Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
synchronisatie activiteiten tussen Watch5 en iPhone 11Pro Max
Geplaatst op 4 oktober 2020 om 21:55 door Gonnie88

Ik heb beide devices sinds half juni 2020. De workouts werden keurig van de watch naar de iPhone gestuurd met details over o.a. de route.
Sinds ongeveer 14 dagen werkt de synchronisatie niet meer. Iemand van Apple heeft meegekeken op de iPhone en heeft de instellingen nagelopen. Alles in orde. Ik zou een nieuwe kalibrering moeten uitvoeren. Hielp niet. Unpair en pair beide devices: hielp ook niet. Via de chat met een medewerker van Apple de watch teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Eerst waren de activiteiten data nog beschikbaar op de telefoon, de volgende dag waren ze weg (de medewerker had gezegd dat ze weg zouden zijn). Toen was de workout zichtbaar maar op de kaart was alleen het beginpunt te zien, geen route en geen rood vlaggetje als finish. De tweede workout van vandaag wordt helemaal niet meer in de iPhone getoond. Zou het van de laatste updates komen? Iphone heeft 14.0.1 en watch 7.0.1.

7 reacties
Gonnie88 zegt:

vandaag opnieuw contact gehad met Apple, in NL dit keer. Ze zeggen dat als alle genoemde stappen niet helpen, nog 1 oplossing overblijft: iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik wacht nog even af, misschien komt er snel een update na 14.0.1, anders zit er weinig anders op. Teleurstellend, het is niet anders.

5 oktober 2020 om 14:47.
HelmaB zegt:
Ik heb geen Watch, maar dat is ook wat ik lees op een paar fora.
Zal drie linken geven, maar het komt eigenlijk op hetzelfde neer.
www.icreatemagazine.nl/workshop/watchos-7-gps-bug/
https://www.iculture.nl/nieuws/watchos-7-bugs-problemen/
support.apple.com/nl-nl/HT211865
5 oktober 2020 om 14:55.
Gonnie88 zegt:

dank je wel Helma voor deze links. Ik had al eerder op internet gezocht maar deze nog niet gezien (ze zijn recenter). Ze beschrijven precies de fouten die ik tegenkom. Ik zie wel dat de oplossingen iets "gemakkelijker" zijn als wat Apple vanmiddag adviseerde: die zei dat je echt de hele iPhone van voor af aan weer moest opbouwen, dus geen backup terugzetten! Dat scheelt nogal wat werk. Ik ga het proberen zoals in de links omschreven en zal hier het resultaat doorgeven.

5 oktober 2020 om 15:12.
Gonnie88 zegt:

Ik heb vandaag de werkwijze toegepast zoals genoemd in de eerste link. Helaas geen succes. Met het terugzetten van de backups, komt de bug weer vrolijk mee. Bij een workout wordt wèl de kaart op de iPhone weergegeven met groene stip als start maar de route is niet zichtbaar en ook niet de finish (rode stip). Vooralsnog kies ik er niet voor om de hele iPhone opnieuw op te zetten. Even afwachten of er een update komt die de fout oplost. Ik heb automatisch updaten maar uitgezet. Gaat me niet weer overkomen. Dank voor het meedenken.

6 oktober 2020 om 23:18.
HelmaB zegt:

Graag gedaan.
Jammer dat het niet geholpen heeft.
Ongetwijfeld komt er binnenkort (weer) een update.
Deze week??
Hopelijk is het dan opgelost.

7 oktober 2020 om 12:14.
Gonnie88 zegt:

Ik zal laten weten of een volgende update gaat helpen.

7 oktober 2020 om 12:20.
Gonnie88 zegt:

Gister de update 7.0.2 op mijn watch geplaatst. Ontkoppeld en weer gekoppeld met mijn iPhone. Heeft helaas niet geholpen. De workouts komen wel door in de iPhone maar de routekaart geeft alleen het vertrekpunt, geen route en geen eindpunt.

15 oktober 2020 om 17:22.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club