SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
E-mailnummering op iPad op hol geslagen
Geplaatst op 9 januari 2019 om 08:27 door Tosca-40

Beste Apple-experts,
In het kader "bezoek eenzame ouderen", kom ik een iPad tegen met een op hol geslagen nummering van ingekomen mails, n.l. 3818, een beetje ongezond ziet dat er uit.
ook bij de App Store blijft een 12 staan. Zie bijlage.
Kan ik dat zelf oplossen?

mailnummeringslaatophol.jpg
18 reacties
Freedom zegt:

Druk de ronde homeknop en de aan/uit knop gelijktijdig in.
En hou die beide knoppen vast totdat het witte appeltje weer verschijnt, laat dan beide knoppen los.
Wacht tot de iPad weer vanzelf opstart (toevoeging beheerder)
Dan is het opgelost.

9 januari 2019 om 08:49.
MaritaA zegt:

1. Allereerst in de instellingen het betreffende mail account en als het meer mail accounts zijn elk daarvan oms te beurt selecteren.( En punt 2 uitvoeren)
2. Zet in het volgende menu de mail uit in elk account (het schuifje van groen naar wit)
3. Dan alle openstaande apps afsluiten (2x home knop en apps wegvegen)
4. Dan harde reset, (zoals door Freedom beschreven)
5. Dan bij de account(s) mail weer op groen(aan) zetten.


Eerst dit maar eens proberen.

Is dit iemand die weet hoe je regelmatig de apps echt af moet sluiten?

ALs de badge (nummering voor updates) bij de App store daarna niet weg is, hoor ik het wel, zeker weten dat geen gewone updates zijn,

9 januari 2019 om 09:02.
Tosca-40 zegt:

MaritaA,
Ik ga de aanwijzingen opvolgen.
MaritaA, zijn er meerdere manieren om de apps goed af te sluiten? Wat is de beste manier?
Ik kan pas vrijdag reageren, dus even geduld met me.
bij voorbaat mijn dank!

9 januari 2019 om 09:19.
MaritaA zegt:

We wachten het rustig af..

9 januari 2019 om 09:47.
avatar
Ex-lid zegt:

@Tosca-40: is dit niet een indicatie dat er op die iPad 12 updates voor apps beschikbaar zijn en dat er 3818 ongeopende emails aanwezig zijn ?

Maar misschien helpen de andere aangedragen oplossingen.

9 januari 2019 om 10:11.
Tosca-40 zegt:

MaritaA en Freedom,
Eerder dan verwacht heb ik jullie opdracht uit kunnen voeren.
Helaas, eerst MaritaA 's daarna Freedoms actie uitgevoerd, maar de iPad wil niet datgene wat wij voor ogen hebben.
Wat is de volgende sugestie??

9 januari 2019 om 17:39.
Freedom zegt:

Klik op de standaard “app store” (in het beginscherm) dan zie je in het volgende scherm ( onderaan) een aantal updates staan in een rood balletje.
Als bij updates (een rood balletje staat met een aantal (12) klik je op het rode balletje.en klik in het volgende scherm op “alles bijwerken
Als alles bijgewerkt is dan is óók het rode balletje bij de afbeelding van de App store verdwenen.
Dan is één probleem opgelost!

C0EDA815-E31A-4F37-B567-170AC6A67331.jpeg
9 januari 2019 om 18:01.
MaritaA zegt:

Tosca-40, Hoeveel mail adressen (accounts ) staan er in de mail app.
Eentje of meer?

Wat zijn de adressen van de mailaccount(s), dus wat achter de @ staat?

Doe eerst dit:
Open de mail app
Bovenin zie je postbussen staan in de linkerkolom
Rechts daarvan staat wijzig.
Tik daarop
Dan zie je o.a. een postbus: ongelezen
Staat die aangevinkt?
Zo niet doe dat dan svp.
Klik op Gereed.

Sluit de mail app af (2x home knop en naar boven uit beeld wegvegen)
Na weer openen zie je dan die (3818, volgens je schermafbeelding) daar (postbus ongelezen) in staan?

9 januari 2019 om 18:09.
Tosca-40 zegt:

MaritaA, nnsa en Freedom,
De App Store updates met nummering is het probleem niet, ik heb haar laten zien hoe je die moet behandelen.Dat is nu O.K.
Het is inderdaad iemand die weet hoe je openstaande apps af moet sluiten, MaritaA.
Hèt probleem zit hem in die 3818 in de mail. Bij accounts heeft ze iCloud staan +
Bij de mailaccounts heeft ze vreemd genoeg Celia en Adrie staan. Nadat ik dat aanklikte kwamen de Ziggo account gegevens zichtbaar. Dus om je vraag te beantwoorden staat er achter het @ met als e-mailadres @casema.nl

9 januari 2019 om 20:02.
MaritaA zegt:

Tosca, ik begrijp dat het probleem daar in zit (de badge 3818)
Maar jij ziet de instellingen en ik niet van hier.
Het is jou niet gelukt het op te lossen, vandaar je vraag hier.


De 3818 mails zijn verstuurd via de casema mail?
Casema = Ziggo

Ze zijn ook echt te zien bij inkomend (dus eindeloos scrollen door minimaal 3818 mails)??

Het lijkt me niet iets dat sinsds kort opduikt.

Tosca wil jij svp, zoals eerder beschreven en gevraagd, die postbus "ongelezen" maken.
Als je daar bent, activeer ook maar de postbus "spam"
Harde reset toepassen en na opstarten iPad en openen Mail App afwachten /kijken of daar de 3818 mails in komen of vermeld staan?

Heeft die mevrouw nog een pc of een ander apparaat waar dat mailaccount opstaat?

10 januari 2019 om 09:15.
Tosca-40 zegt:

MaritaA, in volgorde zal ik je vragen beantwoorden. De 3818 mails zijn verstuurd alleen via de Casema mail. Die 3818 staan op de App mail. Ze zijn niet te zien bij "Inkomend", daar staan er nu ong 12 recente in. Lach niet, het probleem bestaat langer dan 2 jaar! In de postbus "Ongelezen" staat ook 3818. In Spam staat niets. Van daaruit de harde reset toegepast, kwam geen Appeltje. via thuisknop naar het beginscherm en helaas stond nog steeds die 3818 bij de Mail App.
Mevr, heeft nog een PC met ook alleen de Casema account. Bij opnieuw controle via "Instellingen"-"Wachtwoorden accounts" -Accounts zag ik i.p.v. Ziggo, of evt Casema, gek genoeg Adrie en Celia. Die heb ik aangeklikt, Bij accounts heeft ze Adrie en Celia" i.p.v. Ziggo of Casema. MaritaA, Ik heb alles gedaan wat je gevraagd heb.Wat een rommeltje hè, ik wil haar er graag van af helpen. Zie jij er nog brood in?? Kan zij beter een nieuwe iPad kopen? Ze heeft bij inkomende nog "Pop.casema."i.p.v.Imap staan, kan dat van invloed zijn?? Om je niet verder met dit probleem te belasten, moet zij maar naar een Apple/Amac store gaan? in ieder geval tot zo ver Hartelijk Dank namens haar.
Groet, Tosca_40
 

11 januari 2019 om 12:12.
MaritaA zegt:

Tosca ik geef niet zo gauw op....
Lachen, ik maak nog veel gekkere dingen mee, (b.v. 12 verschillende Apple id's, da's pas lachen..)

Jij zit al op de gedachte die ik ook had, daarom mijn vraag is er nog een pc.
En inderdaad daar dus kennelijk met POP ingesteld, dat gaat problemen geven.

Ik ga puntsgewijs weer huiswerk geven😉

1. Het email adres (juiste) moet boven water komen
2. Uiteraard het ww wat daarbij hoort.
3, Daarmee via de pc en de webbrowser inloggen bij ziggomail (webmail dus)
4. Daar kijken of er 3818 mails staan, zo ja kan je alles selecteren en op gelezen zetten.
5. Dan het account op de pc ( en hoe benadert ze dat vanuit een mailprogramma of alleen via webmail, is het een mailprogramma, dan account verwijderen, herstarten en weer invoeren met IMAP, instellingen in-en uitgaande poorten zijn te vinden op Ziggo.nl
Haar mail is dan xxxx @ casema.nl
Inkomende en uitgaande server is dan wel ....@ziggo.nl

6.Vervolgens mailaccount ook verwijderen op de iPad , iPad uitzetten en na starten weer invoeren met IMAP.

Daarna denk ik dat het probleem over is.
Jij bent toch h.a.h van Seniorweb?
Dan is dit een fluitje van een cent voor jou.

Maar het zou me niets verbazen als ww kwijt is, tja dan moet er een nieuw ww aangevraagd worden.
Succes...

11 januari 2019 om 17:14.
Freedom zegt:

@Tosca-40, ik heb jou probleem op de voet gevolgd en ben heel nieuwsgierig en benieuwd of en hoe je het probleem hebt kunnen oplossen a.d.h.v de aangedragen suggesties.
Dit is voor jou een uitdaging, dus laat de helpers even horen hoe het opgelost is.


Freedom

21 januari 2019 om 16:09.
Tosca-40 zegt:

MaritaA en Freedom,
Ter verduidelijking, ik ben geen h.a.h. van Seniorweb. Wel degene die af en toe een probleem neerlegt bij de clubs.
Helaas ben ik i.v.m. een rugblessure en daarbij de griep verlaat met een reactie + kan nog geen melding geven van een oplossing van het bestaande probleem.
MaritaA, inderdaad je vermoeden was juist, de bewuste mevr was haar wachtwoord kwijt. Jullie horen ècht nog van mij

21 januari 2019 om 16:41.
Freedom zegt:

Tosca, bedankt voor je terugmelding. wij wensen jou sterkte en een voorspoedig herstel!!
Met vr.gr.Freedom

21 januari 2019 om 16:46.
MaritaA zegt:

Ik vermoedde al zoiets. Ga maar eens goed uitzieken.
En het probleem was nog maar sinds 2 jaar...
Het beste!

21 januari 2019 om 17:24.
Tosca-40 zegt:

MaritaA en Freedom,
Nu redelijk hersteld, pakken we de draad weer op.
De aanwijzingen van MaritaA dd 11 jan 17.14 uur zijn op de juiste wijze opgevolgd, en wat denken jullie? ...Het probleem is uit de wereld geholpen! en kunnen we dit item goed afsluiten.
MaritaA, Hartelijk dank voor je volhardend optreden naar de definitieve oplossing!
groet,Tosca-40

14 februari 2019 om 15:16.
MaritaA zegt:

Goed nieuws!

14 februari 2019 om 15:35.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club