Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Certificaat probleem
Geplaatst op 24 september 2020 om 12:27 door LinHov

Sinds een week beschikken we over een Huawei model B529s-23a Router. We kochten hem ivm internet verbindings problemen als gevolg van wonen in buitengebied. Nu kregen we gisteren de melding dat iivm een veiligheidsprobleem geen WiFi verbinding tussen Apple iPhone en iPad met de router mogelijk is. Melding: “Vertrouwen voor WoSign CA Free SSL Certificate G2 wordt geblokkeerd“
Bij het zoeken naar oplossingen zagen we dat Apple waarschuwt voor apparatuur met een verdachte software, namelijk Apple (maar ook Google):
- Vraag altijd-certificaten worden niet vertrouwd maar zijn niet geblokkeerd. Wanneer een van deze certificaten wordt gebruikt, wordt u gevraagd of u het wilt vertrouwen.
- Geblokkeerde certificaten worden als een gevaar beschouwd en worden nooit vertrouwd.”
Op de iPad/ iPhone onder instellingen > algemeen > INFO > Vertrouwen van certificaten;
Lijsten met beschikbare, vertrouwde rootcertificaten in iOS
De vertrouwde opslag in iOS bevat vertrouwde rootcertificaten die vooraf zijn geïnstalleerd in iOS.
Mijn vraag.....
- Hoe krijg ik weer toegang tot mijn router.
- Hoe kan ik een certificaat toevoegen.
mvrgr Willem

7 reacties
MaritaA zegt:

Hangt de router aan het modem van de Provider?
schermafbeelding: Wat staat er onder meer details.

24 september 2020 om 15:13.
LinHov zegt:

E gebruiken een mobiele router Huawei model B529s-23a die niet is verbonden Maar een gsm-signaal ontvangt vd provider. Onder details staat verder....

24 september 2020 om 20:00.
MaritaA zegt:

Hierbij een link over de ellende met een Huawei 4 G modem.
forum.kpn.com/internet-9/kpn-buitengebied-apple-producten-altijd-wifi-verbinding-maar-bijna-geen-internet-verbinding-windows-geen-probleem-446946/index4.html
Het certificaat is geldig tot 2024 staat er, dus er is meer aan de hand als Apple het als onveilig beschouwt.
contact opnemen met provider en/of Apple support.

24 september 2020 om 20:31.
HelmaB zegt:

@LinHov

Ben je inmiddels wijzer geworden?
Contact gehad met provider en/of Apple support?

28 september 2020 om 01:06.
LinHov zegt:

Je wij zijn eruit. De router had onvoldoende verbinding met de mast, waardoor de router terug sprong naar 3G ipv 4G. de router staat ingesteld op 4G en de beveiliging op WPA/WPA2-PSK, wat voldoet aan de norm van Apple.

28 september 2020 om 15:55.
LinHov zegt:

2e. Bij de instellingen vd router was een "knopje" uitgeschakeld. mogelijk door onweer of niet vooraf ingeschakeld.

28 september 2020 om 15:57.
HelmaB zegt:

Mooi dat het opgelost is.

28 september 2020 om 19:54.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club