SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
iTunes update (voor Windows) staat klaar
Geplaatst op 29 januari 2019 om 19:01 door Helma Beumer

Versie 12.9.3

20 reacties
Freedom zegt:

Bedankt Helma.

30 januari 2019 om 11:49.
Ceth zegt:
Beste Helma

Waar kan ik deze vinden? Store ? Nog niet eerder gedaan

Ik heb al geklik op 't icoontje in het systeemvak (W10), maar daar kon ik niets vinden

m.vr.groet

Ceth
30 januari 2019 om 16:28.
Helma Beumer zegt:

Deze keer kreeg ik een melding op mijn scherm dat er een nieuwere versie was.
Normaal gesproken open ik iTunes en ga naar Help.... Check for Updates.
Sorry ik heb een Engelstalige PC en geen Windows 10.

30 januari 2019 om 16:40.
Freedom zegt:

Ik werk met windows 10.
Normaal gesproken is het zo dat wanneer je iTunes op je computer hebt geïnstalleerd krijg je ook in Windows 10 automatisch een melding dat er updates beschikbaar zijn.
Maar als je geen melding hebt ontvangen open je iTunes en volg mijn printscreen om te controleren of er updates zijn

XXXXXXXXX.png
30 januari 2019 om 17:28.
Freedom zegt:

Sorry Helma, ik had jou laatste bericht niet gezien

30 januari 2019 om 17:41.
Helma Beumer zegt:

Geeft niet Freedom. Het zal nu wel duidelijk zijn :-))

30 januari 2019 om 17:51.
Ceth zegt:

Beide mijn hartelijke dank;
Morgen ga ik het proberen

Ook ik kreeg die melding, maar op dat moment kwam het echt niet
Met jullie tips moet het zeker lukken;
Geeft deze update geen problemen? Met de vorige was best wel wat te doen.
m.vr.groet
Ceth

30 januari 2019 om 21:47.
Helma Beumer zegt:

Het is een update van iTunes. Niet van iOS.
Ik heb nog nooit problemen met iTunes gehad.

30 januari 2019 om 22:20.
Ceth zegt:

Oke; ik wilde de update ophalen, maar...ik vergat dat ik geen iTunes op mijn W10 pc heb
Ook dit is nieuw voor mij.
Dat eerst 'regelen'; vriend google zal mij daarbij wel helpen; kom ik er niet uit, dan laat ik het wel weten
dit gevonden
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-foto-s-op-ipad-zetten-via-itunes
https://www.seniorweb.nl/software/itunes
pffff
pittig zwaar prog. = 454 MB
m.vr.groet
Ceth

31 januari 2019 om 15:18.
Ceth zegt:

itunes opgehaald en geïnstalleerd;geen probleem

Echter, als ik ga naar 'Help' dan zie ik daar géén 'zoeken naar update's bijstaan
zie printscreen
 

HelpvensteriTunes.JPG
31 januari 2019 om 15:46.
Freedom zegt:

Da’s héél vreemd,!
klik eens op “account” daarna op help
je moet bij account wel zijn aangemeld met je apple ID

31 januari 2019 om 15:55.
Ceth zegt:

ach, ik ben gewend, dat het niet in 1x lukt; wordt je sterk van... :-)

Dat had kik al geprobeerd, eigenlijk alle tabs.
Als ik bij 'account' kijk, zie ik mijn icloud account wel staan, maar in het licht grijs.

Ik heb mij af- en weer aangemeld; maar dat hielp ook niet

Ik heb ook naar mijn account gekeken, maar alle gegevens van mij worden gewoon getoond.
Ik heb zelfs via mijn account mijn pc 'gemachtigd', ook dat hielp niet

hmmm, vreemd.
Toen ik op de download knop klikte in het art.van SW, kreeg ik een gekleurd venster v.d. MS store; om itunes te downloaden.
Dat kreeg ik 2x.
Normaal moet je een bestand opslaan, en dan op installeren klikken.
Het verbaasde mij oop, dat het zo'n groot bestand was. Nu zie ik in in het SW art. dat het maar 145MB is...
Ik gooi alles eraf en begin opnieuw

31 januari 2019 om 16:02.
Freedom zegt:

"Klik in iTunes eerst op "Bibliotheek" dááárna op help.

HELLLLLLLLLLPPPPPPPPP.png
31 januari 2019 om 16:21.
Ceth zegt:

helaas...

31 januari 2019 om 16:23.
Freedom zegt:

OEIIIIIII
Het is voor mij onverklaarbaar!!!

Misschien is er een ander lid die een oplossing/oorzaak weet

31 januari 2019 om 16:26.
Ceth zegt:

geen probleem

ik bel apple wel; en laat het hier weten
De 1e mw die ik kreeg, snapte het niet dwz....vlgs hem was een update niet nodig, en dat moet niet via iTunes > Help > zoeken naar updates
De verbinding was niet zo best; dus dat kan spraakverwarring veroorzaakt hebben.
De verbinding werd verbroken??? en niet terug gebeld; dat was nou weer jammer...
Nog niet eerder gehad; over algemeen ben ik wel tevreden

Zelf maar weer gebeld; de 1e helpdesk mw snapte het ook niet, maar kreeg nu vrij snel een senior mw... en die begreep de vraag wel, en kon ook vlot helpen

Vermoedelijk omdat ik iTune via MS store had opgehaald; was kennelijk toch een andere versie.
Ook was dit bestand veel groter, dan de originele bestand ( 445 < > 145 MB )
Ik kon alles wel verwijderen en opnieuw installeren, maar dat is veel werk en wat krijg je dan.
Het programma iTunes zelf werkt goed.

Veel simpeler en sneller is om via 'Start'( van de pc) Kijken bij de programma's naar 'Apple-update'
Klik daarop en het bewuste update venster komt te voorschijn;
updaten was daarna ook een fluitje v.e. cent

m.vr.groet
Ceth

31 januari 2019 om 16:35.
Freedom zegt:

Zit er maar aan te denken wáarom dit niet beschikbaar is in iTunes.
het “lijkt” erop dat “iets” niet geactiveerd is.
Héél misschien helpt DEZE link het probleem op te lossen!
Blijft hééééél vreemd.

31 januari 2019 om 17:07.
MaritaA zegt:

Draait toevallig anti-virus software van Avast, zo ja dan kan die de spelbreker zijn.
Bekend probleem.

Avast helemaal verwijderen en dan iTunes veiwijderen,( alle onderdelen, waar Apple bij staat) vervolgens iTunes voor Windows weer opnieuw downloaden. Van de Apple website zèlf.

31 januari 2019 om 17:12.
Ceth zegt:

Het probleem opgelost; zie 2 berichten hierboven.

Nee Marita; ik heb AV van XS4ALL, ( F-sucure) dus dat hoefde niet; probleem lag elders

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Opm.
Met

m.vr.groet
Ceth

AppleupdateviaStart.JPG
31 januari 2019 om 18:07.
Freedom zegt:

Okè Ceth,
Goed dat het eindelijk opgelost is.
Veel plezier met iTunes!
Bedank voor je terugmelding

31 januari 2019 om 20:11.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club