Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Agenda sluit zelf
Geplaatst op 1 april 2020 om 11:49 door Mc-Johan

Goedemorgen beste Apple vrienden,

vraag: onder in het Dock sluit bij mij de agenda uit zich zelf af. Het zwarte puntje gaat dus uit.
Hoe komt dat?


Groet,
Johan

10 reacties
MaritaA zegt:

Mc-Johan dat kan verschillende oorzaken hebben.

Maar even op “speurtocht” gaan.

Kan je de agenda app openen vanuit Finder > Apps
Opent het dan wel normaal?

2 april 2020 om 09:40.
Mc-Johan zegt:

Goedemorgen Marita,

Uit de Finder> app is het mogelijk om de Agenda te starten.

2 april 2020 om 10:44.
MaritaA zegt:

Dan zou het kunnen dat het icoontje in het Dock corrupt is.

Kan je als volgt verwijderen:

1. Klikken en slepen naar een lege plek op het bureaublad en dan loslaten, het verdwijnt in een wolkje en als je geluid aanstaat hoor je ook nog pfffffff
of
2. Rechtsklik erop en via opties in het menu kiezen voor verwijder uit Dock

Vervolgens ga je weer naar Finder> Apps
en sleep van daaruit het Agenda-icoontje naar het Dock.

Herstart en kijk of het weer werkt vanuit het Dock na de herstart.

2 april 2020 om 11:16.
Mc-Johan zegt:

Gedaan zoals boven beschreven + herstart.

Andere poging: eerst Agenda - icoontje verwijderd + herstart + icon slepen uit app naar Dock.
Gaat het icoontje ook weer uit.

2 april 2020 om 12:42.
MaritaA zegt:

Dan anders
Zorg dat er geen iconen meer in het Dock zijn van de agenda App.
Start de agenda weer vanuit Finder> Apps
als het goed is zie je dan het icoon ook in het Dock
rechtsklik daarop>opties> permanent in dock

2 april 2020 om 12:49.
Mc-Johan zegt:

Icoon gaat weer uit.
 

2 april 2020 om 13:05.
MaritaA zegt:

Probeer het icoon eens vanuit Launchpad naar het Dock te slepen svp

2 april 2020 om 13:45.
Mc-Johan zegt:

Beste Marita,

Blijf uit gaan.

ik vraag mij af, of het niet in Catalina zit. Ik heb gekeken op de nieuwe Macbook van mijn vrouw en daar gaat onder het icoon ook het zwarte puntje uit. Catalina 10.15.4

Heb opnieuw Catalina geïnstalleerd en het blijft. Geen verandering.
Heb ook nog even geen bij automatische opstarten van de app's en daar valt niets aan te passen. Kwam nog wel iTunes helper tegen met een geel driehoekje. Dat is volgens mij niet meer ingebruik.

 

2 april 2020 om 15:36.
MaritaA zegt:

Wel vreemd dat het bij je vrouw ook is.

De agenda's op iOS apparaten werken wel normaal?
Gezien de printerproblemen lijkt het dieper te zitten, ik denk wel dat ik weet waar te zoeken, maar dat zijn zulke specialistische zaken, die niet passen in de clubs, dan moet je achter het apparaat zitten.

Probeer dit nog even, is een kleinigheid
>forceer stop sluit alle programma's daar en als allerlaatste Finder (Nu kan je die niet sluiten), maar je moet op Start Opnieuw klikken.
Klinkt gek maar het Dock zit verbonden aan Finder.

Ook op de Mac van je vrouw.

Werkt dit ook niet, zal Apple er aan te pas moeten komen en meekijken

2 april 2020 om 16:02.
Mc-Johan zegt:

Ik heb zojuist contact gehad met Apple.
Deze hebben meegekeken op de iMac en alles staat normaal. zoals het hoort. Dit schijnt Catalina te zijn.

Marita wil je deze rubriek dan maar afsluiten en heel veel dank voor je hulp.

Met vriendelijke groeten,
Johan

2 april 2020 om 16:35.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club