SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
iPad snoertje (vervolg)
Geplaatst op 4 september 2019 om 13:22 door pippy

Hallo nu heb ik weer een vraag : heb bij de computerwinkel een nieuw snoertje gekocht. Heb de oude meegenomen dus om geen verkeerde mee te nemen. Was helemaal goed gekomen. Maar .......de eerste keer dat ik de iPad oplaadde duurde het heel lang moet er wel bij zeggen dat ik er onder tussen ook wel op bezig was . Maar ik had hem ongeveer vier uur eraan gedaan en regelmatig gekeken hoe ver het was maar het ging errug traag. Tien uur stond er opladen uit. Dus ik dacht die is vol, maar hij was nog maar 72% . Vanavond was hij weer leeg dus hup aan de oplader ging weer erg traag en na ongeveer een uur gaf hij weer de melding opladen ui. Dat stond rechts bovenin. Maar nu was hij maar 16 %
de volgende avond een hele nacht aan de lader gehad en hij was 98% opgeladen.....ik
snap er niks meer van. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn.

11 reacties
Freedom zegt:

Controleer eerst even of het contact op de iPad schoon is en dat het nieuwe kabeltje goed aangesloten is.

Wanneer je de iPad oplaad doe je de oplader in het stopcontact en verbind je het kabeltje aan de iPad.
Normaal gesproken moet dit goed zijn.
Máár als je tussentijds even kijkt en ziet dat er niet goed wordt opgeladen;
” trek dan het stekkertje van de iPad er even uit, sluit daarna het stekkertje weer aan de iPad.
Daarna moet het opladen goed gaan.
 

4 september 2019 om 13:34.
pippy zegt:

Ik heb vanmorgen het snoertje van mijn buurvrouw gebruikt wel met mijn eigen stekker. Opladen geen probleem net als anders met vier uur was de iPad vol.
ik heb zelf het idee dat het aan t snoertje ligt.
Ga er gewoon mee terug naar de winkel.........
en dan hoor ik het wel.
in ieder geval bedankt voor je reactie Freedom.

4 september 2019 om 15:37.
Willem-B zegt:

Goedemiddag Pippy,
Welke oplader gebruik je? Is het wel de originele Apple oplader die meegeleverd is?

4 september 2019 om 15:39.
pippy zegt:

Ik had mijn kapotte snoertje meegenomen en zei dat ik zo’n snoertje wilde.Er stond hetzelfde tekentje op als mijn Apple snoertje dus ik dacht dat is wel goed.

4 september 2019 om 16:01.
Helma-B zegt:

@pippy..
Waarom maak je een nieuwe vraag terwijl je 2 september 2019 om 21:42. ook al het verhaal ingetikt hebt.
Je had daaronder verder moeten gaan.

4 september 2019 om 16:02.
pippy zegt:

Dat heb ik gedaan Helma maar niemand reageerde dus dacht ik iemand ziet dit meer dus maak ik een nieuwe.

4 september 2019 om 17:21.
pippy zegt:

Iemand is niemand

4 september 2019 om 17:23.
Helma-B zegt:

Klopt. Je bent daaronder verder gegaan, maar geduld is een schone zaak :)
Niet iedereen zit de hele dag bij de clubs te kijken.
Dat “tekentje” is gewoon een usb teken.
Dat wil niet zeggen dat het een origineel Apple snoertje is.
En dat is het duidelijk ook niet; gezien het feit dat het niet werkte.

4 september 2019 om 17:37.
pippy zegt:

Ik ben best wel een geduldig type en het feit is wel dat er nu binnen een kwartier gereageerd werd, dat lijkt mij geen toeval.
 

4 september 2019 om 18:55.
Helma-B zegt:

Bij je vorige vraag heeft Marita het juiste antwoord al gegeven wat betreft het snoertje.
“alleen via erkende kanalen, Amac of Apple zelf.”
​​​​​​
Meer mogelijkheden zijn er niet.
Er hoeft dan verder toch niet meer gereageerd te worden?

4 september 2019 om 20:08.
pippy zegt:
Wat mij betreft is deze discussie gesloten
4 september 2019 om 23:16.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club