Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Email alias niet meer te openen op ipad2
Geplaatst op 31 augustus 2021 om 15:00 door hemahugen

Ik heb een relatief oude iPad 2 met IOS9.3.5. Hierop kon ik tot nu toe goed werken (weliswaar enigszins aan de trage kant!!) Maar sinds kort kan ik mijn alias email account niet meer gebruiken. Na activeren van de e-mail knop op de begin pagina wordt alleen een blanco scherm vertoont. Soms kan ik na uitschakelen van de Mail knop in "Instellingen-Mail,Contacten,Agenda-iCloud" een enkele maal de accounts hotmail, ziggo.nl (primair account) gebruiken. Na weer inschakelen van dezelfde Mail icon en bevestiging via Apple ID verschijnt zelfs een van de alias accounts (iCloud.com, wat mijn belangrijkste e-mail adres is) en kan ik een bericht verzenden dat niet aankomt maar wel het bericht geeft dat ontvangen e-mails is mislukt en de server niet bereikbaar is. Maar na overgang naar een andere app bijv Safari is de email weer helemaal onbereikbaar. Ook terug zetten naar een oudere Reserve kopie heeft geen effect gehad.

Kan iemand suggereren wat er aan de hand kan zijn en hoe ik een en ander kan oplossen?

5 reacties
MaritaA zegt:

Het is een iCloud mailadres? dus .....@icloud.com
dat is toch geen alias, alias mail is wat anders.

www.seniorweb.nl/computerwoordenboek/e/e-mail-alias

Graag wil ik weten of er via de Mac in de browser (safari) ingelogd kan worden bij www.icloud.com met Apple id en ww en of daar de iCloud mail wel zichtbaar is en gebruikt kan worden, mailtje naar ziggo mailadres sturen en vice versa of zenden en ontvangen van daaruit wel werkt.

Maar bedenk wel dat het een zeer verouderde iPad met dito besturingssysteem is en eens houdt het op..

1 september 2021 om 15:17.
hemahugen zegt:

Het verzenden van een mail via de iCloud mail website van mijn iCloud.com adres naar mijn ziggo.nl adres is geslaagd. Ik kan geen mail vanaf de iCloud website als ziggo.nl afzender naar iCloud.com sturen. Dit lukt wel vanaf de normale mail app op mijn MAC. evenals omgekeerd van iCloud.com naar ziggo.nl. Het apparaat is weliswaar zeer oud maar tot nu toe werkte hij in dit opzicht prima. Hoe kan dat ineens veranderd zijn?

2 september 2021 om 11:48.
MaritaA zegt:

nee dat kan ook niet als je in iCloud bent, want dan zit je in de webmail.
De mail app op de Mac is een programma, waarin je verschillende mailaccounts kan invoeren, je zal alleen op moeten letten met versturen of de afzender wel de juiste is, maar dat is in het "van veld" aan te passen.
Het gemak van een mailprogramma is dus groot.

zo ook op de iPad, in de mail app van Apple op de iPad, is in principe hetzelfde als op de Mac.
Dat het ingevoerde mailadres/account van iCloud niet zichtbaar is, vind ik vreemd.
Bij de instellingen (mail) is het account toch wel ingevoerd en de mail op groen (aan)?

Anders zou ik het mailaccount van iCloud verwijderen op de iPad en opnieuw invoeren.
Je bent toch niet over de gratis 5 gb in iCloud heen, mail valt daaronder.

2 september 2021 om 12:51.
hemahugen zegt:

ik heb mail in instellingen uitgezet. Daarna kreeg ik wel in de mail app de accounts Hotmail en ziggo. Daarna de mail in instelingen weer aangezet. Toen kreeg ik wel (tijdelijk) in de mail app alle accounts en (sub) postbussen. Maar na uitschakelen van de iPad of na switchen naar een andere app, bijv Safari, was de e-mail app weer niet bereikbaar en kreek ik weer enkel een blanco pagina. Dit heb ik talloze malen geprobeerd met verschillende instellingen voor me.com, iCloud.com, smtp server instellingen etc. Maar niets levert een stabiele e- mail app op.

De vraag is nu: Hoe kan ik de mailaccount verwijderen op de iPad? Kan dat op de iPad zelf of alleen via de accounts op de Mac?

3 september 2021 om 00:10.
MaritaA zegt:

Ik vrees dat er meer aan de hand is wat ik vanaf hier niet kan zien.
Mijn voorstel is hulp aan huis van Seniorweb aan te vragen.
“Achter het apparaat zitten” kan soelaas bieden, als het niet in de ouderdom van de iPad ligt.
Ik voeg hier de link bij om hulp aan huis aan te vragen
www.seniorweb.nl/pchulp/aan-huis

Succes en de oplossing hier nog plaatsen/laten weten? ( niet verplicht)

4 september 2021 om 13:10.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club