SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mail binnenhalen lukt niet
Geplaatst op 23 maart 2019 om 10:14 door Elz144

Sinds gisteren krijg ik geen email meer binnen op Mac, iPhone en iPad.
Ik krijg bij het overzicht van de postbussen het bijgevoegde scherm te zien.
Ik ben wat aan het tobben met de wachtwoord van Apple.

Schermafbeelding2019-03-23om10.04.11.png
13 reacties
avatar
Ex-lid zegt:

Wat gebeurt er als U op het “tilde” (~) symbool klikt ?

Meestal komt er dan een vraag om een wachtwoord, of een foutmelding, of er vindt connectie met de mail-server plaats.

U geeft zelf al aan dat er “iets” is met het apple (ID?) wachtwoord. Misschien dit eerst oplossen ?

Heeft U wel verbinding met internet ?

Doet web-mail het wel ?

23 maart 2019 om 10:58.
Elz144 zegt:

Dan krijg ik bijgevoegd scherm

Schermafbeelding2019-03-23om11.01.00.png
23 maart 2019 om 11:03.
Dirk Boom zegt:

Het lijkt er dus op dat er geen internetverbinding is.
Zet het modem eens uit en weer aan.
Branden daarop de lampjes?

23 maart 2019 om 11:18.
MaritaA zegt:

Als er geen internetverbinding is, kan er ook geen bericht hier geplaatst worden, lijkt mij.

Mieke open mail
klik linksboven op mail
Voorkeuren
selecteer accounts
en per account kijk of die online is daar (groene bolletje is online)
zie schermafbeelding

Schermafdruk2019-03-2311.26.42.jpg
23 maart 2019 om 11:30.
Elz144 zegt:

2 van mij + iCloud zijn groen en die van mijn partner zijn rood.
Ik heb wel internetverbinding.
Als ik iets wijzig wordt er een verificatie naar zijn oude telefoonnummer gestuurd. Dus ik moet zijn nieuwe telefoonnummer invoeren maar geen idee hoe dit te doen.

23 maart 2019 om 11:41.
MaritaA zegt:

Zijn account wat staat er achter de @
(waren het geen Google accounts, als ik het me goed herinner)

Maar wat zou je dan willen/gaan/moeten wijzigen dat er een verificatiecode nodig is?
Het nieuwe nummer registreren lijkt mij wel een noodzakelijk iets.
Maar dat moet in de webmail.

23 maart 2019 om 12:10.
Elz144 zegt:

bij allebei staat na @ gmail.com

Zijn oude telefoonnummer staat er nog in.
Als ik dat wil veranderen omdat zijn wachtwoord niet meer klopt moet ik inloggen.

Na "vergeten wachtwoord" wordt een verificatiecode naar zijn oude telefoonnummer gestuurd.

Hoe kan ik het veranderen in de webmail?

23 maart 2019 om 12:47.
avatar
Ex-lid zegt:

Misschien dat deze uitleg van Google U iets verder helpt ?

Maar dat wordt misschien lastig als U het wachtwoord niet meer kan gebruiken om in te loggen om het telefoonnummer te wijzigen.

[never change a winning team...]

23 maart 2019 om 13:35.
MaritaA zegt:

En via de link van nnsa, moet je er wel erg in hebben dat je eerst met het goede account ben ingelogd.
Rechtsboven zie je een rondje, klik daarop en kijk welk google-account opent, is dat die van jou Mieke, dan moet je uitloggen daar en weer inloggen met het account van je partner.

Maar eerst probeer dit eens:
Open Mail
Boven in de menubalk kies: Postbus
In dat menu klik eens op synchroniseer alle accounts.

En in mijn eerdere bericht open die weer en klik boven dat rode bolletje in het betreffende account, wat niet online is op; schakel dit account in, dus even jutteren (een paar keer aan /)uit

23 maart 2019 om 14:35.
Elz144 zegt:

Het jutteren helpt niet.
Bolletjes van Gerrit blijven rood.

Synchroniseren helpt ook niet.

Via de uitleg van nnsa en de nuttige tip van Marita (Groene knop ik uitloggen en Gerrit inloggen) heb ik wel een mailadres met wachtwoord van Gerrit weer goed gekregen en daar komt mail nu weer op binnen. Heb nu nog een minder belangrijk mailadres van Gerrit wat ik nog moet aanpassen.

 

23 maart 2019 om 15:55.
Elz144 zegt:

Eindelijk lijkt alles nu opgelost. Heb op veel vaak gebruikte sites opnieuw in moeten loggen ondanks dat alles in de sleutelhanger stond.
Medewerker van ING had me geadviseerd om alle cookies te verwijderen.
Ik hoop dat ik nu weer een tijdje rustige verder kan.
Dank voor de hulp en de adviezen.
Groetjes,
Mieke

25 maart 2019 om 17:42.
MaritaA zegt:

Als je cookies verwijderd, moet je weer inloggen bij veel pagina's....

25 maart 2019 om 17:43.
Elz144 zegt:

Ja, daar kwam ik ook achter maar dat gaat wel lukken.
Dank voor je reaktie.

25 maart 2019 om 19:15.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club