SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
App bijwerken op iPad
Geplaatst op 2 juni 2019 om 08:30 door Mc-Johan

Hallo Allemaal,
Er stonden weer diverse update gereed in de App store.

Na het in drukken van het knopje (werk bij) gaat het rondje draaien om de update te downloaden. Halverwege krijg ik de melding update is nu niet mogelijk. Daarbij de keuze sluiten/opnieuw
Het rondje is weer veranderd in de woorden (werk bij}.

Als je opnieuw kiest gaat het rondje weer draaien en komt het rondje verder en is de update tocht geslaagd.
Soms twee of drie pogingen. Wie weet hier iets over te melden.

Alvast hartelijk dank,
Jo

17 reacties
avatar
Ex-lid zegt:

Soms even resetten alvorens te updaten. Heeft ook met de grootte van de update te maken. Soms is er geen vrij geheugen genoeg beschikbaar.

2 juni 2019 om 10:17.
Mc-Johan zegt:

nnsa, dank voor je reactie.

Had al twee keer een reset gedaan, maar dat gaf niet het gewenste resultaat.
Vrij geheugen is nu nog nadat de update binnen zijn 1.9 GB.

2 juni 2019 om 10:34.
Freedom zegt:

Sluit de ipad op het lichtnet aan.
Druk tweekeer op de home-knop en veeg alles weg naar boven.
Bij Safari Wis geschiedenis en websitedata

1574F54C-26A9-44DA-B9B6-F0A07974571B.jpeg
2 juni 2019 om 11:14.
Mc-Johan zegt:

Freedom, dank voor je bijdrage.

Deze stappen zijn gedaan.
Maar wat kan het euvel zijn? Op dit moment is alles bijgewerkt.
Ik leer nog steeds graag en kennis kan geen kwaad. Sta open voor alle reacties.

Groet,
Jo
 

2 juni 2019 om 11:32.
Freedom zegt:

Jo jij schrijft;
Citaat; “Op dit moment is alles bijgewerkt”

Ik begrijp hieruit.dat het “probleem” opgelost is!
Of Niet???
Geef even een reactie.

2 juni 2019 om 12:12.
Freedom zegt:
Soms blijft er wel eens iets hangen!
Dan voer je gewoon dit soort handelingen uit bijvoorbeeld; Harde reset / geschiedenis en websitedata wissen / accu van iPad onvoldoende capiciteit, aansluit op het lichtnet .
Twee keer op de home-knop klikken daar alles wegvegen.
Dit helpt in de meeste gevallen.
2 juni 2019 om 12:21.
Mc-Johan zegt:

Beste Freedom,

De vraag is wat kan de oorzaak zijn. Heeft iemand dit euvel al ervaren.
Zodat je het met andere kan delen.

Boven in de openingstekst geef ik aan:
Als je opnieuw kiest gaat het rondje weer draaien en komt het rondje verder en is de update tocht geslaagd.
Soms twee of drie pogingen. Wie weet hier iets over te melden.
 

2 juni 2019 om 12:22.
Freedom zegt:

Zie mijn bericht van 12:21 uur.
Soms/ regelmatig is “de” óórzaak dat er “iets” blijft hangen (dit kan op elke iPad voorkomen.
Er kan dan géén specifieke oorzaak aangegeven worden.

2 juni 2019 om 12:53.
Mc-Johan zegt:

Hopelijk blijft er in de toekomst niet iets hangen.
Wacht op de volgende update.

Gr,
Jo

2 juni 2019 om 13:03.
Helma-B zegt:

@Mc-Johan
Je schrijft: "Vrij geheugen is nu nog nadat de update binnen zijn 1.9 GB."
Als je bedoelt dat je op de iPad nog maar 1.9 GB "schijfruimte" hebt, is dat wel weinig.

2 juni 2019 om 13:06.
Mc-Johan zegt:

Beste Helma,

dank je wel voor je reactie.
Het is inderdaad niet al te veel meer aan geheugen. Maar voor de update was dat veel meer.
Ik denk wel dat dit waarschijnlijk de boosdoener is. Ik heb de app Maps.me erop staan met diverse gedetailleerde landkaarten en dat vraag veel ruimte. Binnenkort gaat maps.me eraf.

Ik vind het alleen raar dat de update toch is binnen gekomen in stukjes " probeer opnieuw"
Hij slaat de reeds binnengekomen data op en na opnieuw "werk bij" wordt het tweede of derde stukje toegevoegd. De verbinding met de server er wel.

P.s het is wel een oud ipadje maar nog steeds tevreden en waarom weggooien als iets nog functioneert.

Gr,
Jo
 

2 juni 2019 om 14:04.
Helma-B zegt:

Als je nog steeds tevreden bent, is dat uiteraard helemaal prima.
Ik zou sowieso meer vrije ruimte zien te krijgen, maar dat ben je ook al van plan.

2 juni 2019 om 14:28.
Dirk Boom zegt:

Wat gebeurt er als maps.me wordt verwijderd, of een deel van de gedownloade kaarten?
Een tekort aan opslagruimte kan een goede reden zijn om van apparaat te wisselen, de techniek is dan achterhaald.

2 juni 2019 om 14:30.
avatar
Ex-lid zegt:

Een tekort aan opslagruimte kan ook worden veroorzaakt door ‘overbodige’ apps. Verwijder apps die je niet/niet vaak gebruikt. Soms helpt het ook om een app te verwijderen en daarna weer terug te zetten. Voorbeelden van zulke apps zijn Facebook en AD krant. Een andere rigoreuze handeling is om een backup te maken, daarna dvice terugzetten naqr fabrieksinstellingen en daarna de backup weer terugzetten. Dit scheelt vaak Gb’s aan ruimte.

2 juni 2019 om 14:40.
Helma-B zegt:

Van apparaat wisselen, klinkt inderdaad simpel Dirk, maar daar hangt een prijskaartje aan.
En niet iedereen heeft daar het geld voor (over).
Het hangt er ook vanaf waar de iPad voor gebruikt wordt.
Als dat wat eenvoudige dingen zijn, moet het nog steeds redelijk kunnen werken.
Opgeslagen kaarten uitgezonderd.

P.S.
Volgens mij kan SW geen klok kijken.......
Het is een uur later dan bij de reactie aangegeven wordt.

2 juni 2019 om 14:45.
Mc-Johan zegt:

Helma ik hou ook graag van ruimte. Er gaat dus grote schoonmaak worden gehouden.

Dirk,
Ik weet nog niet wat er gebeurt als maps.me wordt verwijderd. Ik heb het nog nodig en daarna gaat het eraf. Ik laat dat weten.

Maps.me vraagt bijna 4 gb en dat voor een app. Weet zeker dat ik dan weer voldoende ruimte heb voor mijn dagelijkse dingetjes en kan de oude iPad nog even bij mij blijven.
 

2 juni 2019 om 14:50.
Mc-Johan zegt:

nnsa,

Als ik binnenkort maps.me heb verwijderd en er staan weer nieuwe update gereed zou het goed moeten gaan. Tevens ga ik opruimen. Dat doe ik normaal al zoveel mogelijk. Anders gaat hij terug naar de fabrieksinstelling zoals je noemt.

Ik laat het weten als het zover is. `Ik heb zitten google en kwam op de site van One More Thing
een topic tegen uit 2014 die bijna van de zelfde strekking was. Een goed antwoord heb ik daar niet gevonden.
Daar werden de app verwijderd en in combinatie van een update van het het besturing systeem.
Apple en diverse partijen schijnen zich daar toen over te hebben gebogen. Daarna niets meer vernomen en was het probleem verdwenen.

Ik laat het verloop hier t.z.t. weten.

Allemaal de hartelijke groet,
Jo

2 juni 2019 om 15:05.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club