SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Data telefoon
Geplaatst op 15 januari 2019 om 14:46 door Tiny G.

Hallo allemaal,

ik ben op dit moment op Cran Canaria en heb buiten de WiFi in het huisje geen verbinding wat ik normaal wel heb.
het schijnt dat je dat door een aanpassing wel kunt krijgen voor het buitenland maar weet niet hoe.
wie kan mij daar stap voor stap mee helpen?

groetjes Tiny

26 reacties
avatar
Ex-lid zegt:

Heeft U in NL wel een [goed werkende] data-verbinding/internet via de SIM-kaart van de iPhone ?

Zo ja, dan kunt U kijken of data-roaming aanstaat op uw iPhone bij:

Instellingen / Mobiel Netwerk / Opties mobiele data > Roaming aan

15 januari 2019 om 15:11.
Tiny G. zegt:

Ja roaming staat wel aan.

groetjes Tiny

15 januari 2019 om 17:26.
avatar
Ex-lid zegt:

Dan denk ik dat U contact op moet nemen met uw telecom-provider in NL.

15 januari 2019 om 20:37.
Dirk Boom zegt:

Het is een EU land, lees ik op deze website.
Dus het behoort te werken als er mobiel bereik is en databereik (dat is niet altijd het geval).

15 januari 2019 om 22:00.
Willem-B zegt:

Ik lees bij sommige providers dat 4G uitgeschakeld moet worden in dat gebied.

15 januari 2019 om 23:01.
Tiny G. zegt:

Ik kreeg dit bericht maar ik kom niet op die site. Wel op de site van de provider maar daar kom ik weer niet verder met dit probleem

067FFCFD-5567-4F37-A548-16F7BA056A32.jpeg
15 januari 2019 om 23:27.
Tiny G. zegt:

WG als ik 4G uitschakel dan kom je toch helemaal niet op internet? Of zie ik dit verjaard?

15 januari 2019 om 23:38.
Dirk Boom zegt:

4G kan volgens mij aanblijven maar bij 3G of langzamer werkt internet ook.
Verder lees ik dat je wel op de website van de provider komt, dus internet functioneert. Wat is dan nog het probleem?
Wel is de internetverbinding in het buitenland niet altijd van dezelfde kwaliteit als in Nederland. Het kan gebeuren dat dataverkeer niet functioneert, of soms wel, soms niet. Kijk ook eens naar de snelheid bij de verbinding, niet alleen naar de streepjes.

16 januari 2019 om 00:00.
Willem-B zegt:

In sommige gebieden wordt het 4G protocol niet ondersteund. Op 3G heb je ook internet, SMS en telefonie.
Toegevoegd: https://www.simpel.nl/probleem-oplossen-mobiel-internet-werkt-niet

16 januari 2019 om 00:08.
avatar
Ex-lid zegt:

Is de juiste APN ingesteld bij Instellingen / Mobiel netwerk / Mobiele data / APN > internet.access.nl ?

Zo niet: invullen en daarna toestel opnieuw opstarten

Zo ja: Provider bellen in NL.

16 januari 2019 om 10:12.
MaritaA zegt:

De link in het bericht van 16 januari 2019 00:08 lijkt me niet van toepassing, want dat is voor Nederland (storingskaart)

Tiny in jouw bericht (schermafbeelding) van 15 januari 23:27 staat dat je de volgende APN instelling nodig hebt, ook staat dit op de website van Simpel voor het buitenland.

Ga naar:
*Instellingen
*Mobiel netwerk
*Klik op Mobieledatanetwerk
*Vul achter APN in: internet.access.nl

De rest hoef je niet in te vullen.
Vergeet de punt tussen internet en access niet
Herstart de telefoon

Via deze link van simpel staat allerlei uitleg over gebruik in het buitenland.

https://www.simpel.nl/zoeken#(facets:(subcategory:'instellingen%20buitenland'),page:1,q:buitenland)
en
https://www.simpel.nl/vakantie

De schermafbeelding is een stukje daaruit

.

Schermafdruk2019-01-1610.10.26.jpg
16 januari 2019 om 10:13.
Tiny G. zegt:

Internet.acces.nl staat ingevuld. Ja ik kan op de site van de provider komen in het huisje waar ik WiFi heb. Maar buitenshuis niet en dat moet ook kunnen.
maar ik ga verder zoeken en de linken bekijke die jullie hebben gestuurd.

16 januari 2019 om 14:33.
Willem-B zegt:

Heb je je iPhone ook opnieuw opgestart? Volgens de instructies van. De provider is dat belangrijk.

16 januari 2019 om 15:10.
avatar
Ex-lid zegt:

internet.access.nl met dubbel ss moet zijn ingevuld.

Gebruikersnaam & Wachtwoord velden leeglaten.

16 januari 2019 om 15:17.
Tiny G. zegt:

Sorry tik fout maar het staat wel goed.

16 januari 2019 om 17:22.
avatar
Ex-lid zegt:

Heeft het ooit wel gewerkt ?, of bent U tussen het goed werken en nu van provider veranderd ?

iPhone al een keer opnieuw opgestart met Aan/uit knop PLUS Homeknop tegelijk ingedrukt houden tot (witte) appeltje verschijnt. Dan los laten en wachten tot telefoon is opgestart. Dit kan even duren. Daarna dient U wel uw toegangscode voor de iPhone opnieuw in te voeren en daarna uw SIM-code. Wie weet helpt dit.

Heeft U wel voldoende ‘ontvangst-streepjes’ ?

U zou ook nog een andere provider in Spanje kunnen kiezen, handmatig, om te kijken of die wel werkt met data.

16 januari 2019 om 17:48.
Tiny G. zegt:

Alles is ingesteld zoals het moet. Ik ben niet van Provider veranderd maar wel een andere telefoon sinds de zomer maar nog niet mee gehad naar het buitenland.
met de vorige telefoon was het buitenland geen probleem.
ik heb een harde reset geprobeerd maar dat lukt ook niet, hij vast niet naar het appeltje maar blijft staan op de pictogrammetjes van de apps.
ook kan ik niet bellen of gebeld worden. Pffff Denk je dat je de boel voor elkaar hebt, gelukkig kan ik wel bellen via Whatsapp
ik zie net op mijn telefoon dat bij instellingen/info/ netwerk niet beschikbaar en bij algemeen/VPN staat geen verbinding, dan staat er “voeg VPN-configuratie toe. Wat moet daar dan staan? Er staat nu bij type IKEv2 en verder staat er niets ingevuld..

16 januari 2019 om 21:20.
avatar
Ex-lid zegt:

Dan misschien even kijken of de SIM-kaart er goed in zit ?

Of hem er een keer uithalen en weer goed terugstoppen ?

Deed hij het in NL ook niet ?

16 januari 2019 om 21:26.
Tiny G. zegt:

In Nederland geen probleem. Andere dingen als Whatsapp de werken prima. Zie boven daar heb ik wat bijgeschreven.

16 januari 2019 om 21:34.
Dirk Boom zegt:

Buiten wifi dus via 3G/4G: whatsapp werkt wel? Dan werkt internet via de telefoon dus.
Het probleem ligt kennelijk bij mobiel bellen/SMS ( = via mobiel netwerk).
Als er wel verbindingsstreepje staan, dan zou dit wel eens een providerprobleem kunnen zijn.

16 januari 2019 om 22:04.
Willem-B zegt:

Als het opnieuw starten niet is gelukt en hij blijft hangen bij de pictogrammen van de Apps, dan is het nu wel belangrijk dat je dat voor elkaar krijgt zoals nnsa beschreven heeft.
Misschien kan iemand je daarbij helpen. Volgens Simpel is de herstart van belang voor het opbouwen van de telefonie verbinding.

16 januari 2019 om 23:15.
avatar
Ex-lid zegt:

Is er op die plek überhaupt voldoende GSM-dekking om de telefoon te laten werken ?

Want kennelijk is er wel en “Welkom in Spanje” bericht / SMS ontvangen.

Als er een instelling ‘Bellen via WiFi’ is, dan zou ik die uitschakelen.

16 januari 2019 om 23:31.
Tiny G. zegt:

De tekefoon van mijn man werkt goed, hij heeft wel verbinding buiten WiFi om en hij kan ook bellen en gebeld worden.

16 januari 2019 om 23:35.
Willem-B zegt:

Welk type iPhone heeft u? Misschien kan dat nog verschil uitmaken. Met de iPhone 5 zijn bekende problemen geconstateerd en wordt geadviseerd om 4G uit te schakelen.

16 januari 2019 om 23:38.
Tiny G. zegt:

het is me gelukt om verbinding te krijgen.
het helemaal uitschakelen ging niet op de manier die ik kende, “de Homeknop gelijktijdig met de uit-knop indrukken” nu staat er ook in de linkerbovenhoek niet meer “geen service” ik heb bet opgelost als onderstaand voorbeeld.
Allemaal hartelijk bedank voor het meedenken.
groetjes Tiny

77701EEC-C1E1-465A-A97F-1626FF208F9A.jpeg
16 januari 2019 om 23:59.
Willem-B zegt:

Gefeliciteerd en bedankt voor de terugkoppeling

17 januari 2019 om 00:17.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club