SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Bellen via de resterende lijn
Geplaatst op 13 februari 2019 om 14:36 door Ceth

Ik kreeg de melding: "Laatste lijn is niet beschikbaar" ; toen ik met bepaalde nrs belde
Ik kreeg van de Apple support het bericht, dat dit bekend was en er wordt gewerkt aan een oplossing via een update.
Schijnt iets met de e-simkaart te maken te hebben

Als je klikt op: "Wil je bellen via de resterende lijn"? dan kan je gewoon op klikken en bellen

edit: (14.2.2019)
Melding komt soms voor als je voor de 1e x belt via Contacten' of als je zelf een nr invoert, maar:
Melding komt voor bij álle nrs genoemd onder 'Recent'

mvg
Ceth

8 reacties
avatar
Ex-lid zegt:

Misschien staat hier nog een workaround tussen (zolang er geen update is).

13 februari 2019 om 21:29.
Ceth zegt:

Goede Morgen nnnsa

Ik was 1 zin vergeten die er vooraf gaand staat:
" Laatste lijn is niet langer te gebruiken; "
Gelukkig heb ik dat niet bij elk nr.
Dank voor de tip! Ik ga eens kijken of ik deze oplossing kan toepassen

Edit:
Via vriend google laten vertalen;
wat ik er uit begrepen heb, is dat ik een iphone herstel kan doen, maar dat doe ik maar niet.

Een icloud herstel? Wat heeft icloud met bellen te maken?

Netwerkherstel; nog niet gedaan; dat kan ik evt. doen als het een hardnekkig probleem gaat wordt

Oproepen Logboek wissen?
Is dat wat onder 'Resent' staat?
Ook daar wacht ik ff mee totdat het te erg wordt

En anders wacht ik tot de update

mvg
Ceth
Net alles

m.vr.groet
Ceth

14 februari 2019 om 11:58.
avatar
Ex-lid zegt:

Beste Ceth, ik zou geen systeemherstel doen en het zo even laten.

14 februari 2019 om 12:43.
Ceth zegt:

Dank nnsa

Dat doe ook ook.

Melding komt soms voor als je voor de 1e x belt via Contacten' of als je zelf een nr invoert, maar:
Melding komt voor bij álle nrs genoemd onder 'Recent'

mvg
Ceth

16 februari 2019 om 13:22.
avatar
Ex-lid zegt:

Beste Ceth, niet om er vanaf te zijn, maar ik denk dat dit in een toekomstige update wordt opgelost. Apple sukkelt een beetje met bellen de laatste versies. Het kan nog erger, want sommigen konden helemaal niet meer bellen...

16 februari 2019 om 13:36.
Ceth zegt:

nnsa
zo vatte ik het ook niet op

ik heb er alleen ‘ last ‘ van als ik een nr gebruik vd optie ‘Resent’

ik vind het prima zo en ik weet vd Apple helpdesk dat eraan gewerkt wordt

en ach, als je Windows gewend kan je dit ook wel verdragen. 🤣
het wordt steeds gecompliceerder dus dan is dit t gevolg

groet
Ceth

16 februari 2019 om 19:43.
Ceth zegt:

Probleem opgelost

Ik werd door Apple gebeld of het probleem was opgelost, nee dus, en steeds vaker als ik een nr intoets of kies voor een nr. die al eerder is gebruikt ( recent) dan verscheen de bewuste melding

Deze 'storing' / probleem komt in enkele landen voor en niet bij elke provider; wat voor Apple moeilijk maakt dit probleem 'te killen'

De enige work arround wat op dit moment helpt, is het volgend; en al eerder genoemd door nnsa in zijn 1e bericht genoemde link van Reddit forrum

a) wijder de hele bel geschiedenis, genoemd in de optie 'Recent
b) Voer daarna een harde reset uit:

- 1 klik op de bovenste volume knop ( en dan loslaten )
- 1 klik op de onderste volume knop ( en dan loslaten )
- direct hierna de aan/uit knop indrukken én ingedrukt houden !!!!
- totdat het 'Appeltje' verschijn en dán de aan/uit knop loslaten
De iphone start daarna vanzelf weer op.

De onder b) genoemde werkwijze is nodig om het de schoonmaak aktie volledig uit te voeren, en dat er niets achter blijft.
Opm. 1
Er worden géén contacten en of tel. nrs verwijderd, alleen de eerdergenoemde tel. vermeldingen in 'Recent'

Opm. 2
Deze werkwijze geld alleen voor de XS modellen; ivm het ontbreken v.e. zg 'Thuisknop' op de XS-lijn

Opm.3
Er wordt vanuit Apple gewerkt aan een definitieve oplossing, middels een update

m.vr.groet
Ceth

20 februari 2019 om 15:10.
avatar
Ex-lid zegt:

Bedankt voor de follow-up.

20 februari 2019 om 16:37.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club