Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
iPad is geblokkeerd, verbind met iTunes
Geplaatst op 29 maart 2022 om 22:44 door GSA

De iPad (12 inch) van mijn schoonzus is geblokkeerd, ze weet geen inlogcode etc. Haar zoon heeft enkele jaren geleden alles geïnstalleerd, zonder ww volgens haar (lijkt me sterk zonder ww)
Scherm geeft het volgende aan: iPad is geblokkeerd, verbind met iTunes.
Ik heb hem op mijn eigen iMac aangesloten, niets te zien in Finder etc. Is dit trouwens handig of moet ik haar iMac (bj voor 2015) hiervoor gebruiken?
Ik kan iTunes trouwens niet meer vinden op mijn iMac van 11-2020.
Gezocht op het www, niets kunnen vinden waarmee ik hem kan ontgrendelen.
Ze weet dat alle info waarschijnlijk verloren gaat maar dat is niet het probleem.
Hoe kan ik haar iPad ontgrendelen en weer opnieuw installeren?
Mvg.
Geert

9 reacties
HelmaB zegt:

Misschien lukt het op deze manier.

support.apple.com/nl-nl/HT211078

29 maart 2022 om 23:19.
GSA zegt:

Helma,
De stappen doorlopen, ik heb gekozen voor "werk bij" . Na een uurtje kon ik de iPad weer opstarten, een toegangscode ingevoerd, op het scherm verscheen de volgende tekst: druk op de thuisknop voor herstelpogingen, dit 2 x uitgevoerd en hier blijft het bij.
Waarschijnlijk procedure opnieuw doorlopen en dan voor "herstel" kiezen?
Mvg.
Geert

30 maart 2022 om 13:34.
HelmaB zegt:

Dat staat ook bij stap 4.
"Kies 'Herstel' wanneer u de opties 'Herstel' en 'Werk bij' te zien krijgt."

30 maart 2022 om 14:43.
GSA zegt:

Krijg de iPad niet meer uit. Krijg steeds melding: iPad niet beschikbaar je moet 1 uur wachten.
Vanochtend kon ik nog met de volumeknop en bovenste knop het uitzetten schuifje openen, lukt niet meer, ieder keer weer een 1 uur wachten dus kom ook niet in het herstel programma.
Mvg.
Geert

30 maart 2022 om 16:41.
GSA zegt:

Na vele pogingen nu het HERSTEL programma gedraaid. Krijg nu een vraag over het Activeringsslot, deze iPad is gekoppeld aan een Apple ID.
Mijn schoonzus weet dit niet. Kan ik hiermee verder gaan op mijn eigen iMac of moet de iPad op haar iMac geactiveerd worden. Of gaat het alleen maar om de code?
Mvg.
Geert

31 maart 2022 om 10:30.
HelmaB zegt:

Sorry, maar ik kom hier niet verder mee.
Opties:

Amac winkel in de buurt?
Apple support bellen.
Hulp aan Huis aanvragen.

31 maart 2022 om 11:36.
GSA zegt:

Ik heb goed nieuws, na vele pogingen is het toch gelukt.
Begrijp het ook niet helemaal waarom nu wel, het enige wat ik nog gedaan had na vele handelingen was de oplader aansluiten. Plots kwam het zwarte scherm met het stekkertje te voorschijn, nu HERSTEL gedraaid en ingelogd met haar Apple ID en ww.
Ga straks naar haar huis om de wifi etc te activeren. Het eindresultaat laat ik ook nog even weten.
Mvg.
Geert

31 maart 2022 om 12:11.
HelmaB zegt:

Fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is.

31 maart 2022 om 12:23.
GSA zegt:

De iPad werkt weer zoals het hoort, schoonzus blij.
Mvg.
Geert
Item kan afgesloten worden.

31 maart 2022 om 15:53.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club