Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Twee maal klikken bij mail
Geplaatst op 1 mei 2020 om 11:12 door EDR

Als ik mijn mail wil openen vanuit het dock moet ik altijd twee keer klikken. Wat is de oorzaak hiervan? Met alle andere apps is dat niet het geval.

8 reacties
HelmaB zegt:

Gelieve zo duidelijk mogelijk te zijn.
Dus...
Welk apparaat?
Welk besturingssysteem?
Welke Mail App?
En wijzig je profielnaam! Géén lidnummer gebruiken.

1 mei 2020 om 11:20.
EDR zegt:

Wijze les.
imac
cathalina
apple mail maar dat was wel duidelijk denk ik.

1 mei 2020 om 12:03.
Anita61 zegt:

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb o.a. hierover contact opgenomen met Apple Support. Het 2x klikken was daar niet bekend. Het advies was om dan Catalina opnieuw te installeren. Ik had namelijk nog een probleem met de mail app, deze sluit spontaan af in combinatie met Time Machine (ik heb hierover eerder in de Apple club een vraag gesteld) en dit zou dan mogelijk ook verholpen zijn. Ik durf het echter niet aan om Catalina opnieuw te installeren, misschien een keer met hulp aan huis. Tot die tijd klik ik gewoon 2x op de mail app om te openen, het is maar een kleinigheid. Ik vermoed dat het 2x moeten klikken is ontstaan, na de update naar Catalina.

1 mei 2020 om 14:05.
EDR zegt:

Ik denk het ook. Overigens kun je met behoud van alles Catalina zo opnieuw installeren.
support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mchlp1599/mac
Maar ik wacht zelf ook tot er een update komt.
Bedankt voor jouw reactie

Link aanklikbaar gemaakt d.m.v. het schakeltje.
Helma (Beheerder)

1 mei 2020 om 14:42.
MaritaA zegt:

Sorry jullie doen het helaas fout.

Doe het als volgt om met 1 klik Apple mail weer te kunnen openen vanuit het Dock.

Open eerst mail volledig.
Sluit dan als volgt mail af:
Klik linksboven op het vetgedrukte mail (rechts van het -icoon) en kies stop mail in het menu of gebruik de (snel)toetsen ⌘ Q (Quit).

Als je het zo afsluit kan mail met 1 klik in het Dock volledig geopend worden.
(gebruik dus NIET/NOOIT dat rode bolletje)

Zo hoor je op een Mac (besturingsysteem) strict gezien een Applicatie/programma af te sluiten en daarmee niets van doen met Catalina.

@Anita61 het is niet eng om het besturingssysteem er opnieuw op te moeten zetten. Heb je echt geen hulp aan huis voor nodig..maar nu niet meer aan de orde, denk ik
Spijtig te lezen dat mijn oud-collega's bij Apple dit niet weten.
Verder als je Catalina hebt is de Backup van Time Machine aangepast en kan je niets meer terughalen van voor Catalina, daar kwam Apple dus pas laat achter, maar staat inmiddels op hun website. (dit even off topic)

1 mei 2020 om 14:55.
EDR zegt:

dank voor de tip. Het werkt inderdaad.
 

1 mei 2020 om 15:07.
Anita61 zegt:

Dank je wel Marita, wat een simpele oplossing! Slordig dat deze mogelijkheid niet door Apple Support is geadviseerd. Gelukkig dat jij er nog bent ☺️!

1 mei 2020 om 15:14.
MaritaA zegt:

Het is geen oplossing Anita, maar de correcte werkwijze..😉!

1 mei 2020 om 15:18.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club