Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Krijgt niet alle mails op haar iPad
Geplaatst op 22 juli 2022 om 17:35 door Freedom

Op de Samsung telefoon van mijn vrouw krijgt zij e-mails wel binnen, maar deze komen niet allemaal binnen op haar nieuwe iPad.

11 reacties
MaritaA zegt:

Meer informatie

…….@……..?
met IMAP ingesteld ook op het oude Android apparaat?

22 juli 2022 om 18:17.
Freedom zegt:

Het is ons niet duidelijk,
Soms krijgt zij geen mails op haar IPad, 0p telefoon komt alles gewoon binnen.
De iPad is met iMap ingesteld, de MOB Samsung telefoon op pop3 ( is geen oud apparaat)
Wanneer wij ook de Samsung telefoon op imap zetten krijgen wij de melding dat het niet veilig is.
Graag iets duidelijker.



 

22 juli 2022 om 21:08.
DirkB zegt:

Op de Samsung moet het ook als IMAP ingesteld worden, dan zal het goed gaan. POP3 haalt namelijk mail op en verwijdert het (in de standaard instelling) bij de provider, dus de iPad 'ziet' de betr. mail niet meer bij de provider. Als de iPad echter als eerste de mail ophaalt, dan komt het daar wel binnen. Omdat het op de iPad IMAP is, blijft de mail op de server van de provider staan en kan de Samsung het altijd ook 'zien'.
Betr. de melding op de Samsung dat de mail niet veilig is als het als IMAP is ingesteld: hier moet even nader naar worden gekeken. Welke app wordt gebruikt, welke Androidversie? (en zoals Marita vroeg: wat voor soort mailadres? @...)

22 juli 2022 om 21:33.
Freedom zegt:

Misschien doen wij iets fout bij het instellen van de imap op Samsung telefoon.
Waar moeten wij dat precies instellen?

22 juli 2022 om 22:21.
DirkB zegt:

Freedom, dat gebeurt in de app waarin het mailadres zit. Nogmaals: welke app gebruik je (evt het plaatje van de app) en wat voor mailadres is het (het deel achter @).

22 juli 2022 om 23:17.
540062 zegt:

U moet op de samsung telefoon het email account verwijderen en opnieuw aanmaken maar dan als imap account.

Via onderstaande link komt u op de site van Samsung waar stap voor stap staat uitgelegd hoe u dat doet.

Nog wel even een testje vooraf: Laat iemand u een mailtje sturen. Bekijk dat mailtje eerst op de iPad en check dan of dat mailtje ook nog te zien is op uw samsung telefoon.
Als dat het geval is laat nogmaals een mailtje sturen en bekijk dit eerst op uw samsung telefoon en daarna op de iPad. Als het dan niet op de iPad zichtbaar is dan is het inderdaad een POP/IMPAP instellingen probleem.

https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-mijn-e-mailaccounts-instellen-op-mijn-smartphone-of-tablet/

23 juli 2022 om 13:42.
DirkB zegt:

(@540062) Aantekening: bij verwijderen van de POP account worden ook de mails verwijderd die daarin staan. Is dat gewenst?

23 juli 2022 om 16:35.
540062 zegt:

Als mails bewaard moeten blijven, dan alvorens het pop account te verwijderen eerst een export doen van de te bewaren mails. Later kunnen die weer geimporteerd worden.
het is helaas niet mogelijk een pop account om te zetten naar imap zonder eerst het oude pop account te verwijderen.

23 juli 2022 om 22:15.
Freedom zegt:

Wanneer zij op haar MOB Samsung telefoon A32 probeert in accounts een Ziggo account met iMap wil toe te voegen krijgt zij de melding dat de e-mails dat de mails niet veilig zijn.

(Wanneer zij op haar laptop de Ziggo mails laat doorsturen naar haar Gmail gaat het goed)

Aangezien ik geen ervaring heb met deze telefoon, kan ik ook geen printscreen maken
Ik denk dat wij met deze vraag voorlopig maar stoppen
Allemaal bedankt voor jullie reacties
Freedom








 

23 juli 2022 om 22:19.
DirkB zegt:

Als je wilt stoppen OK. Mocht je je bedenken: een printscreen maken = aan/uitknop + volume omlaag-knop tegelijk kort indrukken. Je ziet het op deze website.

23 juli 2022 om 22:47.
Freedom zegt:

@Dirk,
Bedankt voor de uitleg hoe hoe je een printscreen op een Samsung telefoon maakt.
Andere keer ga ik het nog eens proberen.

24 juli 2022 om 09:16.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club