Berichtdetails
Versie 12.9.3
Waar kan ik deze vinden? Store ? Nog niet eerder gedaan
Ik heb al geklik op 't icoontje in het systeemvak (W10), maar daar kon ik niets vinden
m.vr.groet
Ceth
Deze keer kreeg ik een melding op mijn scherm dat er een nieuwere versie was.
Normaal gesproken open ik iTunes en ga naar Help.... Check for Updates.
Sorry ik heb een Engelstalige PC en geen Windows 10.
Ik werk met windows 10.
Normaal gesproken is het zo dat wanneer je iTunes op je computer hebt geïnstalleerd krijg je ook in Windows 10 automatisch een melding dat er updates beschikbaar zijn.
Maar als je geen melding hebt ontvangen open je iTunes en volg mijn printscreen om te controleren of er updates zijn
Beide mijn hartelijke dank;
Morgen ga ik het proberen
Ook ik kreeg die melding, maar op dat moment kwam het echt niet
Met jullie tips moet het zeker lukken;
Geeft deze update geen problemen? Met de vorige was best wel wat te doen.
m.vr.groet
Ceth
Het is een update van iTunes. Niet van iOS.
Ik heb nog nooit problemen met iTunes gehad.
Oke; ik wilde de update ophalen, maar...ik vergat dat ik geen iTunes op mijn W10 pc heb
Ook dit is nieuw voor mij.
Dat eerst 'regelen'; vriend google zal mij daarbij wel helpen; kom ik er niet uit, dan laat ik het wel weten
dit gevonden
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-foto-s-op-ipad-zetten-via-itunes
https://www.seniorweb.nl/software/itunes
pffff
pittig zwaar prog. = 454 MB
m.vr.groet
Ceth
itunes opgehaald en geïnstalleerd;geen probleem
Echter, als ik ga naar 'Help' dan zie ik daar géén 'zoeken naar update's bijstaan
zie printscreen
Da’s héél vreemd,!
klik eens op “account” daarna op help
je moet bij account wel zijn aangemeld met je apple ID
ach, ik ben gewend, dat het niet in 1x lukt; wordt je sterk van... :-)
Dat had kik al geprobeerd, eigenlijk alle tabs.
Als ik bij 'account' kijk, zie ik mijn icloud account wel staan, maar in het licht grijs.
Ik heb mij af- en weer aangemeld; maar dat hielp ook niet
Ik heb ook naar mijn account gekeken, maar alle gegevens van mij worden gewoon getoond.
Ik heb zelfs via mijn account mijn pc 'gemachtigd', ook dat hielp niet
hmmm, vreemd.
Toen ik op de download knop klikte in het art.van SW, kreeg ik een gekleurd venster v.d. MS store; om itunes te downloaden.
Dat kreeg ik 2x.
Normaal moet je een bestand opslaan, en dan op installeren klikken.
Het verbaasde mij oop, dat het zo'n groot bestand was. Nu zie ik in in het SW art. dat het maar 145MB is...
Ik gooi alles eraf en begin opnieuw
OEIIIIIII
Het is voor mij onverklaarbaar!!!
Misschien is er een ander lid die een oplossing/oorzaak weet
geen probleem
ik bel apple wel; en laat het hier weten
De 1e mw die ik kreeg, snapte het niet dwz....vlgs hem was een update niet nodig, en dat moet niet via iTunes > Help > zoeken naar updates
De verbinding was niet zo best; dus dat kan spraakverwarring veroorzaakt hebben.
De verbinding werd verbroken??? en niet terug gebeld; dat was nou weer jammer...
Nog niet eerder gehad; over algemeen ben ik wel tevreden
Zelf maar weer gebeld; de 1e helpdesk mw snapte het ook niet, maar kreeg nu vrij snel een senior mw... en die begreep de vraag wel, en kon ook vlot helpen
Vermoedelijk omdat ik iTune via MS store had opgehaald; was kennelijk toch een andere versie.
Ook was dit bestand veel groter, dan de originele bestand ( 445 < > 145 MB )
Ik kon alles wel verwijderen en opnieuw installeren, maar dat is veel werk en wat krijg je dan.
Het programma iTunes zelf werkt goed.
Veel simpeler en sneller is om via 'Start'( van de pc) Kijken bij de programma's naar 'Apple-update'
Klik daarop en het bewuste update venster komt te voorschijn;
updaten was daarna ook een fluitje v.e. cent
m.vr.groet
Ceth
Zit er maar aan te denken wáarom dit niet beschikbaar is in iTunes.
het “lijkt” erop dat “iets” niet geactiveerd is.
Héél misschien helpt DEZE link het probleem op te lossen!
Blijft hééééél vreemd.
Draait toevallig anti-virus software van Avast, zo ja dan kan die de spelbreker zijn.
Bekend probleem.
Avast helemaal verwijderen en dan iTunes veiwijderen,( alle onderdelen, waar Apple bij staat) vervolgens iTunes voor Windows weer opnieuw downloaden. Van de Apple website zèlf.
Het probleem opgelost; zie 2 berichten hierboven.
Nee Marita; ik heb AV van XS4ALL, ( F-sucure) dus dat hoefde niet; probleem lag elders
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Opm.
Met
m.vr.groet
Ceth
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club