SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Internet iPhone 6
Geplaatst op 26 maart 2019 om 20:43 door CorryB

Hallo, het internet op mijn iPhone werkt niet meer, althans als ik de telefoon uitzet en weer opnieuw opstart doet het internet het 1 of 2 keer en daarna niet meer. De verbinding met 4G en Wifi is goed. Ik zoek alles op via Safari. Is mijn iPhone versleten of is hier een oplossing voor?

15 reacties
avatar
Ex-lid zegt:

Update iOS 12.2 al geïnstalleerd ?

Lijkt me overigens meer een router-probleem, als de WiFi "goed" is.

Heeft U op 4G ook geen internetverbinding ?, of alleen op WiFi niet ?

26 maart 2019 om 21:20.
CorryB zegt:

Op beiden geen internet , er is wel verbinding, als ik de telefoon uitzet en even later weer aanzet heb ik weer wel verbinding maar als ik 2 of 3 keer iets opgezocht heb of een video bekeken heb dan werkt internet niet meer en moet ik de telefoon weer uit en aanzetten

26 maart 2019 om 21:56.
avatar
Ex-lid zegt:

En is dit ‘zo maar’ spontaan opgetreden ?

Is het toestel gevallen ?

Heeft U het toestel al een soft-reset gegeven ? Dit kunt U doen door het toestel opnieuw op te starten door de Aan/uit knop PLUS de home-knop samen ingedrukt te houden tot het (witte/zwarte) Appeltje weer verschijnt. Dan kunt Ude knoppen los aten en wachten tot U uw code weer in moet vullen.

Verder geen antwoord op de vraag of U iOS 12.2 al heeft geïnstalleerd.

26 maart 2019 om 22:05.
CorryB zegt:

De iOS 12.2 wordt geïnstalleerd, maar ook hier iedere keer een onderbreking, ik heb de telefoon nu op het netwerk aangesloten, zal kijken of dit helpt. Aan/uit knop plus de home-knop heb ik nu ook gedaan.
De installatie van de update blijft staan op resterende tijd berekenen.
Het toestel is niet gevallen en dit is spontaan opgetreden.

26 maart 2019 om 22:39.
avatar
Ex-lid zegt:

Het updaten, zowel downloaden, als installeren kan wel enige tijd in beslag nemen. Na het downloaden en het controleren van de download krijgt U nog de vraag of U de installatie wilt doen plaatsvinden. Daarna duurt het ook nog even voordat de installatie/update heeft plaatsgevonden.

26 maart 2019 om 23:02.
CorryB zegt:

Ik wacht het nu even af en kijk morgen weer of alles het weer doet.
Alvast bedankt voor de oplossingen.
Met vriendelijke groet Corry

26 maart 2019 om 23:29.
avatar
Ex-lid zegt:

Ben wel benieuwd naar de afloop...

27 maart 2019 om 10:29.
CorryB zegt:

Alles is nog hetzelfde, dan weer wel en dan weer geen internet.
De update loopt ook nog steeds, kan ik niet stopzetten. Volgens mij een nieuwe iPhone of een Samsung toestel aanschaffen.
Twijfel nog tussen iPhone 7 of Samsung S8/S9

27 maart 2019 om 12:20.
avatar
Ex-lid zegt:

Heeft U wel een apparaat / PC met wel goed internet, zodat we de router kunnen uitsluiten ?

Is de iPhone nog aan het downloaden, of inmiddels al aan het updaten ? Normaliter mag dit niet langer dan een uur duren.

Als U een PC met iTunes heeft, kunt U de update ook met snoertje aangesloten op de PC doen m.b.v. iTunes.

Als het dan nog niet (goed) werkt is een rigoreuzere ingreep om alle netwerkinstellingen opnieuw in te stellen, maar dan moet U wel over alle (WiFi) wachtwoorden beschikken etc.

Maar misschien is het toestel inderdaad aan vervanging toe.

Voor een iPhone zou ik minimaal voor een type 8 gaan.

27 maart 2019 om 12:54.
CorryB zegt:

Dit heb ik allemaal geprobeerd en het werkt nog niet, wordt dus een nieuwe smartphone, besloten dat het een Samsung Galaxy S9 wordt.
Bedankt voor alle hulp.
Met vriendelijke groet Corry

27 maart 2019 om 13:48.
Pounamu zegt:

Ik heb de iPhone6 sinds hij op de markt kwam en nog nooit enig probleem gehad, hij werkt geweldig en updates zijn in no time geïnstalleerd - opladen gaat ook heel snel.

27 maart 2019 om 23:49.
Jan033 zegt:

Normaal gesproken zou een iPhone 6 het nog steeds prima moeten doen. Voordat u een nieuwe telefoon koopt zou ik in ieder geval nog één ding proberen: de iPhone helemaal terugzetten in de fabrieksinstellingen. Wellicht dat dan alles weer gewoon werkt. En ook als u overstapt op een nieuwe telefoon is dit iets wat ik aanraad, om te voorkomen dat de gegevens op de iPhone op een gegeven moment in verkeerde handen komen.

28 maart 2019 om 13:33.
CorryB zegt:

Fabrieksinstellingen heb ook gedaan, maar ook dat haalde niets uit.
In de winkel heeft de verkoper er ook nog naar gekeken en een nw. simkaart erin gezet maar ook dit loste het probleem niet op.
Heb inmiddels een Samsung S9 gekocht, werkt prima en overzetten vanuit de iPhone was zo gebeurd.
Bedankt voor alle oplossingen.
Met vriendelijke groet Corry.

28 maart 2019 om 20:09.
Pounamu zegt:

Ik ben blij dat de mijne het nog zo goed doet, mocht dat niet zo zijn dan ga ik niet meer zo'n dure kopen, dat kan Bruin langzamerhand niet meer trekken. Hetzelfde geldt voor m'n mini iPad, die ik koester zo lang het kan.

28 maart 2019 om 20:32.
Dirk Boom zegt:

Succes met de S9, dit is een goed toestel met o.a. een ruim geheugen en een goede camera. Er kan ook een SD kaartje in voor nóg meer opslag.
Verder zijn er goede verbindingen te maken met de computer als deze Windows 10 is.
Afijn dit zijn verder onderwerpen voor een andere vraag.

28 maart 2019 om 22:02.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club