Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Geen internet op Ipad
Geplaatst op 28 september 2020 om 16:17 door Leny

Geachte medewerker,
Ik heb geen internet op mijn iPad terwijl de instellingen van WIFI wel goed staan. Router is ook goed ingeschakeld.
Graag uw advies.

20 reacties
HelmaB zegt:

Graag zoveel mogelijk info geven!

Wat voor iPad?
Welke iOS/iPadOS versie staat erop?

28 september 2020 om 17:25.
Freedom zegt:

Voer eens een harde reset uit.
Druk gelijktijdig de ronde home-knop en de aan/uit knop in.
Houd die twee knoppen vast totdat het witte appeltje weer verschijnt.
Probeer het dan opnieuw.

28 september 2020 om 17:54.
DirkB zegt:

Werken andere apparaten wel op het wifi? Indien niet of bij twijfel, dan raad ik een herstart aan van het modem.

28 september 2020 om 18:12.
Leny zegt:

iPad Air (3e generatie)
Software versie 13,7
Een harde return werkt niet.
Modem opnieuw opstarten werkt niet.

28 september 2020 om 18:33.
Truus zegt:

Staat Vliegtuigmodus misschien aan?

28 september 2020 om 19:07.
Leny zegt:

Internet op mijn mobiel werkt wel.

28 september 2020 om 19:07.
Freedom zegt:

Instellingen >Safari> wis geschiedenis en websitedata
Als dat nog niet helpt voer de harde reset 4 keer ( of meer) achter elkaar uit.

28 september 2020 om 19:41.
Leny zegt:

Wat fijn...internet doet het weer. Waarschijnlijk na zoveel keer een harde return. Bedankt voor jullie adviezen.

28 september 2020 om 20:09.
Freedom zegt:

Graag gedaan, deze truc / oplossing heb óók in de Apple-club geleerd .
Voor elk probleem is er in de Apple-club altijd een oplossing.
Fijn dat het weer werkt ,

Freedom

28 september 2020 om 20:57.
Leny zegt:

Helaas, nadat ik de iPad heb uitgezet en weer aan gedaan heb ik hetzelfde probleem. Geen internet.
Te uwer informatie, voordat ik mijn iPad had uitgezet zag ik wel dat er een update in stond.
Heeft u nog meer suggesties om dit probleem op te lossen?

28 september 2020 om 21:15.
Freedom zegt:

sluit de iPad op het lichtnet aan download en installeer de update. laat de ipad aangesloten op het lichtnet.
Laad de iPad volledig op tot 100%
Zet daarna de iPad helemaal volledig uit en wacht 30 minuten, start daarna de iPad weer op
Daarna de harde reset weer een aantal keren achter elkaar opnieuw uitvoeren.

28 september 2020 om 21:23.
HelmaB zegt:

Misschien staat hier nog iets bij dat je niet geprobeerd/nagekeken hebt:
support.apple.com/nl-nl/HT204051

29 september 2020 om 00:37.
MaritaA zegt:

Installeer die update maar gauw..

29 september 2020 om 10:27.
Leny zegt:

Sorry, het downloaden van de update ging al niet meer want zodra ik de update zag, zo snel was die ook weer verdwenen. Dat kwam omdat WIFI het niet doet.
Na contact gehad te hebben met de provider, hebben ze mij geadviseerd om hem naar de reparateur te brengen. Dat heb ik dus gedaan. Als ik meer weet laat ik het jullie weten.
Fijne dag allemaal.
Groet Leny.

29 september 2020 om 16:03.
Freedom zegt:

Leny,
ik heb maar één vraag; heb jij soms een iPad met een sim kaartje er in?

29 september 2020 om 16:07.
Leny zegt:

Volgens mij niet. Ik heb geen Cellular lpad.

29 september 2020 om 16:18.
Leny zegt:

Beste mensen, eindelijk is het gelukt om alles weer goed te krijgen. Het euvel was toch de update. Daarna had ik ook geen e-mail meer op mijn iPad, is ook weer opgelost.
Groet, Leny

4 oktober 2020 om 16:47.
HelmaB zegt:

Dank voor het melden.
Mooi dat alles weer werkt.

4 oktober 2020 om 16:52.
Freedom zegt:

Leny, fijn dat alles weer goed werkt!!
Heeft de reparateur dit voor elkaar gekregen of jijzelf?
 

4 oktober 2020 om 17:03.
Leny zegt:

Samen met mijn zus hebben wij het opgelost. Heel veel denk, oefeningen en tijd hieraan moeten besteden.

4 oktober 2020 om 17:09.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club