SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Pop mailacount op iPad te groot
Geplaatst op 29 mei 2019 om 06:48 door PeterVoorz

21Heeft er iemand een idee om een POP mailaccount op een Ipad van 1.95 GB te redden? Het is een Ziggo acount.

6 reacties
Dirk Boom zegt:

Er wordt kennelijk veel mail bewaard.
Je zou de te bewaren mails kunnen doorsturen naar een mailaccount bij gmail of hotmail dat niet op de iPad wordt gebruikt en dan ziggo op de iPad schonen. Of mails met bijlagen het eerst verwijderen.
Na schoning zou ik de POP account verwijderen en opnieuw opnemen als IMAP account, dan is er een backup.

29 mei 2019 om 08:33.
MaritaA zegt:

@DirkBoom
Waarom doorsturen naar een gmail of outlook account wat niet op de iPad wordt gebruikt?
Kan jij het cursieve stukje tekst uitleggen?

29 mei 2019 om 09:21.
Dirk Boom zegt:

Niet op de iPad omdat ik uit de vraag afleid dat er een probleem is met de hoeveelheid opslagruimte. Als de opslagruimte niet het probleem is, dan vervalt uiteraard dat deel van mijn antwoord.

29 mei 2019 om 09:48.
MaritaA zegt:

Een iMAP account neemt toch geen ruimte in op zich zelf, het staat bij de provider op de server.
Eén van de voordelen van IMAP..

Mijn Apple mail app met 6 mailaccounts (iMAP) met heel veel mails, (bewaar veel om diverse redenen) neemt slechts 77 mb ruimte in,

Maar goed, maar weer verder met de vraag van PeterVoorz.

29 mei 2019 om 09:53.
MaritaA zegt:

@PeterVoorz

Ter aanvulling op wat Dirk suggereert, zou ik deze tip willen geven.
Het POPaccount blijven gebruiken, (na doorsturen naar een iMap account) en alle mails daarin verwijderen, maakt niet dat de gebruikte ruimte van de Mail app vermindert.
Bekend verschijnsel bij POP accounts op iOS apparaten.
De enige oplossing is verwijderen en opnieuw toevoegen van het mailaccount in Apple's mail app, om de correcte opslag te krijgen/zien in de mail app.

(na redden van de mails zou ik gaan voor IMAP, maar zal bij de webmail van Ziggo, ook (eerst) aangepast moeten worden in de instellingen)

29 mei 2019 om 10:03.
MaritaA zegt:

@PeterVoorz

Al verder nieuws voor de clubleden..?

31 mei 2019 om 08:29.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club