Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
iPad kan alleen mail ontvangen, niet lezen of verzenden.
Geplaatst op 12 juli 2021 om 09:42 door GSA

Mijn schoonzus zit tijdelijk in een revalidatiehuis. Ze heeft haar iPad bij zich maar ontvangt alleen mail en dan zijn ze niet te openen, verzenden lukt helemaal niet. Ze is wel ingelogd op de wifi van het huis. Haar zoon en kleinzoon zijn behoorlijk handig met pc etc. maar krijgen de zaak ook niet aan de praat.
Ik heb geen idee hoe haar mailbox etc. is ingesteld
Iemand een idee hoe dit probleem is op te lossen.
Zal proberen er achter te komen hoe imap etc is ingesteld.
Mvg.
Geert

9 reacties
r0n zegt:

Bij veel (de meeste?) providers is het niet mogelijk om email te versturen, wanneer je bent ingelogd op een ander netwerk.
m.b.v. webmail zou het wel moeten lukken.

12 juli 2021 om 10:21.
Truus zegt:

Op te lossen door bv
- alleen via webmail de e-mail binnenhalen en verzenden.
- of uitgaande smtp van de mail aan te passen op de WiFi van het revalidatiehuis ( zal niet altijd kunnen of mogen van het huis)
- of gebruikmaken van een tijdelijk gratis web e-mail account -zoals Gmail - en daarin de vaste mail laten binnenkomen. Verzenden gaat dan via dat gmail account

12 juli 2021 om 10:47.
DirkB zegt:

Ik ben geen Apple specialist maar lees dat mail wel binnenkomt en niet opent. Dat is vreemd.
Het verzendprobleem kom ik op mijn apparaten nooit tegen met mailadressen bij live.nl, gmail, xs4all. KPN gaat ook goed. Wel weet ik van vroeger dat het kan gebeuren.
Welk mailadres is het? En welke iPad?

12 juli 2021 om 11:05.
MaritaA zegt:

www.seniorweb.nl/artikel/buitenshuis-mail-versturen

Versie iPad staat volledig los van het probleem….
Zal vermoedelijk providermailaccount zijn.

je kan wel provider mail versturen als je niet op je thuisnetwerk zit,
maar dan moet het ingesteld worden uiteraard met IMAP en bij de uitgaande server poort 587 gebruiken (beveiligde verbinding)
Vaak is het poort 25 (niet veilig) en weigert de Provider (terecht)
Bij inkomende server poort 993 en en bij in-en uitgaande server SSL aanvinken.

12 juli 2021 om 12:27.
Freedom zegt:

Ja dat is een bekend euvel.
Dit is de makkelijkste oplossing.

Waarschijnlijk heeft zij een emailadres bijvoorbeeld mevrouw@Ziggo of van een andere provider zoals mevrouw@KPN
Dàt werkt idd in dit geval niet
Wanneer zij ook een Gmail account op haar iPad heeft is het beste deze te gebruiken (of nieuw(e) gmailaccount aan te maken) op de iPad ÉN de berichten in de webmail van haar provider (tijdelijk) door te laten sturen naar de gmail

Zodat ALLE e-mailverkeer van; Ontvangen / Verzenden via dat gmail account loopt en dat zij zo geen enkele mail mist.

Gmail werkt ook perfect op vakantie ( in binnen-en buitenland)

12 juli 2021 om 12:28.
GSA zegt:

Iedereen bedankt voor de info, zal het doorgeven aan haar zoon zodat hij er mee aan de gang kan.
Mvg.
Geert

12 juli 2021 om 15:15.
Freedom zegt:

Okè GSA,
Wij zullen het zeer op prijs stellen wanneer je ons even laat weten of het gelukt is bij jou schoonzus.
Daar zijn wij altijd nieuwsgierig naar!
Freedom

12 juli 2021 om 17:33.
GSA zegt:

Freedom,
Dat gaat zeker gebeuren, zal alleen wel even duren, bezoek frequentie is niet zo hoog en iedereen heeft het druk tegenwoordig. Ik heb de info doorgestuurd naar mijn neef, ben dus afhankelijk van hem.
Mvg.
Geert

12 juli 2021 om 22:38.
GSA zegt:

Ik zou nog even het eind resultaat laten weten. Mijn schoonzus is inmiddels verhuist naar een ander revalidatie. Begrijp van haar zoon dat er niets mee gedaan is maar dat het in dit huis ook niet optimaal werkt. Het is, openlijk, maar voor een korte periode en ze kan appen en bellen en heeft verder geen zin in al dat digitale gedoe.
Item kan afgesloten worden.
mvg
Geert

31 juli 2021 om 15:47.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club