SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Link werkt niet
Geplaatst op 28 maart 2019 om 12:24 door Ruud51

Ik heb een Macbook pro 5 uit 2011 op proef. Als ik een link aanklik, bijvoorbeeld in de belastingaangifte om in te loggen met digid krijg ik een wit scherm met een paar blauwe puntjes. Heeft iemand een idee waarom de link niet werkt?

8 reacties
avatar
Ex-lid zegt:

Begin eens om de complete geschiedenis te wissen van deze "proef" Macbook via Geschiedenis menu in Safari.

Is het systeem up-to-date ?

28 maart 2019 om 13:18.
Ruud51 zegt:

De geschiedenis is gewist en het systeem is volgens mij up to date. Recent is de nieuwste versie van Mojave geïnstalleerd.

28 maart 2019 om 20:31.
avatar
Ex-lid zegt:

Probeer het eens met Google Chrome browser.

28 maart 2019 om 20:47.
Ruud51 zegt:

Ik kan Chrome niet downloaden, krijg een wit scherm

28 maart 2019 om 23:14.
avatar
Ex-lid zegt:

Dan denk ik dat er iets fundamenteels niet in orde is met deze "probeer" Macbook.

29 maart 2019 om 06:50.
MaritaA zegt:

Is er een van u persoonlijk Apple id ingesteld, anders zijn aankopen in de Mac App Store niet mogelijk. (ook gratis)
Het verstandigst om daar de programma's vandaan te halen.
Is er een beheerder (login) aangemaakt, anders kan een App (programma) niet geïnstalleerd worden.

Op linken klikken om die te laten openen is een dubbelklik nodig.

U praat over een MacBook Pro 5 in uw bericht, bedoelt u 15 van 15 inch scherm?
Bij problemen altijd als 1e probleemoplosser een herstart uitvoeren. (>herstart)

29 maart 2019 om 08:21.
MaritaA zegt:

Maar even los van het vorige bericht van mij, u heeft een MacBook Pro uit 2011 te leen. (hierin heeft Apple weer 2 varianten midden of eind bouwjaar)
Daarop, schrijft u, is Mojave helemaal up-to-date geïnstalleerd.


Verbazingwekkend, want dat (Mojave) kan niet meer op deze oudere Macs.
Hierbij een lijst van de Macs waarop dit besturingssyteem nog wel werkt.
Apple biedt ze ook niet meer aan via Appstore > Updates.
Apple registreert welk type (in dit geval bouwjaar) je hebt en biedt ze je niet meer aan.

1.MacBook (begin 2015 of nieuwer)
2.MacBook Air (midden 2012 of nieuwer)
3.MacBook Pro (midden 2012 of nieuwer)
4.Mac mini (eind 2012 of nieuwer)
5.iMac (eind 2012 of nieuwer)
6.iMac Pro (2017)

Heeft u deze mac van een bedrijf in test/bruik leen?
Dat zouden ze dan toch moeten weten, ik weet dat het mensen wel eens gelukt is om Mojave te installeren op "oude" Macs, maar je krijgt gegarandeerd werkingsproblemen.

Ik denk, dat uw problemen hierop terug te voeren zijn!

Jammer zo'n bedrijf veroorzaakt hiermee anti-gevoelens richting Apple...

High Sierra (macOS 10.13) als nog laatste door Apple ondersteunde besturingssysteem moet op uw bruikleen MacBook Pro.
Vlak het woord ondersteund niet uit...
Maar dat High Sierra, is discutabel omdat er in dit besturingssysteem o.a. over gegaan is op ander type video bestanden (HEVC), wat rekenkracht vereist.

29 maart 2019 om 08:35.
Ruud51 zegt:

Dank voor de reacties. Ik ga op zoek naar een jonger exemplaar.

29 maart 2019 om 13:14.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club