Berichtdetails
Via PC Hulp heb ik diverse tips etc. gekregen om het probleem op te lossen, lukt helaas niet.
Bedankt voor de hulp van beide heren.
Misschien is hier iemand die het probleem herkent.
iMac ziet de printer niet meer, heeft in het verleden wel gewerkt. In de winkel waar de printer is gekocht werkt alles prima. Software gedownload en opnieuw geïnstalleerd, helaas niets helpt.
Krijg wel steeds hetzelfde popup schermpje op mijn beeldscherm als ik de printer aanzet, zie bijlage.
Mvg.
Geert
Titel aangepast.
(Helma beheerder).
Laat svp even weten wat die tips van de heren waren, zodat er geen dubbele adviezen worden gegeven...
Besturingssysteem High Sierra 10.13.6.
support.hp.com/nl-nl/drivers/selfservice/hp-laserjet-pro-p1102-printer-series/4110394/model/4110306
Bovenstaande link heb ik gekregen om het besturingsprogramma vd printer opnieuw te installeren, uitgevoerd maar geen resultaat. Printer blijft onvindbaar op de iMac.
Printer heeft altijd goed gewerkt tot een paar maanden geleden: als opdracht werd gegeven gebeurde er niets, opdracht nog 1 of 2 keer aangeboden, toen wel succes.
Sinds vorige maand doet hij helemaal niets meer.
Mvg.
Geert
Geert dat (link) was het advies van Pc help van Seniorweb?
want dit is 1 tip, je spreekt in je bericht over tip(s), dat zijn er meer.
Welke?
Kan je wel printen vanaf de iPad?
Wifi of bekabeld?
De links van beide heren waren hetzelfde met een aantal tips hoe het uit te voeren, die ook op hetzelfde neerkwamen.
De printer is bekabeld en via de iPad heb ik nog nooit geprint. Als ik de wifi aanzet op de printer en mac zie ik hem niet verschijnen in het lijstje met wifi verbindingen.
mvg
Geert
De printer is dus niet draadloos ingesteld. (Wifi)
Hoe heb je de oude software verwijderd alvorens weer bij HP te downloaden en te installeren.
Kan je de schermafbeelding plaatsen van de .dmg die je bij HP hebt gedownload?
Geef een link naar de pagina van HP, waar je het vandaan haalde.
Staat er een soort van icoon van een harde schijf op je bureaublad met daaronder .dmg
Ik heb de adviezen gelezen.
De melding dat de printer oud is, vind ik niet kloppen anders had HP geen sturingsprogramma voor Mac OS Catalina.
Ik zou toch met de handleiding van HP de printer met Wifi installeren.
Gezien het feit dat er toch kennelijk HP drivers e.d. zijn geïnstalleerd, (niet nodig op een mac, die gebruikt Bonjour) moet je die op de Mac echt helemaal verwijderen eerst alvorens opnieuw te proberen dit te installeren.
Ga in Finder naar programma's
Zoek de map HP
Daar zit een uninstall, die moet je gebruiken.
Probeer dan de printer met wifi in te stellen en dan
open je printers en scanners in syteemvoorkeuren
klik op het + teken na eventueel het hangslot eerst geopend te hebben en de printer hoort dan gevonden te worden en is in no time klaar om te printen.
Deze printer heeft Airprint en kan dan ook vanaf de iPad printen..
zie de schermafbeelding.
Zorg dat printerdeling in het netwerk aan staat.
Via systeemvoorkeuren > printers en scanners
of
Systeemvoorkeuren>delen
Nog steeds geen vooruitgang, stop er even mee voordat de printer vliegles krijgt.
Morgen weer nieuwe kansen.
Mvg.
Geert
ps.kan in Finder helemaal niets meer vinden van de printer.
Toevallig in de prullenmand gegooid, dan daaruit terug zetten.
Rustig aan, de warmte is ook niet bevorderlijk...😃
Het probleem oplossen lukt ook niet zo snel daarom heb ik voor de volgende oplossing gekozen. Ik parkeer dit onderwerp voorlopig even met deze hitte, niet mijn favoriete weertype. Eerst maar eens wachten tot het wat koeler wordt.
Mvg.
Geert
Prima Geert, verstandig, kom er maar op terug als je zo ver bent.
Het heeft even geduurd maar hier zijn we dan met een update. De printer is (vorige maand) getest in de winkel waar hij gekocht is, hij werkte. Nog maar eens weer aan de gang gegaan om de software opnieuw te installeren, geen resultaat. Toen werd het weer warm in september!
In het dorp is een pc winkel, hier het probleem nog eens voorgelegd en de printer meegenomen. Zij hebben de printer uitgebreid getest en hij werk zoals het hoort. Ze hebben ook via TeamViewer in de iMac gekeken (en geprobeerd drivers van de printer te installeren) en zijn tot de conclusie gekomen dat het probleem zo goed als zeker in de iMac zit. Ze willen de iMac eventueel helemaal opnieuw installeren etc.
Een nw iMac stond toch al op de planning, zou een Kerstcadeau worden, nu waarschijnlijk een herfstcadeau.
Mvg.
Geert
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club