SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Foutmelding Outlook
Geplaatst op 4 september 2019 om 11:40 door henk0605

Ik maak op mijn ipad voor de mail gebruik van outlook.com. Gisteren krijg ik een foutmelding dat er een upgrade nodig is. Op OK gedrukt waarna in de app store de outlook afbeelding wordt getoond. Zie voor de plaatjes de bijlage.
Als ik vervolgens op "open" klik, zie ik links boven in het scherm het tandwieltje draaien. Af en toe stopt het en gaat dan weer door. En daar blijft het bij. Outlook wordt niet bijgewerkt.
Wat zie ik over het hoofd? Of is dit foute boel?
Ik hoor graag, groet, Henk

ipadfoutmelding04-09samenvoeging.jpg
37 reacties
Freedom zegt:

Klik eens gewoon op de app “App store” in je beginscherm,
Dan zie rechtsonder (naast zoeken) “updates” staan.
Klik op “updates” ,als het goed is staat daarnaast ( of verschijnt) een rood balletje ( met een nummer)
In het volgende scherm zie je (als het goed is) naast de app Outlook “bijwerken”
Klik dan op bijwerken.

4 september 2019 om 13:25.
henk0605 zegt:

De weg die je nu aangeeft is mij niet onbekend. Maar omdat in het scherm die "upgradewaarschuwing" staat ben ik daarmee aan de slag gegaan. In de app store staat geen update van Outlook van de laatste tijd.
Conclusie moet denk ik zijn dat ik erin gelopen ben. Via Mail wekt alles gewoon, dus ik denk dat ik er goed aan doe om de outlook app te verwijderen, of heb je andere suggesties?

4 september 2019 om 13:50.
Freedom zegt:

Veiligheid staat bij mij bovenaan”

Veeg het scherm van outlook naar boven weg en klik twee keer op de homeknop.
Verwijder daar dat scherm van Outlook met melding..
Ga naar Safari en Wis geschiedenis en data.
Daarna een harde reset uitvoeren..

Probeer dan met dezelfde app een mail te verzenden.

4 september 2019 om 14:03.
henk0605 zegt:

Het wegvegen lukt niet, ik heb een vrijwel leeg scherm. Via Safari handmatig de geschiedenis aan het wissen. Dat stagneert vanwege een melding: Safari kan de pagina niet openen omdat het adres ongeldig is. Daar zit een adres waarvan de pagina niet geopend kan worden omdat het adres ongeldig is. Boven in beeld staat "abckantoormeubelen.nl".
Ik heb geprobeerd om via een omweg dit toch voor elkaar te krijgen maar dat lukt me niet.

4 september 2019 om 14:18.
Freedom zegt:

Tja, in dat geval zou ik de app verwijderen en als het dan wel mogelijk eerst een Harde reset uitvoeren.
Daarna de geschiedenis en data wissen.
Ben benieuwd!

4 september 2019 om 14:23.
henk0605 zegt:

Hoe doe ik een harde reset?

4 september 2019 om 14:24.
henk0605 zegt:
Ik zie op internet daar ook e.e.a. over, dus ik ga proberen dat te doen. Ik kan een aantal zaken bewaren lees ik zodat ik niet helemaal van nul af hoef op te bouwen...... maar loop ik dan de kans dat eventuele ongerechtigheden ook bewaard blijven en vervolgens mij parten kunnen spelen?
4 september 2019 om 14:29.
Freedom zegt:

Zo voer je een harde reset uit.
Druk de aan/uit knop en de ronde Homeknop gelijktijdig in.
Hoe doe twee knoppen vast totdat het witte appeltje weer verschijnt.
Laat dan de twee knoppen weer los.

4 september 2019 om 14:29.
Freedom zegt:

Henk, je verliest NIETS bij het uitvoeren van een harde seset.

4 september 2019 om 14:32.
henk0605 zegt:

Tegelijk met jouw bericht stuurde ik ook nog een bericht. "jouw" harde reset loopt nu, wat ik schreef gaat vlgs mij veel verder.
Jouw manier is voltooid, ipad is weer opgestart, Safari geeft dezelfde melding "kan niet openen" met bovenaan hetzelfde adres.

4 september 2019 om 14:34.
Freedom zegt:

Wis nu in SAFARI de geschiedenis en data,!

4 september 2019 om 14:38.
henk0605 zegt:

Boven in het Safarischerm (ik doe nooit wat met Safari) staat aan de linkerzijde een "opengeslagen boek". Als ik daar op druk komt er een hele lijst tevoorschijn. Ik kan kiezen uit verschillende tijdvakken, kies voor "altijd" en heb de hele lijst verwijderd.
(Op de regel vlak onder dat opengeslagen boek staan de woorden: Geschiedenis Google AD Telegraaf. Als ik op het woord Geschiedenis klik komt weer de melding "kan niet openen"; dat maakt niet uit?)
Als ik vervolgens op Outlook klik komt de melding waarmee ik dit incident begon weer tevoorschijn: upgrade is vereist enz. en begint het hele verhaal opnieuw.

4 september 2019 om 14:48.
Freedom zegt:

Zet de iPad eens een half uur helemaal uit .
Ben zeer benieuwd en geïnteresseerd naar de oorzaak en oplossing

4 september 2019 om 14:51.
henk0605 zegt:

Ga ik doen, wordt vervolgd.

4 september 2019 om 14:52.
Freedom zegt:

@henk0605,
Volgens mij is dit geen zuivere koffie!
Kan je die App óók niet verwijderen?.?
Als helemaal niets helpt zou ik éérst even wachten totdat er iemand anders reageert op jou probleem.
Er zijn leden in deze club die “overal” een oplossing voor hebben.
Ben zeer benieuwd en blijf dit probleem volgen.
 

4 september 2019 om 15:06.
Willem-B zegt:

In Safari rechtsboven staat een pictogram bestaande uit twee vierkanten. Houd deze wat langer vast en er komt een menu waarmee je alle tabbladen kunt sluiten.
In jouw situatie kun je dan misschien van de "abckantoormeubelen.nl" afkomen.

Een betere mogelijkheid om alles te wissen is via Instellingen-Safari rechter deel scherm naar beneden scrollen naar "Wis geschiedenis en websitedata" aanklikken en wissen.

4 september 2019 om 15:58.
henk0605 zegt:

Freedom, dank voor je tijd en moeite. Alle suggesties ten spijt, Het heeft helaas nog niet geleid tot een oplossing.
Willem-B, via de vierkanten en ook nog via de instellingen op het startscherm ben ik de geschiedenis wel kwijt. Dat is wel prettig, maar als ik vervolgens op de outlook app klik kom ik weer terecht bij de melding (zie start van dit incident): Upgrade vereist, vervolgens het scherm Outlook open (zoals in de app store) en het draaiende tandwieltje links bovenin.

4 september 2019 om 17:06.
Freedom zegt:

@Henk0605
Het probleem is zeer hardnekkig, maar wacht toch op een expert in deze groep.
Onderneem nu even niets en wacht totdat er een expert zich meldt.
Het lijkt mij sterk dat dit probleem in deze club niet opgelost kan worden.

 

4 september 2019 om 17:29.
henk0605 zegt:

Ik wacht daar zeker op :-)

4 september 2019 om 17:31.
Willem-B zegt:

Als je het pictogram van Outlook langer vasthoudt zodat hij gaat wiebelen, dan zou je hem met een klik op de verschenen “x” kunnen verwijderen. Heb je dat al geprobeerd?

4 september 2019 om 19:00.
henk0605 zegt:

Nee, omdat ik niet goed weet wat de gevolgen daarvan zijn. Gezien jouw suggestie kan dat zonder "probleem".
Ja, dat is gelukt. En dan evt. weer installeren?

4 september 2019 om 19:08.
Willem-B zegt:

Ja dat kan, tenminste als je IMAP gebruikt. Dat kun je controleren door op de WebMail van je mailprovider in te loggen via de browser. Als daar alle mails staan dan zit je zeker goed.
Door een “verse” installatie van Outlook heb je de meeste kans dat je van de problemen verlost bent.
ik denk overigens niet dat er een besmetting heeft plaatsgevonden van een virus of malware.
Ik denk dat er in het werkgeheugen van Outlook een corruptie heeft plaatsgevonden.

4 september 2019 om 19:16.
henk0605 zegt:

Ik gebruik IMAP. Installatie via de app store neem ik aan......

4 september 2019 om 19:27.
Willem-B zegt:

Uiteraard, waar anders?😉

4 september 2019 om 19:30.
Freedom zegt:

Ja dat kan, ben benieuwd.

4 september 2019 om 19:32.
henk0605 zegt:

De download op zich gaat goed, maar bij het inloggen komt dezelfde boodschap over de vereiste upgrade. Met enige moeite toch het emailadres intikken, maar dat wordt onderbroken met de mededeling dat er een onverwachte fout is opgetreden, kan niet aanmelden. Probeer het opnieuw, of neem contact op met ondersteuning of annuleer.
Het lijkt er op dat er dus bij Apple zelf een probleem is?

4 september 2019 om 19:45.
Willem-B zegt:

Dan heb ik nog één voorstel. Nogmaals Outlook verwijderen, daarna de iPad helemaal uitschakelen en weer opstarten. Daarmee wordt IOS opnieuw geïnitialiseerd en is het interne werkgeheugen opgeruimd. Download daarna Outlook opnieuw en kijk wat er dan gebeurt.

4 september 2019 om 19:56.
henk0605 zegt:

In aansluiting op mijn bericht van zo-even: ik heb op de ondersteuningsknop gedrukt en krijg nu een mededeling dat mijn IOS-versie te oud is. Ik moet bijwerken naar IOS 11 of hoger.
Vlgs mij is mijn ipad hiervoor niet meer geschikt: te oud, want van 2014.

Fijn dat ze dat niet van tevoren laten weten, maar je gewoon voor het blok zetten. Door de melding is de mail ook geblokkeerd.

In ieder geval is er dus geen sprake van foute dingen, dat stelt me wel gerust.
Ik dank jullie ten zeerste voor alle bijstand.
Het zijn de momenten waarop ik extra blij ben met Seniorweb !
Mijn probleem is hiermee afgehandeld.
Groet, Henk

4 september 2019 om 20:01.
Freedom zegt:

Als het niet kan zoals het moet, moet het uiteindelijk maar zoals het kan.

Mijn advies; kijk wat je veilig kan stellen op een veilige plaats.

Als je een reservekopie hebt, herstel daarmeel je iPad.

Of

Zet de iPad terug naar de fabrieksinstellingen en installeer de iPad helemaal opnieuw ( je bent in dit geval wèl alles kwijt ( incl. De foutmelding.

Of wacht op de expert die een betere oplossing heeft.

4 september 2019 om 20:01.
Freedom zegt:

Ok Henk,
fijn dat het “opgelost” is.
Blijf het toch vreemd vinden!

4 september 2019 om 20:28.
Willem-B zegt:

Dat speelde bij mij ook door mijn gedachten. Misschien nog een mogelijkheid om bij vorige aankopen de vorige versie terug te installeren die nog goed werkte.

4 september 2019 om 20:29.
henk0605 zegt:

Ik denk dat dat niet zal gaan Willem. Er verschijnt gewoon een melding dat de versie te oud is en de toegang tot de mail wordt geblokkeerd. Een vorige versie is dus van een nog oudere datum.

Ik baal er wel van, want in Outlook zat ook een alias van mijn vrouw die via haar eigen adres mail kon versturen waarbij de geadresseerde ook haar naam als afzender zag.
Is jullie bekend of dit ook via Mail (van W10) te realiseren is?

4 september 2019 om 20:38.
MaritaA zegt:

@Henk0605

Henk je laatste vraag van 4 septemebr 20.38 is een andere vraag.
1 vraag per bericht, wil je die vraag in de Windows club stellen.

Ik neem aan dat dit onderwerp nu afgehandeld is?
 

4 september 2019 om 21:40.
henk0605 zegt:

Ja hoor Marita, die afhandeling had ik om 20:01 al gemeld, maar daarna kwamen er nog enkele reacties die ik heb beantwoord.
En wat de laatste vraag betreft: je hebt gelijk, excuus. Ik ga hem stellen in de Windowsclub.

4 september 2019 om 21:48.
MaritaA zegt:

Bericht verplaatst:

Henk0605 zegt:
Foutmelding Outlook van 4 sept jl.
Geplaatst op 6 september 2019 om 14:26 door henk0605

Hoe het verder is gegaan..... afgestapt van de alias, een zelfstandig mailadres voor mijn vrouw, beiden in outlook met vlgnrs. 1 en 2. Voor de groepen die ik regelmatig nodig heb is het wel nodig om een webversie van Outlook.com te gebruiken. Dat is enig jammere: het systeem kiest voor de e-mail van mijn vrouw, dus vanaf haar adres (en naam) wordt mijnpost voor die groepen verzonden. Het zij zo, ik zal de betrokkenen wel informeren.
Het vormen van die groepen was wel even zoeken. Uiteindelijk het vraagteken rechts bovenaan aangeklikt en aangegeven wat ik wilde.... dat hielp.
E.e.a. is zover gekomen dank zij de hulp van Seniorweb! Een steun in de rug!
Groet,
Henk

6 september 2019 om 15:57.
Willem-B zegt:

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden. We weten nu weer meer over de pro’s en con’s van Outlook op IOS, waarvoor dank.

6 september 2019 om 19:17.
Freedom zegt:

Tenslotte;
Kijk in bij accounts naar de volgorde , alléén de éérste (Hoofd)account moet van uzelf zijn en als “ standaard” ingesteld staan,de tweede van uw vrouw.

Selecteer in de e-mail bij "VAN" en kies "ander e-mailadres" en selecteer uw account en sla de wijziging op.
( Dan wordt uw naam weergegeven bij het verzenden naar groepen.
( i.p.v. uw vrouw)
Suc6
The End.

6 september 2019 om 20:02.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club