Berichtdetails
Goedemiddag,
Via PCHulp heb ik advies gekregen hoe ik vanaf mijn pc muziek op mijn iphone6 telefoon kan zetten, zodat ik het vervolgens kan beluisteren. Als ik de instructies naar mijn weten heb opgevolgd zie ik op mijn telefoon helaas toch niet de muziek staan. De persoon van PChulp adviseerde me daarom mijn vraag aan u voor te leggen, bij deze.
Ik heb de instructie opgevolgd zoals die te vinden is via de link https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/smartphone-tablet/muziek-overzetten-van-iphone-naar-pc.htm. Dan zie ik de muziek staan in het programma itunes op mijn pc, zie de bijlage. Maar op mijn telefoon in het programma itunes remote zie ik nergens muziek staan, zie bijlage.
Hopelijk kunt u me helpen. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groeten, Paul
De link in uw bericht leidt niet naar de juiste website.
Ook is de link niet aanklikbaar, dat kan aanklikbaar gemaakt worden. Als u een bericht schrijft, ziet u o.a. bovenin een menuutje, daar staat een schakeltje, als u daarin de link plakt wordt deze aanklikbaar.
Behalve dat als ik de link zèlf lees, dan gaat dat over muziek van iPhone naar iTunes en niet andersom..wat u wilt.
Wie bij PC hulp heeft dit advies gegeven?
MaritaA (beheerder)
Dan de vraag. Heeft u wel de muziek app geopend op de iPhone?
Rood icoontje met wit muzieknootje?
Staat ITunes op pc open en is thuisdeling ingeschakeld?
zelfde Wifi netwerk op alle apparaten EN zelfde Apple id?
Dank voor de snelle reactie.
Excuses voor het niet goed melden van de link, volgend keer zal ik proberen op de manier zoals u aangeeft.
De muziek app op mijn iphone: dat lijkt me toch itunes remote? Maar dat heeft geen rood icoontje met een muzieknootje. En dat icoon kan ik sowieso nergens zien op mijn telefoon. Zit daar dan misschien het probleem, dat ik niet de juiste app op mijn telefoon gebruik. Hoe kan ik dan dat juiste icoon (dus de juiste app) op mijn telefoon zetten?
En wat betreft de link, dat die gaat over muziek van iphone naar itunes overzetten: verderop in dat artikel staat overzetten van itunes naar iphone.
En wat betreft de vraag of itunes open staat: dat is het geval. Ook thuisdeling had ik ingeschakeld op mijn telefoon. En telefoon en computer zitten op hetzelfde netwerk (telefoon via wifi, computer via draden). Maar apple-id, dat zie ik nergens
Ja maar iTunes op de pc zal moeten synchroniseren met de iPhone.
Voer uw Apple id in in iTunes onder Store in het menu en machtig de pc
ik bedoelde thuisdeling in iTunes inschakelen dat is de voorwaarde om je muziek te zien in de muziek app op iPhone en te kunnen afspelen. Online.
Is dat gebeurd
Vul eens in het zoekveld in op de iPhone: muziek
Ook ik heb een vraag;
Waarom iTunes Remote? ( is voor wanneer je je eigen muziek “ONLINE” hebt staan ( via internet)
Of heb heb je je eigen muziek gewoon “OFFLINE”op je pc staan zodat je overal je muziek ( op je iPhone) zonder internet kunt laten afspelen.
Freedom
Hier nog een artikel van SW zelf
www.seniorweb.nl/artikel/itunes-ipad-of-iphone-synchroniseren
!!Overigens de opmerking van Freedom is zeer terecht, afhankelijk van de vrije ruimte zou ik muziek vanuit iTunes downloaden/overzetten naar de iPhone, kan je ook luisteren als je niet thuis bent, hoef je niet iTunes op de pc open te zetten....
Voor de duidelijkheid. Dit is het icoon van de Muziek App:
Is trouwens een standaard Apple App; dus hij kan niet weg zijn.
Tenzij je ervoor gekozen hebt om die te verbergen.
Bedenk ook dat als er een iPhone en iPad is, er muziek per apparaat overgezet moet worden...
Daarom gebruik de suggestie om een afspeellijst in iTunes te maken met die nummers die naar een Apparaat over moeten.
Zo maak je afspeellijsten. ( klikken)
Onderaan nog een voorbeeld
Daarin kan je de muziek vanuit de bibliotheek in een afspeellijst handmatig schuiven bij uitgeschakelde synchronisatie.
( twee keer op de onderstaande link klikken zodat de inhoud wordt vergroot)
Muzieknummers veilig ERBIJ zetten op iPad/iPhone
Nog een “puntje” van aandacht;
In een reservekopie wordt alléén aangeschafte muzieknummers en andere artikelen die via iTunes zijn aangekocht opgenomen, je eigen muzieknummers en andere eigen artikelen worden niet in de reservekopie opgenomen.
Bewaar dus je eigen muzieknummers in een map op je pc/ externe schijf.
Wanneer het nodig is om je eigen nummers weer opnieuw in de bibliotheek van iTunes te zetten kan je die “héle” map in één keer selecteren met alle (eigen) nummers invoegen d.m.v. een paar klikken.
“Béter kunnen wij het niet maken, móóier wèl!”
Ik (beheerder) krijg mails van clubleden, die zich afvragen waarom u niet meer even laat weten of het is opgelost.
Dat is wel de bedoeling in de clubs.
Graag nog een reactie.
Beste Paul,
Jij bent nieuw in deze perfecte uitstekend draaiende Apple-Club en heten wij jou natuurlijk hartelijk welkom.
De kennis in deze club is enorm en beter dan de helpdesk van Apple, dat komt doordat wij elkaar helpen onder supervisie (van A) totdat het probleem opgelost is.
Dit geldt ook bij jou vraag, alle leden zijn enthousiast nieuwsgierig en vinden het een leuke hobby om anderen te helpen .
Elke vraag/probleem is een uitdaging.
Wèl is het gebruikelijk dat u (de vraagsteller) wel de helpers die hun tijd er in steken op de hoogte houdt van uw vorderingen!
Tot op heden heeft u niet meer op mails van de helpers gereageerd, wij zullen het zeer op prijs stellen wanneer u een reactie geeft hoe het er nu voorstaat.
Namens alle helpers.
Goedemiddag. Excuses dat ik na donderdag niet meer heb gereageerd. Ik kan me goed voorstellen dat dat irritatie oproept. En als ondankbaar overkomt voor alle hulp. De reden is dat ik tot morgenavond druk bezig ben met de bruiloft van mijn dochter. Dinsdagmorgen heb ik pas weer tijd om met de adviezen aan de gang te gaan. Dinsdagmorgen laat ik dus horen of het me nu lukt. Nogmaals excuses voor de verwarring.
Goede avond,
Vanavond had ik tijd om wat te doen met de adviezen. En met succes!
De muziek app stond blijkbaar niet (meer?) op mijn telefoon. Maar door het plaatje van het icoon dat HelmaB stuurde vond ik in de appstore makkelijk de juiste app. En toen kon ik meteen het ene nummer horen dat ik op mijn telefoon had gezet.
Of zoals HelmaB noemt het programma toch nog ergens op mijn telefoon stond, dat heb ik niet kunnen ontdekken. Maar op deze manier (app downloaden) is het in ieder geval gelukt.
Daarna lukte het me met de tips over afspeellijsten (van Freedom en MaritaA) om veel meer nummers op mijn telefoon te zetten.
Ik ben dus geheel geholpen.
Veel dank voor de zeer concrete, begrijpelijke en juiste adviezen!
Zo zie je Paul, zo doen we dat in deze club.
Fijn dat het nu werkt en bedankt voor de terugmelding.
Freedom
@Paul
"Of zoals HelmaB noemt het programma toch nog ergens op mijn telefoon stond, dat heb ik niet kunnen ontdekken."
Als de Muziek App nog ergens op de telefoon stond, had er in de App Store Open gestaan.
Maar fijn dat alles gelukt is.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club