SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
iPad 2
Geplaatst op 2 maart 2019 om 12:24 door jopie2

kan ik vervelende binnenkomende emails blokkeren?

9 reacties
avatar
Ex-lid zegt:

Dit is een lastig probleem en de aanpak tot reductie is van vele factoren afhankelijk.
Als uw email-provider een spamfilter heeft, kan dit min - of meer (mee)werken aan de goede oplossing. Open in iedergeval GEEN ongewenste emails, maar verplaats deze naar Reclame. Zeker de buitenlandse. Klik ook NOOIT op links in zulke emails. Bij de nederlandse emails kunt U overwegen om U af te melden, maar bij mij is één afmelding garant voor 3 nieuwe onzin emails waar ik niet om heb gevraagd. Zulke NL emails kunt U melden bij de Autoriteit Persoons Gegevens, maar met nihil effectiviteit. De vraag is dus hoeveel tijd wilt U er zelf in stoppen ?

Daarnaast zijn er nog wel andere mogelijkheden als U met een PC of Mac werkt. Afhankelijk van de emaul-applicatie waar U dan mee werkt zijn er nog meer instellingen die ongewenste email kunnen beperken.

Als U wat meer informatie geeft over uw hardware en software (email-programma) kan dit nog een vervolg krijgen. Geen emailadres hier vermelden, wel eventueel uw provider, bijvoorbeeld @ziggo.nl

2 maart 2019 om 12:51.
jopie2 zegt:

mijn provider is @ziggo.nl en ik werk met een laptop en ipad

2 maart 2019 om 16:11.
avatar
Ex-lid zegt:

Bedankt voor uw terugkoppeling.

Hier kunt U lezen wat U bij Ziggo aan spam-filtering kunt doen.
Via ziggo webmail kunt U ook afzenders blokkeren (streepjes menu).
Instellingen voor ziggo webmail doet U dus op de laptop door naar www.ziggo.nl te gaan en dan rechts bovenin te kiezen voor ziggo email. Inloggen met uw email adres en MAIL wachtwoord.

Als U meer hulp nodig heeft, hoor ik het wel.

2 maart 2019 om 16:44.
jopie2 zegt:
Dank u wel, u hoort van mij.
2 maart 2019 om 17:12.
Nico2 zegt:
Mijn provider is @online met een eigen spam filter. Als ik mijn mail openen en op mail klik, naast het appeltje, en bij voorkeuren rechts bovenin op regels klik, kun je een regel toevoegen.
Klik op de afzender, kopieer het adres en vul in bij Beschrijving. Vul het lege veld in bij "van de volgende voorwaarden" waar het bericht over gaat.
Selecteer Verplaats bericht "naar postbus: Ongewenste reclame en klik op OK.

Heelveel komt automatisch in de map Spam met of zonder vermelding: dit bericht heeft geen inhoud.
Maar krijg je weer bericht van dezelfde afzender dan is dat vaak vanaf een ander mailadres verstuurt, en moet je die weer met een nieuwe regel toevoegen
Check altijd in de regellijst of de afzender verandert is.
Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen of wellicht iemand anders met dezelfde provider?

Groet Nico
Schermafbeelding2019-03-04om14.31.13.png
4 maart 2019 om 14:56.
MaritaA zegt:

@ Nico2

De vraagstelster stelt al in de titel van haar bericht dat het om een iPad gaat.
Wat jij beschrijft geldt voor een Mac en is niet toepasbaar als zodanig op een iPad.
Het instellen van regels, zoals het wordt genoemd.
Het heeft ook niets te maken met de provider die je hebt. omdat je tekst zou kunnen suggereren dat jouw voorbeeld voor mails via online gelden, het is de algemene instelling van regels in Apple mail op de Mac.

Overigens (tussendoor, want we zitten in de vraag van een ander) om mails in de reclame/spam te krijgen hoef je op een Mac geen regel in te stellen, Apple,s spamfilter werkt erg goed, kwestie van verplaats naar reclame via mail of icoontje in het menu en Apple filtert het automatisch verder, zodat het daar (postbus reclame) in komt in de toekomst! Gewoon het icoontje van de reclame in de menubalk van je Mail programma slepen...

4 maart 2019 om 15:54.
MaritaA zegt:

@ Jopie 2, wat ik beschreef voor Nico op zijjn Mac is ook toepasbaar op de iPad.

Maak in de linkerkolom in mail een postbus reclame ( via wijzig) verplaats de ongewenste mail voortaan naar de postbus reclame en in de toekomst zal je zien dat Apple's spamfilter dat onthoudt en daar meteen naar toe verplaatst.

Na een tijdje gooi je alles daarin (reclame/spam) naar de prullenmand.
Blokkeren, letterlijk kan niet, alhoewel mailprogramma's het graag zo noemen...

Maar spamzenders zijn creatief en maken vaak weer afwijkende afzenders..waardoor het lijkt of je weer dezelfde mail in" postbus in" krijgt.

Wees heel zuinig met het achterlaten van je mailadres op internet.....

4 maart 2019 om 15:59.
jopie2 zegt:

Allemaal hartelijk bedankt, voortaan gaat die vervelende mail naar de reclame🌹

4 maart 2019 om 16:32.
Nico2 zegt:

MaritaA, dank voor je aanvullende info.
Mijn vrouw en ikzelf verplaasen alle spam van de telefoon naar de spambox.
Inderdaad wordt er veel tegen gehouden zodat het niet in de inbox komt.
Omdat sommige gelijke e-mails onder een andere naam bij de inbox kwam ben ik regels gaan gebruiken op de Mac.
Nogmaals dank voor je uitleg waar ik weer van geleerd heb.
Groet, Nico

4 maart 2019 om 16:33.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club