Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Heb ik een virus op mijn iPad
Geplaatst op 1 februari 2020 om 22:20 door amkikk

Gister kreeg ik via instellingen op mijn ipad een beveiligingsmelding met rood 1 dat ik mijn wachtwoord moest wijzigen voor mijn apple account
dat heb ik gedaan op alle apparaten die wij gebruiken
ik heb nog even apple support gebeld of dat terecht was
antwoord : u hoeft zich geen zorgen te maken
nu verschijnt er op een googlepagina de volgende melding :
in rood : (3)virussen zijn gedecteerd op uw ipad en de batterij is geinfecteerd en beschadigd
als u deze niet verwijdert, kan dit meer schade aan uw apparaat veroorzaken
hoe dit op te lossen
stap 1 tik op de onderstaande knop en installeer de aanbevolene antivirussoftware uit de app store
stap 2 voer de app uit om alle malware te verwijderen om uw telefoon 100 procent te herstellen
dit heb ik niet gedaan want ik weet niet wat ik hier van moet denken
in het begin wordt gesproken over mij ipad en aan het eind over mijn telefoon

8 reacties
MaritaA zegt:

Maak je maar niet ongerust, je hebt geen virus, die bestaan niet voor iPads
Vergeet dat nooit meer.
Dit soort meldingen komen wel vaker voor.
Ik krijg ze ook wel eens.
Er kan gewoon niets op je iPad geïnstalleerd worden.

Doe het volgende:
Druk twee keer de Homeknop in
je ziet dan je openstaande apps in allemaal kleine schermpjes
veeg die naar boven weg uit beeld
Dan worden ze afgesloten.
Ga dan naar instellingen
Selecteer Safari
In de rechterkolom tik op: wis alle geschiedenis en websitedata
bevestig in het volgende menu.

vervolgens ga je de iPad een harde reset geven
hou de aan/uit knop en de thuis knop tegelijk ingedrukt
ingedrukt houden, je ziet het scherm zwart worden, knoppen ingedrukt houden en wachten tot het witte Apple logo te voorschijn komt, laat dan de knoppen los.
Wacht geduldig tot de iPad vanzelf weer opstart.
Je raakt niets kwijt.


Ga dan op zoek naar een adblocker in de app store en installeer die.

succes


Ps je schrijft op een googlepagina, dat klopt niet helemaal, je zoekt iets met Google, dat is een zoekmachine om vervolgens na het gevonden te hebben naar de webpagina surft in de browser, Safari denk ik..

1 februari 2020 om 22:33.
amkikk zegt:

O dank u wel
kan ik vannacht gerust slapen
morgen ga ik aan de slag met onze apparaten
wat brengt het lidmaatschap van seniorweb mij veel al jaren lang
fijn weekend met vr gr
anne marie

1 februari 2020 om 23:45.
Freedom zegt:

@amkikk, is het bij jou óók gelukt m.b.v de oplossing/ beschrijving van MaritaA?
Laat het even weten in deze club.

3 februari 2020 om 11:41.
amkikk zegt:

Freedom
op onze beide ipads en iphones heb ik gedaan wat Marita aangeraden had
daarna heb ik gekeken in instellingen privacy of reclame tracking groen aangevinkt was
als adblocker had ik purify al
die app heb ik ook gecontroleerd , is helemaal up to date
ik ga er van uit dat het nu allemaal goed is
zoals ik al vermeld had , ben ik heel blij met seniorweb
regelmatig zoek ik wat op de site op en dat Marita nu direct reageerde notabene in een weekend heeft mij erg gerustgesteld
hulde voor het hulp centrum 👍👏

3 februari 2020 om 12:32.
MaritaA zegt:

Nou Amkikk dit is geen hulpcentrum maar een "van leden voor leden" vraagbaak. (club) mogelijk gemaakt door SeniorWeb voor de leden.
Ook jij kan als je iets weet, iemand helpen door te reageren...
Ik ben niet in dienst van Seniorweb, ik ben een vrijwilliger (Ambassadeur) bij SW en heb als doel om mensen te helpen met hun Apple apparatuur, toevallig weet ik het e.e.a. ervan, dus weekenden gelden niet voor mij😉

3 februari 2020 om 12:44.
Freedom zegt:

@amkikk, fijn dat het weer goed werkt dankzij MaritaA.
Toen ik mijn iPad pas had had ik dit probleem ook in het weekeinde en had toen ook een rot weekeinde, dus ik weet wat je voelde.
MaritaA heeft mij toen ook geholpen.
Wanneer ik nu zoiets op mijn iPad zie verschijnen lach ik er om en voer ik gewoon de handelingen uit die ik hier geleerd heb.
Deze handelingen vergeet je nooit meer.
Hier leren andere leden óók van!!

( voor elke oplossing is er een probleem!)
Freedom

3 februari 2020 om 12:58.
amkikk zegt:

Marita : nog meer hulde dus , ik vermoed dat er heel veel meer leden blij zijn met jou want ik zie jouw naam regelmatig voorbij komen
lieve groet, Anne Marie

3 februari 2020 om 13:04.
MaritaA zegt:

Dank je AnneMarie, geniet weer van je "virusvrije" apparaten😉

3 februari 2020 om 13:07.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club