Berichtdetails
Sinds gisteren krijg ik geen email meer binnen op Mac, iPhone en iPad.
Ik krijg bij het overzicht van de postbussen het bijgevoegde scherm te zien.
Ik ben wat aan het tobben met de wachtwoord van Apple.

Wat gebeurt er als U op het “tilde” (~) symbool klikt ?
Meestal komt er dan een vraag om een wachtwoord, of een foutmelding, of er vindt connectie met de mail-server plaats.
U geeft zelf al aan dat er “iets” is met het apple (ID?) wachtwoord. Misschien dit eerst oplossen ?
Heeft U wel verbinding met internet ?
Doet web-mail het wel ?
Het lijkt er dus op dat er geen internetverbinding is.
Zet het modem eens uit en weer aan.
Branden daarop de lampjes?
Als er geen internetverbinding is, kan er ook geen bericht hier geplaatst worden, lijkt mij.
Mieke open mail
klik linksboven op mail
Voorkeuren
selecteer accounts
en per account kijk of die online is daar (groene bolletje is online)
zie schermafbeelding
2 van mij + iCloud zijn groen en die van mijn partner zijn rood.
Ik heb wel internetverbinding.
Als ik iets wijzig wordt er een verificatie naar zijn oude telefoonnummer gestuurd. Dus ik moet zijn nieuwe telefoonnummer invoeren maar geen idee hoe dit te doen.
Zijn account wat staat er achter de @
(waren het geen Google accounts, als ik het me goed herinner)
Maar wat zou je dan willen/gaan/moeten wijzigen dat er een verificatiecode nodig is?
Het nieuwe nummer registreren lijkt mij wel een noodzakelijk iets.
Maar dat moet in de webmail.
bij allebei staat na @ gmail.com
Zijn oude telefoonnummer staat er nog in.
Als ik dat wil veranderen omdat zijn wachtwoord niet meer klopt moet ik inloggen.
Na "vergeten wachtwoord" wordt een verificatiecode naar zijn oude telefoonnummer gestuurd.
Hoe kan ik het veranderen in de webmail?

Misschien dat deze uitleg van Google U iets verder helpt ?
Maar dat wordt misschien lastig als U het wachtwoord niet meer kan gebruiken om in te loggen om het telefoonnummer te wijzigen.
[never change a winning team...]
En via de link van nnsa, moet je er wel erg in hebben dat je eerst met het goede account ben ingelogd.
Rechtsboven zie je een rondje, klik daarop en kijk welk google-account opent, is dat die van jou Mieke, dan moet je uitloggen daar en weer inloggen met het account van je partner.
Maar eerst probeer dit eens:
Open Mail
Boven in de menubalk kies: Postbus
In dat menu klik eens op synchroniseer alle accounts.
En in mijn eerdere bericht open die weer en klik boven dat rode bolletje in het betreffende account, wat niet online is op; schakel dit account in, dus even jutteren (een paar keer aan /)uit
Het jutteren helpt niet.
Bolletjes van Gerrit blijven rood.
Synchroniseren helpt ook niet.
Via de uitleg van nnsa en de nuttige tip van Marita (Groene knop ik uitloggen en Gerrit inloggen) heb ik wel een mailadres met wachtwoord van Gerrit weer goed gekregen en daar komt mail nu weer op binnen. Heb nu nog een minder belangrijk mailadres van Gerrit wat ik nog moet aanpassen.
Eindelijk lijkt alles nu opgelost. Heb op veel vaak gebruikte sites opnieuw in moeten loggen ondanks dat alles in de sleutelhanger stond.
Medewerker van ING had me geadviseerd om alle cookies te verwijderen.
Ik hoop dat ik nu weer een tijdje rustige verder kan.
Dank voor de hulp en de adviezen.
Groetjes,
Mieke
Als je cookies verwijderd, moet je weer inloggen bij veel pagina's....
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club