SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Synchroniseren iPhones en iPad lukt niet.
Geplaatst op 14 juli 2019 om 14:06 door Elz144

Goedemiddag,
Als ik nieuw contact op de iPhones invoer worden ze niet opgeslagen.
Bij invoer op iPad staan ze daar wil bij de contacten maar niet op de iPhones.
Wat gaat er mis of wat doe ik verkeerd?
Groetjes,
Mieke

15 reacties
MaritaA zegt:

Klik bij instellingen bovenin in de linkerkolom op je naam.
In het vogende menu, klik op iCloud.
Kijk daar of contacten op groen staat.

Klik je wel op gereed rechtsboven als je contactgegevens invoert op de iPhone.?
Maar je praat over iPhones, de ander van Gerrit, neem ik aan en hij heeft een ander Apple id dan jij, lijkt mij, ja dan zal niet alles synchroniseren, Mieke, lees de zin hieronder...

Ander absolute voorwaarde is dat de Apparaten hetzelfde Apple id hebben...

14 juli 2019 om 14:21.
Elz144 zegt:

In iCloud staat op beide iPhones Contacten op groen en
ik druk inderdaad op gereed.

14 juli 2019 om 16:44.
MaritaA zegt:

1. Is op alle apparaten hetzelfde Apple id = e-mail adres in gerbuik?
Instellingen > Linksboven op je naam tikken en in volgende menu is bovenaan Apple id te zien.

2. Verder staat onder Instellingen > accounts en wachtwoorden verschillende mailadressen?
M.a.w. heb je meer mailaccounts naast gmail?

14 juli 2019 om 16:49.
Elz144 zegt:

1. Klopt

2. Wachtwoorden en Accounts.
Ja, meerdere mail accounts staan daar (zie bijlage).
 

5E9A7C50-76F8-4440-B16F-9DDE8060B9BB.jpeg
17 juli 2019 om 13:47.
MaritaA zegt:

Open eens op de iPhones de Contacten app

Links bovenin staat in blauw “Groepen”
Tik daar op
Is in het volgende menu alles aangevinkt?

18 juli 2019 om 09:43.
Elz144 zegt:

Ja, alles is aangevinkt.

18 juli 2019 om 13:48.
MaritaA zegt:

Ga nu op de iPhones en voor de zekerheid ook de iPad naar

Instellingen
Wachtwoorden en accounts
Dan zie je zoals jij zei je meerdere mailadressen.
Tik elk Mailadres aan en kijk of daar contacten op groen staat.

18 juli 2019 om 14:36.
Elz144 zegt:

Bij Gerrit stond contacten niet op groen, dat heb ik nu gedaan.

maar als ik op mijn iPhone een test contact invoer staat hij alleen op mijn iPhone. Niet op iPad, iMac en iPhone Gerrit.

18 juli 2019 om 18:24.
MaritaA zegt:

Daarom vroeg ik: zijn er verschillende Apple id's? (14 juli 16.49)
Je antwoordde dat alle apparaten (dus die van jou en van Gerrit ) hetzelfde Apple id hebben.
Maar weet je dat zeker?

Heeft Gerrit hetzelfde Apple id als jij op zijn apparaten??, Nee toch!!!

18 juli 2019 om 18:27.
Elz144 zegt:

Nee, ik dacht dat ik berichtje had gestuurd of ik Apple id van Gerrit kan wijzigen in mijn Apple Id.

18 juli 2019 om 19:30.
MaritaA zegt:

Maar dan was de oorzaak al gevonden en had ik al door waar het zat, verschillende Apple id’s, maar ja als jij zegt dat het overal hetzelfde is...
Ik zie ook nergens de vraag staan of Gerrits Apple id naar die van jou gewijzigd kan worden....Niet doen.
Jij hebt jouw Apple id en Gerrit de zijne, je zit toch niet te wachten op zijn mailtjes etc. en hij op de jouwe , behalve dat hij is ook al zijn aankopen kwijt..

Dus nogmaals, contacten en wat je nog meer aanzet in iCloud en aankopen Appstore zijn gebonden aan het Apple id.

Willen jullie beiden dezelfde contacten hebben ondanks verschillende Appel id’s dan moet er wat aangepast worden.

18 juli 2019 om 19:44.
Elz144 zegt:

Wat kan/moet aangepast worden?

18 juli 2019 om 19:50.
MaritaA zegt:

De simpelste oplossing, uit een rij van oplossingen is de volgende:

Wel exact opvolgen wat ik schrijf!

1.Gerrits Apple id = een mailadres dat voer jij in bij jouw Apple apparaten via Instellingen>wachtwoorden en accounts>nieuwe account
Dan zet je alleen daarin (bij dat mailadres) de contacten op groen.

2.Op Gerrit's Apparaten voer je jouw Apple id = mailadres in op dezelfde plek als hierboven (punt 1.) beschreven.
Ook alleen in dat mailadres de contacten op groen

Geef iCloud dan even de tijd om de boel gelijk te trekken. zorg dat de apparaten op hetzelfde wifi netwerk zitten en niet pe rongeluk nog 4 G op een iPhone aanstaat...

Je loopt kans dat er misschien dubbele zijn , maar dat leg ik, indien van toepassing, later wel uit om gelijk te trekken.

18 juli 2019 om 20:29.
Elz144 zegt:

Ik ga dit morgen doen en houd je op de hoogte.
Voor zover alvast mijn dank voor je geduld.

18 juli 2019 om 22:19.
MaritaA zegt:

Elz144 heeft mij een mail gestuurd en gevraagd de vraag af te sluiten, een kennis heeft gekeken en het probleem opgelost.

28 juli 2019 om 13:48.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club