Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
iPad krijgt geen verbinding meer met wifi.
Geplaatst op 11 november 2019 om 12:46 door Riki

Goedemiddag,
De iPad van mijn man hield er ineens mee op, hij bleef maar haperen. Uiteindelijk teruggezet naar de fabrieksinstelling en hij deed het weer, maar hij maakt geen verbinding meer met de wifi. Het nummer van de router opnieuw ingevoerd maar niets helpt. Als het wifi wachtwoord ingevoerd wordt geeft hij steeds aan: wachtwoord onjuist. Wat kan er fout zijn?
 

13 reacties
HaWee zegt:

Meest voor de hand liggend is dat het wachtwoord onjuist is.
Is het wachtwoord van de router ooit gewijzigd?
Meestal heeft een wachtwoord hoofdletters, kleine letters , cijfers en speciale tekens. Niet altijd even simpel om in te voeren, kun je kiezen voor wachtwoord zichtbaar zodat je goed kunt zien dat er geen typefout in staat?
Sommige routers hebben verschillende protocollen met soms verschillende WiFi namen en wachtwoorden etc.
Vergelijk de instellingen van zijn WiFi op de iPad eens met die van jou.

11 november 2019 om 12:59.
HelmaB zegt:

Om welke iPad gaat het en welke iOS versie staat erop.
Heb je de iPad al opnieuw opgestart en daarna weer het wachtwoord ingevuld?
Misschien staat hier nog iets bij:
support.apple.com/nl-nl/HT204051

11 november 2019 om 13:01.
Riki zegt:

Helma we hebben alles geprobeerd van support.apple. Ook de iPad opnieuw opgestart en het wachtwoord ingevuld. De stekker van de router er uit getrokken, ook geprobeerd om via de iPhone op de wifi te komen. Ik krijg dan een verificatiecode maar kan die nergens invullen.
Het is een iPad 6e generatie.

11 november 2019 om 13:15.
Riki zegt:

Helma iOS versie 13.1.3

11 november 2019 om 13:16.
Riki zegt:

Nog iets. Er staat onder instellingen bij de naam: Bevestig ipad-toegangscode met een 1 in een rood rondje. Als ik dat probeer komt de melding: Verificatie mislukt. Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de verbinding met de server.

11 november 2019 om 13:25.
HelmaB zegt:

De laatste iPadOS versie is inmiddels 13.2.2.
Misschien die eerst installeren.

Schiet me tebinnen dat je dan wel eerst Wi-Fi moet hebben. Sorry.
Kan je proberen de update uit te voeren via een PC met iTunes?

11 november 2019 om 13:29.
Riki zegt:

Helma geen idee hoe dat moet. Mijn man werkt met windows ik heb een mac book.

11 november 2019 om 13:46.
HelmaB zegt:

Mits iTunes op de Windows PC van je man staat:
support.apple.com/nl-nl/HT204204

11 november 2019 om 13:53.
Riki zegt:

Met de windows pc lukt het niet. Ik moet nu weg. Probeer het later via mijn mac book. Ik laat het weten of het lukt.

11 november 2019 om 14:12.
Freedom zegt:

Als ooit je wachtwoord van je router hebt gewijzigd en je weet dàt
wachtwoord niet meer moet je je router resetten, dan wordt het originele wachtwoord hersteld die op de sticker staat onder de router of modem.
Meestal is het een knopje dat je 10 tot 15 seconden ingedrukt moet houden zodat het apparaat teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen.

11 november 2019 om 18:01.
Riki zegt:

Bedankt allemaal voor de reactie. Zojuist is het gelukt om de iPad weer met de wifi te verbinden.
Van Telenor (de Noorse KPN) moest mijn man per sms het nummer doorgeven dat onder de router staat. Meteen daarna kwam het wachtwoord per sms binnen. Het is ons eigen wachtwoord waarvan Telenor alleen een paar kleine letters in hoofdletters heeft veranderd. Na invoering hiervan werkt de iPad weer.

11 november 2019 om 18:28.
HelmaB zegt:

Heel fijn dat het opgelost is!

11 november 2019 om 20:37.
Freedom zegt:

Fijn dat het weer goed werkt
Namens alle helpers ; bedankt voor de terugmelding.

11 november 2019 om 20:44.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club