SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Geen verbinding
Geplaatst op 1 juli 2019 om 15:58 door tresas
L.S., ik krijg ineens geen verbinding meer met internet , verbinding zelf is goed,er staat steeds geen verbinding om er geen beveiligde verbinding gemaakt kan worden met de gezochte website. Ook vanuit mail kan ik niet doorgestuurd worden naar een site, zelfde laken en pak. Wie weet raad.?
7 reacties
HenkWielink zegt:

als het is "er kan geen beveiligde verbinding gemaakt worden" met de website dan is dat dat de website "ouderwets" http is ipv modern en veiliger https (de s van secure) zoals de seniorweb website bijvoorbeeld, kun je die wel bereiken?
Ik weet niet of Apple plotseling de regels strenger heeft gemaakt of dat jij (instelling veranderd, update, iets anders) iets hebt gedaan.

1 juli 2019 om 16:08.
tresas zegt:

hallo Henk, dank voor je antwoord, vanmorgen werkte alles nog en ook een website met https wil om eerder genoemde redenen niet openen. Ik heb wel de firewall in en weer terug naar uitgeschakeld even veranderd maar dat kan het denk ik toch niet zijn. Welke instelling kan er nu ineens fout staan?

1 juli 2019 om 16:22.
tresas zegt:

Seniorwebsite kan ik ook niet bereiken werk nu op de ipad

1 juli 2019 om 16:23.
MaritaA zegt:

Als je op een Mac met Safari een website bezoekt die nog http:// gebruikt ipv https:// dan krijg je alleen een melding in de adresbalk "Niet veilig" maar je wordt gewoon doorgeleid.

@HenkWielink, Nee, Apple heeft hier niets mee te maken....

@tresas
1. Kan jee een schermafbeelding plaatsen van die melding?
2. Begin in ieder geval de Mac helemaal uit te zetten, dan de stekker uit het modem voor een minuut of 5, daarna de boel weer op starten.
3. NA punt 2, Safari even een keer openen terwijl je de SHIFT toets ingedrukt houdt

4, Ik neem aan dat de reguliere Firewall (van Apple en dat je die bedoelt) weer aanstaat?
5. Gebruik je antivirus software, zo ja , welke?

PS je hebt ooit een bericht geplaatst op 19 februari 2018 om 14:31, maar nooit meer gereageerd dat is wel de bedoeling in de clubs...! (dit even als beheerder van de Apple club.)

1 juli 2019 om 16:53.
tresas zegt:

Hallo Marita, op 19 febr 2018 heb ik savonds mijn heup gebroken, ziekenhuis en herstellingsoord, helemaal niet meer aan gedacht, sorry.....
ik ben maar eens begonnen met de pc helemaal uit te zetten en daarna weer opgestart en gekleurde bolletje ,uitvoerig kunnen bekijken, daarna safari geopend en hoera hij doet het weer. De firewall staat uit, ik heb kaspersky en clean mij mac.....misschien conflicten??? Groet Tresas

1 juli 2019 om 17:51.
MaritaA zegt:

Ok tresas dat was vervelend..

Zet je Mac niet altijd in slaapstand, maar start eens in de week opnieuw op. Wordt er ook wat schoongemaakt/geruimd, dan zou het dure clean my mac, niet nodig zijn.... Dit zou ook een oorzaak kunnen zijn, die ruimen vaak op wat je juist nodig hebt, met alle gevolgen van dien.
Traag opstarten etc, omdat broodnodige caches gewist zijn.

Kaspersky en Clean my Mac kan geen conflicten opleveren, wèl als Clean my mac een antivirus programma was, twee tegelijk geeft dan problemen.



Zet die Firewall maar weer aan...wel zo verstandig.
Systeemvoorkeuren>Beveiliging en Privacy> Firewall.

Probleem opgelost lijkt mij?

1 juli 2019 om 18:07.
tresas zegt:
Dank voor jullie antwoorden probleem lijkt opgelost. Misschien toch beter om clean my mac te verwijderen? Jammer van de centen dan, maar zo is nu eenmaal het leven. En de firewall zet ik maar aan dan. Tot een volgende keer Tresas
1 juli 2019 om 18:17.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club