SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Macbook update gisteren, grrrr
Geplaatst op 30 mei 2019 om 08:56 door PKHG

Heb gisteren ochtend de update (aangeboden door Apple) maar gestart, duurde meer dan een uur. Na ja, dat is met een oude book zo ..

MAAR, wat veel erger is, mijn lieveling programma wat een dag eerder nog perfect deed wat ik wilde, werkte niet meer,
Heel erg vervelend. ( jupyter-notebook en Z3 ging niet meer).
En geen mededeling waar misschien wat gewijzigd moest worden.

Gelukkig door herinstallatie (de eerste maakt nog meer 'kapot') gebruik van de Time Machine (dat is wel redelijk goed) en een herinstallatie van Z3 heeft de 'schade' verholpen. Heeft wel een aantal uren geduurd.

M.a.w. hoe kan men vantevoren weten wat alles wijzigt bij een update?
Maar een opa heeft wel (desnoods) tijd om dit soort problemen (misschien) op te lossen. ;-)

Dat was het dan deze keer van mij en goede morgen beste lezer.

3 reacties
MaritaA zegt:

In het algemeen:
Nooit klakkeloos een update of nieuw besturingssysteem installeren als je niet weet of het problemen op kan leveren met voor jou belangrijke programma's.
of
Een update kan bugs vertonen en Apple trekt het terug (wel eens gebeurd)
Dus alleen al wat dat betreft een weekje wachten en even volgen.

Wat betreft jupyter-notebook op de site van Github kijken,

github.com/jupyter/notebook/issues/4032

was al een melding eind 2018 over problemen met Mojave of contact opnemen met de ontwikkelaar van een programma via website, mail, forum, blog.

Het geldt ook voor Z3, waren ook problemen, kennelijk met Mojave.
Verder deze programma's zouden weleens niet goedgekeurd kunnen zijn door GateKeeper, juist die geven vaak problemen bij updates.

Toch nog een prettige dag verder.

Oh ja dit soort ellende zie je ook vaak met printers, omdat weinigen niet weten dat je beter niet kan installeren met de software van de fabrikant (die altijd achter loopt, al was het maar, denk ik, om de in hun ogen oude printers niet meer te ondersteunen winst...)
Installeer een printer, die ondersteund wordt door Apple en dat zijn ze bijna allemaal, via Bonjour.

30 mei 2019 om 09:57.
nnsa zegt:

Afhankelijk van de update(s) en apparatuur is het niet ongebruikelijk dat zo'n proces geruime tijd in beslag kan nemen.

Ook is het niet ongebruikelijk dat Jupyter Notebook na zo'n update niet meer werkt, gezien alle beveiligingsmaatregelen van Apple.

30 mei 2019 om 09:59.
PKHG zegt:

Bedankt voor jullie reacties ;-)

Gelukkig heb ik alle problemen weer kunnen oplossen ...
Mijn Macbook werkt met High Sierra ;-) ...

Fijne dag nog
Peter
 

3 juni 2019 om 15:59.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club