volledige backup van de agenda op de mac aanwezig ?; Ja

beste nnsa,
Ik kan je nu al zeggen dat ik geen agenda's ga leegmaken of verwijderen.
Het altijd normaal gewerkt, vermoedelijk is er bij de laatste update door Apple iets blijven hangen, klein foutje.

groeten Chris

5 januari 2019 om 22:41.
avatar
Ex-lid zegt:

Binnen Apple zijn er ook agenda’s van anderen, zoals Google, Outlook, Fantastical etc. , vandaar deze vragen. Indien U van mening bent dat Apple uw probleem heeft veroorzaakt, dan zou ik het bij Apple support neerleggen.

Apple-Support NL

5 januari 2019 om 22:53.
Miax zegt:

Ook nog mogelijk.
Heb je meerdere agenda’s, zo ja, staan op alle apparaten dezelfde agenda’s aangevinkt als standaard.

6 januari 2019 om 09:47.
MaritaA zegt:

Ter aanvulling op Mia, is dat ook aangevinkt in www.icloud.com?

Bij zoek op iPhone/iPad wordt dus niet hetzelfde weergegeven ( ik vat even samen)
Maar een afspraak in een zoekopdracht op de Mac, is wel te vinden en te zien in de agenda op iPhone en iPad. (laatste haal ik niet uit het bericht)

Te proberen:
- Op Mac Agenda openen en onder weergave, "vernieuw agenda's" aan klikken
- Zijn alle afspraken wel te vinden/zien op www.icloud.com ( m.n. die waar het om gaat, dus niet te vinden in de zoekopdracht)


Als dat allemaal positief is, rest de trucs van toepassen van aan/uitzetten met harde resets tussen door, in en uitloggen bij iCloud (op alle apparaten)
of op ww.icloud.com via instellingen de agenda's terug laten zetten naar een ander/eerder tijdstip.

6 januari 2019 om 11:27.
CDriessen zegt:

Dag Marita

Op iCloud.com zijn de afspraken gewoon terug te vinden, weet niet hoe ik daarin kan zoeken overigens.
Op de iMac kan ik via zoeken (vergrootglas) de afspraken vinden.
Maar op de iPhone en iPad niet, ik kan ze wel vinden (al bladerend) maar niet via zoeken.

Overal is de dezelfde agenda de standaard agenda.
Ben ook maar met één account ingelogd.

Ik heb het idee dat er iets is veranderd sinds een van de laatste updates van IOS.

Groeten Chris

 

6 januari 2019 om 22:07.
MaritaA zegt:
Dag Chris,

Nee in icloud.com kan je niet zoeken, maar het was om te weten of alles synchroniseert, dat doe het dus blijkt uit je antwoord.
Ik kan gewoon zoeken ( zoals jij aangeeft als voorbeeld) op iPhone/Pad.

Wellicht zinvol om Apple support te bellen, want het klopt niet.
Vanaf hier is het lastig om alle instellingen te zien,
Zij begeleiden je eventueel met in/uitloggen e.d.

Je zou nog een ding kunnen proberen.
Open op iPhone of Pad de agenda app.
Klik midden onderin op agenda's
In het volgende menu trek je het scherm naar beneden.
Je ziet bovenin een draaiend "zonnetje" in vorm van streepjes. ( gaat dus synchroniseren).
Denk het niet, maar ja... je weet mar nooit.

Al een harde reset uitgevoerd?

 
6 januari 2019 om 22:18.
CDriessen zegt:

Dag Marita,
Synchroniseren had ik al geprobeerd, maar zonder resultaat.
Harde reset van zowel de iPhone als de iPad geeft geen resultaat.
Rest niet anders dan contact opnemen met Apple support.

Dank voor het meedenken.
Groeten Chris

6 januari 2019 om 22:34.
CDriessen zegt:

Het heeft even geduurd maar, na overleg met Apple support is het volgende geconstateerd:

Afspraken terugzoeken in macOS kan onbeperkt.
Dat wil zeggen tot het moment dat je begonnen bent met het gebruiken van de agenda.

Afspraken in iOS is volgens de medewerker een ander verhaal.
Als je in iOS hebt ingesteld dat je “Alles” (zie bijlage) wilt kunnen terugzoeken dan betekent dat volgens de medewerker maximaal 1 jaar terug. Als je één van de andere opties instelt dan is het duidelijk tot wanneer men terug kan zoeken.
Hij heeft een melding in systeem gemaakt ( voor wat het waard is ) dat ook hij het vreemd vond dat terugzoeken in macOS en iOS überhaupt verschillend is en dat in iOS “Alles” maximaal 1 jaar betekent.

Er is dus blijkbaar niets aan te doen. Wel vreemd want volgens heeft het altijd gewerkt. Misschien als er meer mensen zich melden dat er dan iets gebeurd.

Nogmaals dank voor het meedenken, ik wou dit toch nog even terugkoppelen.

 

IMG_1561.jpg
21 januari 2019 om 12:08.
MaritaA zegt:

Dank je wel Chris, ik vind het, net als jij, bijzonder vreemd, ik kan (nu dus kon) ook langer dan een jaar terug zien. Dit is helemaal nieuw voor mij..., nog nooit gehoord.
Sinds 24 januari 2018 heb ik een een wekelijkse terugkerende afspraak, Dus zal volgende week controleren. (Proof of the pudding)

21 januari 2019 om 12:19.
CDriessen zegt:

Dag Marita,

Misschien ook melden bij Apple, wie weet helpt het wel.

groet Chris

21 januari 2019 om 12:22.
MaritaA zegt:

Dat kan bij Apple zal de link hier plaatsen, vanmiddag...

21 januari 2019 om 12:23.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club